Banner cycler

Vinduer foran køre ned

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

pauli2610
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. maj 2014, 09:18

Vinduer foran køre ned

25. maj 2022, 07:12

Hej Venner
jeg har en Saab 9.3 Sportcombi 2.0 Turbo og har haft den siden 2008 fantastisk bil.
den har lige fået skiftet fjeder for og bag og nysynet, men efter vi har fået den tilbage er de forreste vinduer begyndt at
køre ned af sig selv og igen i nat?? nøglerne er os ved at være færdige, da de er trykket i stykker men, virker og intet der trykker på knappenrne.
Nogen der ved hvordan man nustiller vinduerne eller hvad det kan være??

På forhånd tak Pauli


Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Vinduer foran køre ned

25. maj 2022, 10:49

Prøv dette
Skærmbillede (23).png
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Vinduer foran køre ned

25. maj 2022, 14:21

Jeg ser ikke for mig, at det vil give noget at kalibrere vinduerne, ej heller selv om strømmen har været taget for nylig :roll:

Derimod kan det (næsten) kun være en defekt/forhutlet fjernbetjening, der kan være skyld i denne uønskede handling. Svarende til at knappen til at åbne dørene i fj.betj. holdes nede i et par sekunder, hvilket udløser "komfortåbning/-luk", hvilket vogntøjet her så nødvendigvis må være udstyret med.

Disse inferiøre fj.betj. kan vitterligt være slemme, nærmest gået mere eller mindre i opløsning over tid. De er bare ringe helt fra fabrikken af. Heldigvis findes anstændige alternativer derude, men det er som regel blot en tom skal. Skal der ny indmad i, er det en komplet nøgle.

En brugt kan ikke bruges, da de kun kan programmeres én gang!

Og er selve mikroswitchen kassabel (fordi der har været åbent derind), kan nye løsdele godt loddes i.

Men det skader naturligvis ikke at re-kalibrere vinduerne, uanset... :wink:

/Henrik

Tilbage til "Modern Forum"