Banner cycler

Saab 9-5 2,3 Aero AUT. 2008 - Slidt differentiale

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

ola
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. nov 2017, 19:13

Saab 9-5 2,3 Aero AUT. 2008 - Slidt differentiale

20. jul 2022, 09:05

Hej

Jeg har kørt så langt i min saab at den efterhånden synger rigtig meget fra gearkassen når man triller frem. (særlig i første gear uden belastning) Lyden stiger og falder når man drejer, men der er ikke nogen andre sygdomstegn ifm. gearskift, acceleration eller andet. Jeg tolker det sådan at det simpelthen er lejer, differentiale og andre tandhjul, som er blevet så slidte at de er begyndt at larme ved indgreb. Bilen har kørt 400.000Km.
Jeg har været i forbindelse med et par gearkassefirmaer som mere eller mindre har meldt pas, da et alm. renoverings sæt til gearkassen ikke indeholder førnævnte dele.
Jeg vil spørge jer om nogen har en automatgearkasse med få km til salg? eller om nogen af jer kender til et sted hvor man kan købe et komplet nyt differentiale og lejer til gearkassen?
Tænkerat der må være andre som gerne har villet have den sidste halve million km ud af deres Saab :-) Så mon ikke det kan løses.
Vedhæftet er bilens stelnummer samt mærkeplade på den eksisterende gearkasse.
Håber nogen kan hjælpe. jeg vil vildt gerne køre videre i min Saab
Vedhæftede filer
Mærkeplade i føredør .jpg
Name tack gearbox.png
Afkodning af stell nummer.png


Tilbage til "Modern Forum"