SAAB 9-3 MY 06. Det sker meget ofte, at min motortemperaturmåler ikke går tilbage til nul, når bilen er kølet ned. I de tilfælde står nålen f.eks midt i måleområdet, når man tager bilen med kold motor om morgenen. Nålen stiger derefter op i det røde område, og sommetider forbi dette ( Den har enkelte tilfælde drejet omkring 120 grader.)
Hvis jeg afbryder batteriet i ca. 10 minutter og så genmonterer, så forsvinder fejlen, men kommer igen efter et par dage.
Det er jo næsten sikkert at den en dag viser for høj temperatur, og det bliver opfattet som det sædvanlige, og så er fanden løs
Er der nogle af de skarpe SAAAB-hjerner, der har forklaringen, og løsningen på problemet?
Temperaturmåler gå ikke på nul
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Temperaturmåler gå ikke på nul
Det er en slidt elektronik komponent, der gør at der altid bliver sendt en svag spænding ud til motoren der driver nålen. Det er derfor du kan nulstille det ved at fjerne batteri polen, og at det kommer igen når det tilsluttes.
Løsning på problemet.
Et nyt instrument (skal kodes med tester)
Et brugt instrument (skal kodes med tester og km kan kun justeres frem, ikke tilbage)
Reperation af instrument f eks her https://nic-tec.com/rep-service/saab-9- ... meter-rep/
MVH
Morten
Løsning på problemet.
Et nyt instrument (skal kodes med tester)
Et brugt instrument (skal kodes med tester og km kan kun justeres frem, ikke tilbage)
Reperation af instrument f eks her https://nic-tec.com/rep-service/saab-9- ... meter-rep/
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk