6. mar 2023, 20:17
Det virker usandsynligt at begge fjernbetjeninger går i udu på samme tid. Kan bilen godt starte?
Tjek at der ikke er en dør der står åben på klem, så vil centrallåsen ikke virke.
Er der nok strøm på batteriet i bilen?
Fjernbetjeningen kører på 433,93 MHz, men det er ikke til megen hjælp hvis ikke du har noget der modtager denne frekvens. Jeg har et gammelt Phillips TV der kan indstilles til cirka den frekvens. Men det tror jeg ikke jeg gider sende til Bornholm for at du kan test

Den frekvens er desværre langt udenfor de almindelige VHF/UHF frekvensbånd, så de færreste gamle TV kan indstilles til den frekvens.
Stort set alle bilers fjernbetjening kører på samme frekvens (i Europa) så hvis du kender en der har en bil med fjernbetjening, så prøv at invitere dem forbi (inklusiv bil) og se om de har samme problem. Der kan være signaler der "jammer"
Jeg kan huske at der var en på forum der havde parkeret sin 9000 ved siden af TV2s sendervogn, og derfor ikke kunne slå startspærren fra i bilen. Først da de afbrød transmissionen kunne han komme hjem.
Her er lidt om emnet:
viewtopic.php?p=247819#p247819
Til sidst den konspiratoriske: Det er Put-in der jammer hele Bornholm fordi de planlægger en invasion
Men seriøst har det været fremme flere gange at Bornholmsfærgen har været ude af drift (vist også molslinjen) fordi deres GPS ikke fungerede. Her mistænker man en Russisk Jammer.
Der er vist også en stor hjemmeværnsøvelse i gang lige nu...
Men tjek lige at det ikke er en fejl 40 før du alarmerer forsvarskommandoen
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-3 SSi '06
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99