Hej
Hvorledes tørner jeg lettest en B207 motor (NG93 2,0T 2008) uden at der hverken kommer gnist eller brændstof.
Nogle biler har en "Clear flood mode" hvor man trykker speeder pedal i bund og så drejer tænd-nøglen.
Men min starter bare stille op i tomgang
Er det så en sikring der kan fjernes uden problemer ?
Tørne B207 motor med selvstarter
Redaktør: Bestyrelsen
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Tørne B207 motor med selvstarter
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Tørne B207 motor med selvstarter
Afmonter stik på dyser og spoler, det er det mest enkle og sikre.
MVH
Morten
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Tørne B207 motor med selvstarter
Tak for svar Morten.
Tænkte om det ikke var lettere at fjerne Sikring F2 til ECU'en ?
Men det er måske "no go" ?
Tænkte om det ikke var lettere at fjerne Sikring F2 til ECU'en ?
Men det er måske "no go" ?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Tørne B207 motor med selvstarter
Sikring f2 fjerner kun benzinpumpen så du har stadig gnist på rørene.
MVH
Morten
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Tørne B207 motor med selvstarter
Hvad er formålet? En kompressionstest? For så skal du have strøm til ECU'en for at kunne åbne gasspjældet.
Jeg lavede kompressionstest på min 1,8i, men tænkte ikke lige på at dyserne stadig var aktive så motoren var en smule druknet bagefter. Det kan ikke anbefales da det kan skade katalysatoren. Jeg brugte TECH2 testeren til at åbne gasspjældet helt og satte en kontakt ind i stedet for start relæet i (sikrings) boksen i motorrummet.
Jeg ved ikke om du bare kan trykke speederen ned og tørne motoren på nøglen i en B207. Jeg mener at hvis du forsøger at starte bilen med speederen i bund, så vil den kalibrere spjældhuset. Det er derfor den bare går normal tomgang når du har prøvet. Jeg tror du skal starte med at tørne og så derefter trykke speederen ned.
Havde jeg tænkt mig om så havde jeg fjernet sikringen til benzinpumpen som Morten foreslår. Når du har fjernet sikringen, så prøv lige at starte et par gange for at fjerne benzin fra systemet.
Beklager hvis jeg er helt galt på den i forhold til dine hensigter
MVH Mads
Jeg lavede kompressionstest på min 1,8i, men tænkte ikke lige på at dyserne stadig var aktive så motoren var en smule druknet bagefter. Det kan ikke anbefales da det kan skade katalysatoren. Jeg brugte TECH2 testeren til at åbne gasspjældet helt og satte en kontakt ind i stedet for start relæet i (sikrings) boksen i motorrummet.
Jeg ved ikke om du bare kan trykke speederen ned og tørne motoren på nøglen i en B207. Jeg mener at hvis du forsøger at starte bilen med speederen i bund, så vil den kalibrere spjældhuset. Det er derfor den bare går normal tomgang når du har prøvet. Jeg tror du skal starte med at tørne og så derefter trykke speederen ned.
Havde jeg tænkt mig om så havde jeg fjernet sikringen til benzinpumpen som Morten foreslår. Når du har fjernet sikringen, så prøv lige at starte et par gange for at fjerne benzin fra systemet.
Beklager hvis jeg er helt galt på den i forhold til dine hensigter
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Tørne B207 motor med selvstarter
Fjern signalet fra krumtap sensor, det er motorens livsnerve
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Tørne B207 motor med selvstarter
SGT
Problemet er at på denne motor så er krumtaps sensoren gemt omme bag ved starteren.
MVH
Morten
Problemet er at på denne motor så er krumtaps sensoren gemt omme bag ved starteren.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Tørne B207 motor med selvstarter
Hejsa,
Tag krumtap sensor stikket af oppe thor det går på det store ledningsnet, det er ret nemt at finde
/Lars
Tag krumtap sensor stikket af oppe thor det går på det store ledningsnet, det er ret nemt at finde
/Lars
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Tørne B207 motor med selvstarter
Da jeg altid har haft for vane at fylde motorolie i mit olie filter når jeg montere et nyt ved olie skift.
Derfor vil jeg prime olie filteret op inden jeg starte motoren, med selvstarteren.
Det er ikke muligt at påfylde olie i filteret på en NG93. Lidt kunne man på en OG93 og meget på en OG900
Jeg ved at mange vil sige "det har jeg aldrig haft problemer og det skader ikke..."
Det er let at aflæse på olietryks lampen at der tager tid før den slukker.
Men det var ikke om det var nødvendigt eller ej jeg vil diskutere
Bare den letteste måde ikke at undgå at motoren tænder mens man tørner.
Jeg takker for svar
Derfor vil jeg prime olie filteret op inden jeg starte motoren, med selvstarteren.
Det er ikke muligt at påfylde olie i filteret på en NG93. Lidt kunne man på en OG93 og meget på en OG900
Jeg ved at mange vil sige "det har jeg aldrig haft problemer og det skader ikke..."
Det er let at aflæse på olietryks lampen at der tager tid før den slukker.
Men det var ikke om det var nødvendigt eller ej jeg vil diskutere
Bare den letteste måde ikke at undgå at motoren tænder mens man tørner.
Jeg takker for svar
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Tørne B207 motor med selvstarter
Kortslut starter relæet, som beskrevet på billedet.
MVH
Morten
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk