hey alle, jeg tænker at jeg vil spørge jer om hjælp om dette da jeg helst ikke vil købe de forkerte reservedele.
når jeg har bilen i tomgang så er den meget ureguleær og er en gang i mellem ved at dø.
og når jeg kører og så kobler ud og derefter bremser så går omdrejningerne helt ned i bund og nogengange så dør den også. jeg kan med det samme starter bilen igen og køre videre. en anden ting er også når jeg koblker ud i mellem gearskiftne så synes jeg at omdrejningerne falder lidt for hurtigt.
disse symtom har været der længe men har altid troet det var fordi at koblingen ikke slap helt og trak med og så "slukkede" Bilen.
nu er kobling, svinhjul og powerflex forbrosbøsninger installeret og den gør dette stædivik.
har i med jeres efaring prøvet dette og fået det til at virke ordentligt eller i bare har viden om dette så må i gerne hjælpe.
hsr i nogen ide om hvad det er der er fejlen?
Mange tak for hjælpen Casper.
det er en saab 9-5 2.3t 1999 med lidt extra ladetryck
går i stå når jeg bremser
Redaktør: Bestyrelsen
- Casper Himborg Olsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Hej Casper.
Her er en tråd hvor der måske kan findes lidt ideer. viewtopic.php?t=24209
Om ikke andet er det et billigt sted at starte at kontrollere alle de styre slanger der sidder på motoren.
Det er ikke helt samme problem beskrivelse men kunne godt tro fejlen kunne findes samme sted
Mvh
Om ikke andet er det et billigt sted at starte at kontrollere alle de styre slanger der sidder på motoren.
Det er ikke helt samme problem beskrivelse men kunne godt tro fejlen kunne findes samme sted
Mvh
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Jeg ville starte med at rense gasspjæld, og luftmassemåler først.
MVH
Morten
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Casper Himborg Olsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Mange tak for svaret. Jeg vil kigge og se om jeg kan løse detEsbenw skrev: ↑18. feb 2026, 14:32Hej Casper.
Mvh
Saab 9-5 2.3t my 1999 stage 1 TD04 15T 270 HK
- Casper Himborg Olsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Mange tak for svaret. Har du nogle gode ideer foe hvordan og med hvad jeg skal rense det med. Fordi når jeg kigger på saabwis på hvordan jeg afmonterer min gasspjæld så ser det meget kompliseret ud
Saab 9-5 2.3t my 1999 stage 1 TD04 15T 270 HK
- Jensen
- Administrator
Hej Casper
Har du fået udlæst fejlkoder? Der kan godt være koder selvom motorlampen ikke lyser.
MVH Mads
Har du fået udlæst fejlkoder? Der kan godt være koder selvom motorlampen ikke lyser.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Hej Casper
Rens af gasspjæld foregår med spjældet monteret på motoren, og speeder pedalen trykket i bund. brug eventuelt en passende pind til at holde det åbent.
Rensemiddel, jeg har brugt kontaktrens, da det altid har været nærmest.
en klud og en tandbørste.
Man sprøjter kontaktrens på børsten og begynder at skrubbe let, hvorefter man fugter en klud med rens og tørre efter, gentag indtil det er rent det behøver ikke at være helt blankt, med det er bare det solide skidt der skal fjernes.
Rens af luftmassemåler, den afmonteres og beskyttelses nettene fjernes, de sidder med 4 torx skruer, og man står med dette.
Spul det rent med bremserens, sprøjt lid rens på en syrepensel, og rens forsigtigt modstandene med penslen, afslut med en gang påsprøjtning af bremserens.
Og hvis du har et oliemættet luftfilter så kaster du det i skraldespanden, og erstatter det med et almindeligt papir filter, ellers skal den renses igen efter ca 500 km, når man har renset filter.
MVH
Morten
Rens af gasspjæld foregår med spjældet monteret på motoren, og speeder pedalen trykket i bund. brug eventuelt en passende pind til at holde det åbent.
Rensemiddel, jeg har brugt kontaktrens, da det altid har været nærmest.
en klud og en tandbørste.
Man sprøjter kontaktrens på børsten og begynder at skrubbe let, hvorefter man fugter en klud med rens og tørre efter, gentag indtil det er rent det behøver ikke at være helt blankt, med det er bare det solide skidt der skal fjernes.
Rens af luftmassemåler, den afmonteres og beskyttelses nettene fjernes, de sidder med 4 torx skruer, og man står med dette.
Spul det rent med bremserens, sprøjt lid rens på en syrepensel, og rens forsigtigt modstandene med penslen, afslut med en gang påsprøjtning af bremserens.
Og hvis du har et oliemættet luftfilter så kaster du det i skraldespanden, og erstatter det med et almindeligt papir filter, ellers skal den renses igen efter ca 500 km, når man har renset filter.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk