Banner cycler

Saab 9000 CS 2,3 Turbo STJÅLET

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

maaløe
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. jan 2004, 16:12

Saab 9000 CS 2,3 Turbo STJÅLET

14. feb 2004, 11:44

Min fantastiske 9000 2,3 T ´92 er blevet stjålet. Den er efterlyst hos politiet, og jeg har sat efterlysningssedler op i området.
Jeg vil give en findeløn på kr. 1000,- til den som kan give mig oplysninger, som bringer bilen frem.
Bilen blev stjålet fra Amagergade på Christianshavn i mandags ca. kl 19:00
Hold jeres Saabøjne åbne, og se efter :
9000 CS Turbo. Mørkeblå med blåt læderinterieur. Anhængertræk mangler delvist. UY 31 288, hvis den stadig har de plader på.

Mvh. Troels Maaløe


Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

14. feb 2004, 12:51

Hej Troels.
Det er en meget trist nyhed at din bil er blevet stjålet :cry: . Det er sku pisse træls "jysk", at folk ikke kan se forskel på dit og mit.
Men jeg skal nok holde øje, selvom jeg ikke tror at den dukker op her i Nordjylland.
Jeg skal selv til at montere en cobra alarm her i weekenden, på min 900 t16 fra '90. Den er også mit lille barn.

MVH. Lars - Nordjylland
MVH Lars Kristensen
maaløe
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. jan 2004, 16:12

14. feb 2004, 13:03

Hej Lars,
Bilen var fyldt helt op med benzin, og der er brobizz i den, så nordjylland er desværre ikke udelukket.
Hvis bilen dukker op igen, monterer jeg en tracking enhed i den, så forsikringen kan finde den med det samme.
Mvh. Troels
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

15. feb 2004, 01:13

Desværre, jeg har ikke set den. Men er det dén bil som Andersen og Martini havde til salg, netop på Amager? Den havde stået ude hos Saab Center og blev flyttet da A&M overtog biksen.

Blå, blåt læder, ACC, ejet af en (dyr-?)læge fra Næstved, vistnok 230.000 km eller deromkring, købt for 70-80.000 for godt et års tid siden? Hvis det er den bil kan jeg let kende den, skal nok holde udkig.

Men selv hvis det ikke er den: SÅ mange mørkeblå CS M92 i blå/blåt indtræk er der jo heller ikke, den burde være til at finde...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Gæst

15. feb 2004, 02:02

Jo, det er lige netop den. Men det var da vist en sejlsportsmand fra noget Gentofte-agtigt som havde ejet den før mig.
Det vil være rigtigt dejligt med så mange som overhovedet muligt på udkig.
Jeg har ikke set andre blå 2,3CS T med blåt interieur.
Jeg er meget glad for den bil, og håber meget at den dukker op igen... i god stand... suk !!

mvh. Troels Maaløe
maaløe
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. jan 2004, 16:12

15. feb 2004, 09:50

Jeg vil også lige tilføje at der er et par særlige kendetegn ved bilen : Den kører ikke på de fælge som den havde ved salget fra Andersen &Martini. Der er nu monteret de 9000 alufælge som kan lede tanken hen mod trådhjul, mens de andre bliver omlakeret.
Hele fronten er fornyet. Bilen var ved tyveriet monteret med barnestol i sort læder. I forrudens venstre side er monteret en gul lysdiode til alarm.

mvh. Troels Maaløe
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

15. feb 2004, 16:34

Hej Troels (navnebror)

Jeg har faktisk allerede efterlyst din bil for dig i dette forum - idet jeg havde set efterlysningen på crimecode.dk og så tænkte jeg at folk herinde nok gerne ville hjælpe - i det andet link er der desværre intet nyt om bilen...

Jeg skal nok kigge efter bilen er selv bosiddende i kbh, men som du skriver den kan være overalt i landet (og udlandet).

Held og lykke
Troels
Gæst

15. feb 2004, 20:36

Hej Troels,
Tak for din hjælp.
Gennem det sidste år der der blevet stjålet en del biler her i kvarteret. Flere af dem er dukket op på Amager, og en enkelt er fundet i Maribo. Så jeg håber at min også kommer frem.
Jeg tror ikke at en Saab 9000 fra 92 vil være særlig eftertragtet i udlandet. Især Polen og Rusland har modtaget mange af de dyre stjålne biler fra Dk. Men der er så få Saab´er der, at det vil være svært at få dem serviceret og vedligeholdt.
Jeg satser stadig på at den findes i Dk.
Mvh. Troels Maaløe (så kan man kende forskel på os)
maaløe
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. jan 2004, 16:12

15. feb 2004, 21:13

Hej alle,
Hvis nogen vil have en efterlysningsseddel til at ligge i deres bil, mailer jeg den meget gerne til jer.
Send en mail til maaloe@c.dk, så sender jeg den straks til jer.

Mvh. Troels Maaløe
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

16. feb 2004, 01:15

Hej igen Troels (Maaløe)

Du har nok ret, ved nærmere eftertanke. Altså i dét med ex-ejeren i Gentofte. Det er længe siden jeg så bilen, og hukommelsen er ikke hvad den var...

Dog mener jeg at huske ganske klart (ja, klart..!) at sælgeren i Saab Center fortalte flg.: Bilen har fået lavet gearkasse hos Saab i Næstved, og knastkæde + kædehjul (den klassiske M90-M93 2.3-motor-fejl) hos Saab Center. Overvejede også at købe bilen, men havde ikke rigtigt pengene alligevel. "Trådhjulene" hedder i øvrigt "Cross Spoke".

Håber du(/vi) finder den...
maaløe
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. jan 2004, 16:12

16. feb 2004, 01:37

Så har de ikke lavet gearkassen særligt godt. Den gik nemlig i smadder 200 km nord for Frankfurt.
Der er nu monteret ny gearkasse.
Der må være lavet knastkæde og -hjul, da motoren går utroligt godt for en med 250.000 km bag sig.

Jeg håber at en eller anden ser bilen. Det vil være mig en stor fornøjelse at udbetale findelønnen.

Mvh. Troels Maaløe
maaløe
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. jan 2004, 16:12

19. feb 2004, 22:09

Hej alle,

I eftermiddags er min Saab blevet set i Avedøre, da den var inde og stjæle benzin. Desværre fik politiet ikke fat i tyvene. Der var to unge mænd i den. Bilen stak af i retning mod Rødovre.

Den gode nyhed i historien, er selvfølgelig af bilen ikke er i værre stand end den stadig kan køre, den dårlige er at det stadig er biltyve, som kører i den.

mvh. Troels Maaløe
Brugeravatar
Carsten.R.B
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 419
Tilmeldt: 13. feb 2004, 17:24

20. feb 2004, 19:42

Hello Troels.

Jeg kører som chauffør rundt omkring i landet, jeg skal nok kigge efter din SAAB CS.

Håber at bilen bliver fundet i hel stand.

De sku fan'me ha nogen baaaaaaaaaaank.

mvh Carsten
maaløe
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. jan 2004, 16:12

26. feb 2004, 20:36

Kære Saab-ister,
Så blev min gode Saab fundet. Med smadret gearkasse og stående i en oliepøl. En smadret siderude, smadret tændingslås og ratstamme var de ting som kunne konstateres ødelagt med det samme.
Men der er helt sikkert mere. Skiverne er helt blå og vandet er kogt af. Dækkene ligner et ryatæppe og tæppet inden i bilen ligner en markvej.
Hvem vil være den bedste at sende bilen til i forbindelse med reparation og skadesopgørelse ?
Jeg må desværre melde at jeg blev meget skuffet da jeg brugte Saab i Søborg for ½ år siden.

Mvh. Troels Maaløe
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

26. feb 2004, 23:35

Hej Troels

Ja ved ikke om man skal sige at du er heldig eller ej med at have fundet bilen - lyder som om bilen har fået rigtig mange tæsk.... men ok det er vel altid godt at have den tilbage igen.

Du kan evt. prøve at høre http://www.slettet grundet GDPR.....dk/ om han kan hjælpe dig - jeg har kun fået foretaget alm service og en enkelt rep. af min kobling, men der var der fin service, hans værksted er lidt uden for Farum.

mvh
Troels
Jan
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 922
Tilmeldt: 13. jan 2004, 23:36

27. feb 2004, 00:37

Hej Troels

Du kan prøve at ringe til Nielsens auto i Verninge, 64752535 spørg efter Jan, Han kan sikkert hjælpe dig.
Mvh
Jan Nielsen
Gæst

27. feb 2004, 02:06

slettet grundet GDPR.... i ..Slettet grundet GDPR... v/ Hillerød anbefales hermed!

Hillerødvej 9
3540 ..Slettet grundet GDPR...
Telf: 40 11 25 38

mvh. Peter
Brugeravatar
Carsten.R.B
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 419
Tilmeldt: 13. feb 2004, 17:24

7. mar 2004, 22:45

Hvadfor/har du en alarm i bilen?

Tilbage til "Modern Forum"