Jeg har gennem en lang periode oplevet at check engine lampen på min 900i 16 fra 92 lyser periodisk.
Jeg har efter en test fået oplyst at den skiftevis melder fejl på for fed eller for mager blanding, samt at det ikke er et driftsmæssigt problem. Det skulle f.eks. kunne udløses ved en dårlig stelforbindelse.
Flere gange har jeg oplevet at lampen slukker når motoren er blevet godt varm efter 20 min. kørsel eller mere, og i perioder kan man køre en halv til en hel tankfuld op uden der sker noget.
Der har været fyldt en flaske injector cleaner til en mindre formue i tanken uden mindste effekt.
Den kører fint bortset fra en reguleringsfejl omkring 1800 omdrejninger, hvor det er som om der skiftes mellem to reguleringssystemer, enormet irriterende da det jo ikke er en toyota der skal køre med flere tusinde omdrejninger for at trække. Det er mest markant ved påløb, og man skal være ekstremt opmærksom på speederfoden hvis rykket skal minimeres.
Kan der være sammenhæng mellem problemerne??
Har nogen en god ide til det ene eller det andet problem, med en løsning som kan udføres af en perlegrusmekaniker.
Steen
Check Engine 900i16 '92
Redaktør: Bestyrelsen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
hej steen
det kunne evt. lyde som din lambda sonde der er ved at gå i stykker.
det kunne evt. lyde som din lambda sonde der er ved at gå i stykker.
My Turbo Turns Faster Than Yours