Banner cycler

hvad er der galt???

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Niller
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18. jan 2004, 20:37

hvad er der galt???

17. feb 2004, 18:38

jeg har en 900 2.0 T16.. som ikke vil starte!!! jeg har tjekket benzin tiførselen og om den laver gnister far tændspolen.. MEN.. den suger næsten ikke fra luftmængdemåleren når jeg prøver at starte.. kan det måske være en "luft" slange der er utæt eller erd er nogender kende til det samme problem... på Forhånd tak jakob A :roll: ..


Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

18. feb 2004, 00:49

Én ting er i hvert fald klart: Rør og samlinger mellem mængdemåler (som på en T16 egentlig er en massemåler, men skidt...), intercooler og indsugning skal være tætte, ellers duer det ikke.
Niller
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18. jan 2004, 20:37

18. feb 2004, 17:48

jeg ikke umidelbart se nogel løse ender eller brud mellem "massemåleren" og indsugningen... jeg stå på helt bar bund.. hvis der er en god saab mand her i sønderjylland, der mener han kan lave det så skriv til mig på jakob@dbsnedkeren.dk
Niller
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18. jan 2004, 20:37

18. feb 2004, 21:08

Jeg har fået den staret nu..jubii.. det var tændrørne, de var helt våde og sodet til.. nu starter den bare som en mis..
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

18. feb 2004, 23:15

hej niller

hva for nogle tændrør kører du med for det skal være NGK tændrør
My Turbo Turns Faster Than Yours
Gæst

19. feb 2004, 17:28

Det er ikke nødvendigt, når vi snakker Saab'er før DI....
Niller
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18. jan 2004, 20:37

20. feb 2004, 01:20

det var nogle bosh jeg har taget ud..nu kom der ngk rør i, nogle gamle der havde siddet der før de andre blev skiftet.. men jeg køber nogle nye nu har snart.. er det virkelig så vigetig at det er NGK?? har det så meget at sige?.. for efter jeg satte BOSH rør'ne i begyndte den faktisk at opføre sig lidt mærkligt...
Gæst

20. feb 2004, 02:11

Hvor gammel er din bil? Generelt skal du følge instruktionsbogen, hvad angår tændrør.

Hvis det er en nyere Saab (1990 og frem), så er det absolut nødvendigt at benytte de korrekte NGK-rør. Er den før den tid, kan også andre tændrør benyttes.
Niller
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18. jan 2004, 20:37

20. feb 2004, 08:33

det er en årg.85..
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

20. feb 2004, 11:15

hej niller

det skal være de tændrør med platin spids de kan holde mange km og det er dem som bliver anbefalet af alle guruer i sverige.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Gæst

20. feb 2004, 13:11

Hej Jakob.
Ved du om NGK BCP 7EV har platinspids? Er der andre mærker/typer der er velegnede? Kan de kun fås som originale SAAB dele?
Gæst

20. feb 2004, 14:33

Hej Niller.

Nej, -EV har Palladium spids. Desuden skal du køre med BCP-6EV(X).

Det er ikke absolut nødvendigt med med Platin-spids. De er også noget dyrere end (almindelig) Palladium-spids.

Min egen '85 900 T16 kørte fint på BCP-6EV.

Dem med Platin-spids hedder X til sidst -EVX. Og NGK-rør kan købes i de fleste biludstyrsforretninger og på mange tankstationer.

M.v.h.

Tilbage til "Modern Forum"