Banner cycler

Servo væske.

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

T-
T-Slot

Servo væske.

17. feb 2004, 21:13

Hej Saab folk.

Min Saab 900S fra 1990 er begyndt at smide servo olie.

Har haft bilen oppe og der spiller ingen olie ud fra tryksiden. Altså den lange bøjede rør ved h. forskærm er ok(har hørt skulle være en klassisk fejl)

Har nogle en ide om hvor oilen så slipper ud.

Servo styringen virker iøvrigt fint.

Med venlig hilsen

Tommy


PeterM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 766
Tilmeldt: 10. feb 2004, 23:33

18. feb 2004, 12:43

Hej.
Nu ved jeg jo ikke hvor meget olie den smider, men min 900 aero fra 84 var bare generelt utæt. Nu har jeg købt en flaske "servostyrings tætner" i BILTEMA for 18 kr og det lader til at virke OK. Måske kan dette trick spare en dyr rep, men jeg har intet kendskab til langtidsvirkningen og ved heller ikke om det på nogen måde kan skade systemet...
Gæst

29. mar 2004, 23:48

ville gerne vide hvordan det går men langtids virkningen på den servostyrings tætner ??
PeterM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 766
Tilmeldt: 10. feb 2004, 23:33

30. mar 2004, 11:04

Hej gæst.
Nu er det ikke mere end ca. 2 mdr. siden jeg hældte tætner i min servo. Indtil videre gåe det fint. Før skulle jeg hælde ca. en dl. på om ugen, siden har jeg ikke fyldt efter. Jeg skal nok rapportere hvis det pludseligt gå helt galt, så der ikke er andre der gentager miséren :wink:
Peter
Maretti
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2004, 11:44

6. apr 2004, 17:56

PeterM skrev:Hej gæst.
Nu er det ikke mere end ca. 2 mdr. siden jeg hældte tætner i min servo. Indtil videre gåe det fint. Før skulle jeg hælde ca. en dl. på om ugen, siden har jeg ikke fyldt efter. Jeg skal nok rapportere hvis det pludseligt gå helt galt, så der ikke er andre der gentager miséren :wink:
Peter
Hej Peter

jeg læste med interesse om dine erfaringer med servo tætner. Jeg er på jagt efter et lign. produkt, men det er ikke lykkedes mig at finde det.

Kan du evt. oplyse produktets navn samt producent, så vil jeg blive meget glad.

Venlig hilsen

Glenn
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

10. apr 2004, 20:32

Glenn, han skriver han købte den i biltema... Ergo er det i biltema du må på jagt:D Prøv ellers www.biltema.dk
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Gæst

13. apr 2004, 09:58

Hej Glenn.
Ja, som Daniel skrev købte jeg det i BILTEMA i Næstved. Det er vist et af deres egne produkter... Jeg har nu erfaret at den stadig smider en smule servoolie, men ikke NÆR så meget som før og den fungerer stadig fint.
Held og lykke
Peter

Tilbage til "Modern Forum"