Banner cycler

Fartpilot

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

PeterM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 766
Tilmeldt: 10. feb 2004, 23:33

Fartpilot

23. feb 2004, 12:22

Hej
Er der nogen der ligger inde med et diagram over vacuumsystemet i fartpiloten (900 aero '84)? Jeg kan se der mangler nogle slanger hist og her, men ved ikke hvilke og hvordan de skal tilsluttes... Det ville være dejligt at have en tegning ell. lign. at sammenligne med!
Og lige en anden ting...
Hvor p... sidder styreenheden til centrallåsen? Har store problemer med den og har mistanke om at det kan hænge sammen med alarmen (ingen af delene virker). Er der nogen der ved om disse systemer hænger sammen?
Rigtig god mandag til hele SAAB-folket


Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

23. feb 2004, 22:52

Hej Peter
Relæet til centrallåsen, sidder oppe under varmekanalen i højre side, ved fødderne. Du skal lige skrue den skrue af, som sidder længst til højre, så kan du tvinge den plastik kanal ned og så kommer relæet til syne. Den sidder fast i en metal bøjle.
De fleste alarmer kan styre centrallåsen og det gør den typisk med 2 ledninger, som går fra alarm boxen til centrallåse relæet. Jeg mener at det er klemme 5 og 6 på relæet.
Du kan afprøve centrallåsen ved at finde relæet under varmekanalen og tage en stel forbindelse og montere den på enten klemme 5 og 6. Så skulle den enten låse i eller låse op.
Jeg har lige monteret alarm i min 900 turbo 16v fra 1990.

MVH. Lars - Nordjylland
MVH Lars Kristensen
Gæst

24. feb 2004, 11:15

Hej Lars
Tak for den fine beskrivelse.
Det vil jeg lige prøve at rode lidt med...

Tilbage til "Modern Forum"