Har sat ny dumpvalve i min 9K.
Satte den i med den monterede fjeder. Men der var 3 andre fjedre med i varierende hårdhed. Hvad fungerer bedst, hård eller blød fjeder?Er der nogen herinde der har eksperimenteret med sådan noget?
Dumpvalven + fjedre kan ses her. Tog 5 minutter at skifte.
http://www.turbodk.dk/web/web118.asp
(den blanke til 595.-)
Bilen kører klart bedre med denne dumpvalve, skarpere speederresponse og bedre acceleration/trækkraft så den gamle plastic Bosch valve har væres småsyg. Faktisk kører bilen som en drøm, skønt at være SAAb - ejer....
Bilen var til syn sidste uge og bestod med glans. Synsassistenten gav den meget ros.
mvh Jan
Ny dumpvalve i 9K. Hvilken fjeder...??
Redaktør: Bestyrelsen
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Tillykke med synet!
Du kan prøve at mærke alle 4 fjedre, hvordan de er i hårdhed. Hvis bilen kører godt med den der er i nu, kan du prøve en tand slappere og se hvad det gør. Hvis den kommer til at te sig tosset, så tilbage igen. Den skal helst bare være så løs som mulig, hvor bilen går bedst.
Du kan prøve at mærke alle 4 fjedre, hvordan de er i hårdhed. Hvis bilen kører godt med den der er i nu, kan du prøve en tand slappere og se hvad det gør. Hvis den kommer til at te sig tosset, så tilbage igen. Den skal helst bare være så løs som mulig, hvor bilen går bedst.
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag