Hej Saab Klub Danmark
jeg har netop været i Tyskland og hente denne R900 (har ladet mig fortælle den er lidt sjælden)
aldrig kørt vinter,
2 ejere (første ejer fra 1996 til 2015 - anden ejer fra 2015-2017) jeg er tredje ejer
ingen rust i kanter eller undervogn.
recaro lædersæder, som står ret pænt - når man tænker på alderen.
kørt 134.000 kilometer
ingen ridser eller kantstenskys på fælgene
glæder mig til at finde ud af hvad den skal koste i afgift
Saab R900
Redaktør: Bestyrelsen
- J.S.Poulsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab R900
Tillykke med handlen
Det ser ud til at du har fået fingrene i et flot exemplar der, super fed stue må man sige
spændende hvad Skat siger, men hvad motor / ydelse er den egentligt født med ?
Hilsen Jesper
Det ser ud til at du har fået fingrene i et flot exemplar der, super fed stue må man sige
spændende hvad Skat siger, men hvad motor / ydelse er den egentligt født med ?
Hilsen Jesper
Jesper Søndergaard Poulsen
Saab Klub Danmark medlem nr.549
Saab Klub Danmark medlem nr.549
- Tiwar
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab R900
The 900R was a specially equipped model by a German tuner (Weinmann Motorsport or something similar).
It is based on a normal 2.0 Turbo 185hp NG900. All of the R-models are coupés and black and I remember reading that the black paint would be some special one as well, this I'm not 100% sure of.
Other special equipment the car had was:
-MY 1996 only
-17" alloy wheels with 245(!)/35-17 tires
-Lowering springs (not sure about the shocks)
-Sports exhaust (not sure but it might only be the rear muffler)
-Talladega frontlip
-Black leather Recaro sports interior
-Alloy pedals
-Carbon dashboard
So the car is not straight out from the factory, it has been equipped afterwards.
It is based on a normal 2.0 Turbo 185hp NG900. All of the R-models are coupés and black and I remember reading that the black paint would be some special one as well, this I'm not 100% sure of.
Other special equipment the car had was:
-MY 1996 only
-17" alloy wheels with 245(!)/35-17 tires
-Lowering springs (not sure about the shocks)
-Sports exhaust (not sure but it might only be the rear muffler)
-Talladega frontlip
-Black leather Recaro sports interior
-Alloy pedals
-Carbon dashboard
So the car is not straight out from the factory, it has been equipped afterwards.
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab R900
Hej Frede
Tillykke med købet .
"Lidt" sjælden: Ifølge denne tyske kilde (http://saab-youngtimer.de/2015/03/01/saab-r900-1996/) er der kun lavet 200 stk. til det tyske marked. De er ombygget af Uli Weinmann efter inspiration af tre gruppe A-racere, han havde bygget.
Men det skal du nok ikke fortælle SKAT . Da det ikke er en fabriksombygning, og da motoren burde være en standard 185-hestes, kan du jo argumentere for, at det bare er en Brian-ombygning med stumper fra THansen . Det bliver spændende at høre resultatet.
Hvis den har været kørt nogenlunde pænt af første ejer burde du være fantastisk kørende de næste mange år. Men du må hellere sørge for en god forsikring: Speciallakeringen og de andre modifikationer kan hurtigt koste kassen, hvis der skulle ske noget med guldklumpen.
Mvh/NC
PS: Du/bilen hører egentlig til i "Modern" forum, da NG900 ikke er helt klassisk nok for SKDK. Men velkommen til -der er vist stof til en "månedens bil" på et tidspunkt.
Tillykke med købet .
"Lidt" sjælden: Ifølge denne tyske kilde (http://saab-youngtimer.de/2015/03/01/saab-r900-1996/) er der kun lavet 200 stk. til det tyske marked. De er ombygget af Uli Weinmann efter inspiration af tre gruppe A-racere, han havde bygget.
Men det skal du nok ikke fortælle SKAT . Da det ikke er en fabriksombygning, og da motoren burde være en standard 185-hestes, kan du jo argumentere for, at det bare er en Brian-ombygning med stumper fra THansen . Det bliver spændende at høre resultatet.
Hvis den har været kørt nogenlunde pænt af første ejer burde du være fantastisk kørende de næste mange år. Men du må hellere sørge for en god forsikring: Speciallakeringen og de andre modifikationer kan hurtigt koste kassen, hvis der skulle ske noget med guldklumpen.
Mvh/NC
PS: Du/bilen hører egentlig til i "Modern" forum, da NG900 ikke er helt klassisk nok for SKDK. Men velkommen til -der er vist stof til en "månedens bil" på et tidspunkt.
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66