Ok det giver mening at kobling ikke kan dræne bremsesystemet.
Jeg luftede lidt mere ud og nu er slaven utæt. Jeg har desværre ikke tid/mod på at gå i gang med den, så den må lade livet. Ellers en dejlig vogn.
Hvis nogen vil have den, så er de velkommen. 2500 vil skrothandleren give for den.
Vh Kim
Hydraulisk kobling på Saab 9000
Redaktør: Bestyrelsen
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Hej Kim
Det var da en trist udgang på problemet. Jeg synes, du skal lave et indlæg under "Sælges", hvor du beskriver bilen lidt mere udførligt (model, årgang, km-stand, farve, indtræk etc.), samt hvor i landet, den er. Så er der flere, der bliver opmærksom på, at der faktisk er en 9K til salg for højeste bud over skrotprisen, og så kan de og/eller du jo gøre en bedre handel.
Mvh/NC
Det var da en trist udgang på problemet. Jeg synes, du skal lave et indlæg under "Sælges", hvor du beskriver bilen lidt mere udførligt (model, årgang, km-stand, farve, indtræk etc.), samt hvor i landet, den er. Så er der flere, der bliver opmærksom på, at der faktisk er en 9K til salg for højeste bud over skrotprisen, og så kan de og/eller du jo gøre en bedre handel.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- ksp_dk
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Surt at du ikke har tid eller mod på projektet.
Koblingen er nem at skifte, den sidste Saab hvor den er nem at skifte.
2 mand efter fyraften, en lift og luftværktøj og det tog 1,5 time at skifte kobling, på min fars gamle 9000.
MVH
Morten
Koblingen er nem at skifte, den sidste Saab hvor den er nem at skifte.
2 mand efter fyraften, en lift og luftværktøj og det tog 1,5 time at skifte kobling, på min fars gamle 9000.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Snehvide
- SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Det er anderledes end at udlufte bremser, for man kan ikke pumpe luftbobler ud med koblingspedalens eget.
Som andre tidligere har nævnt, skal der tilføres tryk. Det fungerer godt, som også tidligere nævnt, at trykke væsken ind via slavecylindrens udluftning. Det var hvad jeg endte med i sin tid.
Forbindelsen mellem hoved- og slavecylinder kan købes for 1000 + kr (f.eks. Speedparts i Se) eller man kan flikke noget sammen af bremserør og et stykke bremseslange.
God fornøjelse - når det kører, kører det godt. V.h. Niels
Som andre tidligere har nævnt, skal der tilføres tryk. Det fungerer godt, som også tidligere nævnt, at trykke væsken ind via slavecylindrens udluftning. Det var hvad jeg endte med i sin tid.
Forbindelsen mellem hoved- og slavecylinder kan købes for 1000 + kr (f.eks. Speedparts i Se) eller man kan flikke noget sammen af bremserør og et stykke bremseslange.
God fornøjelse - når det kører, kører det godt. V.h. Niels
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Slaven er utæt. Rør og slange tætner ikke en træt slave.
Vand og korrosion dræbte koblingshydraulikken..
Vand og korrosion dræbte koblingshydraulikken..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262