Banner cycler

Fjernelse af varmeelement i indsugning Saab 9K

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Mortenvig
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 942
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Fjernelse af varmeelement i indsugning Saab 9K

14. maj 2019, 18:17

IC var mere eller mere nødvendigt, da den på en og 9-3 er lige lille nok selv på standard motorer.
En kraftig acceleration, og lufttemperaturen stiger foruroligende.
Og den skal have en nedkølings tid før man får fuld effekt igen.
Helt generelt ligger temperaturen 10 grader højere, med en standard IC, selv med stille og rolig kørsel.
Jeg mener ikke det er et problem på en 9000.
Et k&n luftfilter ville jeg aldrig sætte på en gadebil.
Er prøvet, og jeg kunne ikke lide den snask der kom i indsugnings rører.
Så heller skifte standard filtret oftere.
Optimering af indsugning systemet.
Det kommer helt an på hvor fintfølende man er.
På en standard motor, så er det ikke tvingende nødvendigt, men hvis man alligevel er dernede.
Og har tiden så koster det ikke alverdens penge at matche alle overgange, kun tid.

MVh
Morten


9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk

Tilbage til "Classic Forum"