Jeg har langt om længe fået justeret min wastegate actuator på min C900.
Endelig gør den trimmede APC boks som jeg forventet: 17-18 PSI op til 4500Rpm faldende til 13PSI ved 6000rpm.
Da jeg justerede Wastegate så jeg at den jeg formodede var fabriks monterede turbo er en Garrett TB0324, jeg mente en T16 aero op til 1989 havde en Garrett TB0357!
Nogen der har en liste over hvilke turboladere der blev monteret af fabrik ?
Liste over fabriks monterende turbolader ?
Redaktør: Bestyrelsen
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Liste over fabriks monterende turbolader ?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Liste over fabriks monterende turbolader ?
Der findes en liste her.
http://www.900aero.com/index.html
MEn hvordan er en Turbo fra den første diesel BMW endt i din bil ?
MVH
Morten
http://www.900aero.com/index.html
MEn hvordan er en Turbo fra den første diesel BMW endt i din bil ?
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Liste over fabriks monterende turbolader ?
Her er listen for den ægte Saab 900 og lidt Opel 900 i midten
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Liste over fabriks monterende turbolader ?
Jeg formoder stadig at det er den originale turbo der er monteret da den ikke er skiftet i min tid , jeg er anden ejer af bilen og har haft den siden 1996 og har ikke haft indtryk at denne skulle være skiftet. Bilen havde kørt 135.000 da jeg overtog den.
Jeg ser flere steder på nettet denne dukker op som lader på OG900 hvor der også undres hvor denne:
http://forum.saabturboclub.com/showthre ... ?styleid=2
Det ser ud som "Saab Daniel" også har rodet med denne turboen. Der er åbenbart mindst lige så kraftig som TB0357 der makser ud ved omkring 240-250hk:
viewtopic.php?t=647
Billed af min
Jeg ser flere steder på nettet denne dukker op som lader på OG900 hvor der også undres hvor denne:
http://forum.saabturboclub.com/showthre ... ?styleid=2
Det ser ud som "Saab Daniel" også har rodet med denne turboen. Der er åbenbart mindst lige så kraftig som TB0357 der makser ud ved omkring 240-250hk:
viewtopic.php?t=647
Billed af min
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Liste over fabriks monterende turbolader ?
Model nummeret er som sådan uinteressant.
TD03 referere til turbo størrelsen. 24 refererer til det er forbedring nr 24 der er indført siden produktions start.
Som jeg har googlet mig til, jeg kunne ikke sove
De vigtige del numre, der er skjult af banjobolten Kan googles og efter meget søgen kan man få specifikationerne på turboen. Som størrelsen på kompressor, og turbine hjul.
Det nummer der er delvist skjult, er et garrett nummer.
Og det passer med den turbo der var original monteret, selvom model nummeret ikke stemmer.
Hvis du ikke har et nummer over dette, Saab´s reservedels nummer, så er det ikke den turbo bilen er født med.
Men en erstatning for den originale turbo.
Ps. hvorfor bruger du psi Som tryk ?
Bar eller Kpa. Er det mest almindelig at bruge her i danmark.
MVH
Morten
TD03 referere til turbo størrelsen. 24 refererer til det er forbedring nr 24 der er indført siden produktions start.
Som jeg har googlet mig til, jeg kunne ikke sove
De vigtige del numre, der er skjult af banjobolten Kan googles og efter meget søgen kan man få specifikationerne på turboen. Som størrelsen på kompressor, og turbine hjul.
Det nummer der er delvist skjult, er et garrett nummer.
Og det passer med den turbo der var original monteret, selvom model nummeret ikke stemmer.
Hvis du ikke har et nummer over dette, Saab´s reservedels nummer, så er det ikke den turbo bilen er født med.
Men en erstatning for den originale turbo.
Ps. hvorfor bruger du psi Som tryk ?
Bar eller Kpa. Er det mest almindelig at bruge her i danmark.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Liste over fabriks monterende turbolader ?
ok...og aha
Det er nærmest umuligt af aflæse uden et USB endoscop kamera, så fik jeg også afprøvet det Altså CUST P/N: 748603 der efter denne liste https://www.turbomaster.info/eng/applic ... cars/saab/
...Fortæller mig det er en TBO382 fra 1989 hvilket også passer på bilens årgang.
Snørklet
Hvorfor PSI: det måle instrument jeg brugte til at justere grundlade trykket viste som default værdien i PSI... derfor ligger disse værdier stadig i min korttids hukommelse.
Det er nærmest umuligt af aflæse uden et USB endoscop kamera, så fik jeg også afprøvet det Altså CUST P/N: 748603 der efter denne liste https://www.turbomaster.info/eng/applic ... cars/saab/
...Fortæller mig det er en TBO382 fra 1989 hvilket også passer på bilens årgang.
Snørklet
Hvorfor PSI: det måle instrument jeg brugte til at justere grundlade trykket viste som default værdien i PSI... derfor ligger disse værdier stadig i min korttids hukommelse.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002