Har netop indkøbt endnu et eksemplar til samlingen, en 9000 CSE A50 2.0t med 270kkm på klokken. Dejlig bil, men den har nogle pudsigheder, jeg ikke kan få has på.
1. Piktogrammet viser, at højre fordør er åben altid, selvom jeg har haft adskilt låsetøjet og sikret mig, at den nederste stift går ind i den halvmåneformede "løbegang" inde i døren. Det gjorde den ikke før, så jeg ved ikke, om fejlen bare "hænger" i systemet, og det ville hjælpe at tage strømmen i nogle timer.
2. Piktogrammet viser desuden, at bagklappen står åben, når førerdøren åbnes. Den registrerer det korrekt, når bagklappen alene åbnes.
3. SRS lyser konstant, men det har nok noget med fejlen i døren/dørene at gøre, gætter jeg på?
4. Nå ja, sikringen til courtesylights springer hele tiden..
5. Kabinelyset virker nogle gange, andre gange ikke.
Al input er velkommen
Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Redaktør: Bestyrelsen
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Hej Sune.
Det tyder på, at den lille magnet, som indikerer om døren er lukket eller ej, ikke længere sidder på plads.
Jeg havde en tilsvarende fejl på vores SAAB 9000; vi fandt den savnede magnet i bunden af døren, monterede den, og alting var, som det forventedes.
Dine fejl har muligvis tilsvarende årsager?
SAAB hilsen Ole
Det tyder på, at den lille magnet, som indikerer om døren er lukket eller ej, ikke længere sidder på plads.
Jeg havde en tilsvarende fejl på vores SAAB 9000; vi fandt den savnede magnet i bunden af døren, monterede den, og alting var, som det forventedes.
Dine fejl har muligvis tilsvarende årsager?
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Det må undersøges, selvom jeg ikke helt begriber hvordan en magnet kan løsne sig og falde helt ned i bunden af døren uden at sætte sig fast på noget magnetisk
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Hej
Piktogrammet "gemmer" ikke fejl vedr. dørene, men det gør det mht. SRS. Så prøv evt. at få nulstillet fejlen med en tester. Er der airbag i passagersiden? Hvis der ikke er, sidder der en modstand over handskerummet, og er den pillet fra,lyser SRS-lampen (og det forsvinder ikke af sig selv, selvom kredsløbet retableres, ved jeg af erfaring). Det kan selvfølgelig også være en reel fejl ved airbag (eller selestrammere?), men det er jo sjovere (=billigere), hvis det er en dårlig forbindelse.
Courtesy-sikringen kan skyldes en dårlig fatning, men det kunne også være en fejl i ledningsbundtet til førerdøren. Det kunne måske også forklare nogle af de andre fejl.
Mvh/NC
Piktogrammet "gemmer" ikke fejl vedr. dørene, men det gør det mht. SRS. Så prøv evt. at få nulstillet fejlen med en tester. Er der airbag i passagersiden? Hvis der ikke er, sidder der en modstand over handskerummet, og er den pillet fra,lyser SRS-lampen (og det forsvinder ikke af sig selv, selvom kredsløbet retableres, ved jeg af erfaring). Det kan selvfølgelig også være en reel fejl ved airbag (eller selestrammere?), men det er jo sjovere (=billigere), hvis det er en dårlig forbindelse.
Courtesy-sikringen kan skyldes en dårlig fatning, men det kunne også være en fejl i ledningsbundtet til førerdøren. Det kunne måske også forklare nogle af de andre fejl.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Hej igen
Kom lige til at læse dit indlæg en ekstra gang, og er det rigtigt forstået, at den lyser for åben bagklap, når du åbner fordøren (og slukker igen, når du lukker den)? For så kan det jo ikke være kontakten ved fordøren, det er galt med, men i stedet noget koks i forbindelserne (evt. i instrumentet).
Det med det periodevist fungerende kabinelys kender jeg alt for godt. Det er sikkert dørkontakten, der hænger/er snasket til i tectyl.
Mvh/NC
PS: I øvrigt en interessant tanke med memory på dørpiktogrammet. Så systemet skal nulstilles, hver gang døren har været åbnet...
Kom lige til at læse dit indlæg en ekstra gang, og er det rigtigt forstået, at den lyser for åben bagklap, når du åbner fordøren (og slukker igen, når du lukker den)? For så kan det jo ikke være kontakten ved fordøren, det er galt med, men i stedet noget koks i forbindelserne (evt. i instrumentet).
Det med det periodevist fungerende kabinelys kender jeg alt for godt. Det er sikkert dørkontakten, der hænger/er snasket til i tectyl.
Mvh/NC
PS: I øvrigt en interessant tanke med memory på dørpiktogrammet. Så systemet skal nulstilles, hver gang døren har været åbnet...
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Hej Sune.
Det er nok et upræcist udsagn, når jeg skrev, at magneten lå i dørbunden.
Den sad fast et eller andet sted på dørpladens inderside. Hvis jeg husker rigtigt, er den på størrelse med en lillefingernegl. Der kan være en hjælp at sammenligne med døren i modsat side. Desværre er det svært at være mere præcis, når det er over tyve år siden, jeg havde problemet.
SAAB hilsen Ole
Det er nok et upræcist udsagn, når jeg skrev, at magneten lå i dørbunden.
Den sad fast et eller andet sted på dørpladens inderside. Hvis jeg husker rigtigt, er den på størrelse med en lillefingernegl. Der kan være en hjælp at sammenligne med døren i modsat side. Desværre er det svært at være mere præcis, når det er over tyve år siden, jeg havde problemet.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Har udskiftet sikringen til kabinelys til en 20A, så nu springer den ikke mere. Fordøren vises nu ikke længere som åben, når den er det (ej heller vises det, at bagklappen står åben, når fordøren er åben). Ved ikke, hvad der er sket der? Har efterset låsetøjet i passagersiden grundigt, alle tapper sidder som de skal, og den lille blå magnetføler sidder som den skal og er forbundet med sit stik. Alligevel vises døren som åben i piktogrammet!? Ved ikke om løsningen er at udskifte hele låsetøjet med et andet (hvilket haves)?
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Fjern den større sikring som i lige nu
Ellers risikerer du at stå med en udbrændt bil.
MVH
Morten
Ellers risikerer du at stå med en udbrændt bil.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Done, hvis det gør dig mere tryg og den er da ikke knaldet af endnu. Vil prøve at registrere, hvornår den gør det.
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Piktogram/SRS/centrallås/courtesylights
Status:
Låsetøj udskiftet, og problemet er nu væk. Der må sidde en defekt magnetføler i det gamle. Nu mangler jeg bare at komme til bunds i, hvorfor det ikke registreres, når førerdøren åbnes. Til at begynde med vistes bagklappen som åben, når førerdøren åbnedes, men det er nu væk.
Låsetøj udskiftet, og problemet er nu væk. Der må sidde en defekt magnetføler i det gamle. Nu mangler jeg bare at komme til bunds i, hvorfor det ikke registreres, når førerdøren åbnes. Til at begynde med vistes bagklappen som åben, når førerdøren åbnedes, men det er nu væk.
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870