Banner cycler

Skrue til nummerpladelys

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
9000Griffin
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 211
Tilmeldt: 10. okt 2016, 19:46

Skrue til nummerpladelys

26. apr 2019, 20:26

Den ene skrue til nummerpladelyset på min CSE sitter uhjælpeligt fast. Den ene kom af med T20-bit, og den så underligt korroderet ud på spidsen. Måske er det samme tilfældet med naboskruen, for hvad kan det ellers være, der holder den fast? Så vidt jeg kan se, er det plast skruerne sidder i, men jeg kan tage fjel. Tips modtages, det er ikke nemt at se, hvordan man skal komme til at f.eks. bore den ud; det nederste af bagklappen er i vejen for elværktøjet :cry:


99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Skrue til nummerpladelys

27. apr 2019, 08:01

En lille svejse tang, hvis man kan komme til skrue hovedet.
Ellers så findes der vinkel forsatse til boremaskiner.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Skrue til nummerpladelys

27. apr 2019, 13:11

Hej

De skruer kan være nogle værre sataner at få ud. Jeg ved ikke hvorfor, for forzinket metal i plast burde vel ikke give problemer?

Hvis torx-hovedet er ubeskadiget, ville jeg forsøge mig med en supergod bit kombineret med et passende udvalg af adaptere, forlængere og håndtag fra et velassorteret topnøglesæt. At bore den ud (og/eller bruge skrueuddriver) er ikke nemt -det virker nærmest, som om skruen har limet eller svejst sig til plasten.

Er reflekspanelet fejlfrit? Så er det jo en sjældenhed, som det kan svare sig at bøvle med. Ellers ville jeg prøve at finde et bedre eksemplar (problemet med at komme til kan i øvrigt ret nemt løses ved at afmontere panelet -så er problemet bare at få modhold uden at beskadige det).

Held og lykke med det :) .

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Skrue til nummerpladelys

28. apr 2019, 13:00

Hej igen

Kom til at tænke på endnu en løsning (hvis panelet er fejlfrit): Nummerpladelyset kan stadig købes nyt (https://webshop-dk.saabparts.com/9000/l ... plate-lamp), så hvis du "graver" det gamle ud, kan du måske få hold om en skrue med ødelagt torx-hoved.

Mvh/NC

PS: Hvorfor er din CD på stald?
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
9000Griffin
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 211
Tilmeldt: 10. okt 2016, 19:46

Re: Skrue til nummerpladelys

28. apr 2019, 15:35

Reflekspanelet er (heldigvis) ikke intakt, men til gengæld har den ene møtrik bestemt sig for at gnave gevindet at, så det skal ødelægges helt, hvis det skal af (det er selvfølgelig den møtrik, der sidder undersænket i et hul). Har skaffet selve "glasset" til nummerpladelyset (tak igen, Kelly Nielsen), så planen lige nu er at knuse al plast omkring skruen i håb om at kunne få fat omkring den med en svejsetang (hvoraf jeg ingen har, men låner mig frem).
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
Brugeravatar
9000Griffin
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 211
Tilmeldt: 10. okt 2016, 19:46

Re: Skrue til nummerpladelys

2. maj 2019, 19:57

Succes! Bankede en frisk T25-bit op i skruen og fik den forsigtigt drejet ud.
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Skrue til nummerpladelys

24. maj 2019, 11:49

Det her giver vist lige så meget mening:
話雖如此,X2將會有一個擴展包:The Threat,所以我只是想听聽你在這種擴展中想要什麼?


Huà suī rúcǐ,X2 jiāng huì yǒu yīgè kuòzhǎn bāo:The Threat, suǒyǐ wǒ zhǐshì xiǎng tīng tīng nǐ zài zhè zhǒng kuòzhǎn zhōng xiǎng yào shénme?

Teksten fra "Ed" er blevet undersat tilbage til Kinesisk 8)

Mon ik "Ed" skal i observation kassen under: "Russiske / Kinesiske trolde" :mrgreen:
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
9000Griffin
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 211
Tilmeldt: 10. okt 2016, 19:46

Re: Skrue til nummerpladelys

24. maj 2019, 12:27

NC_Ribe skrev:
28. apr 2019, 13:00
Hej igen

Kom til at tænke på endnu en løsning (hvis panelet er fejlfrit): Nummerpladelyset kan stadig købes nyt (https://webshop-dk.saabparts.com/9000/l ... plate-lamp), så hvis du "graver" det gamle ud, kan du måske få hold om en skrue med ødelagt torx-hoved.

Mvh/NC

PS: Hvorfor er din CD på stald?
Glemte helt at svare dig, NC :? Den er på stald, fordi jeg har besluttet at den skal skånes om vinteren. Brugte 22.000 på den sidste år, fordi jeg fandt rust i forruderammen. Det, og så det faktum, at det er en sjælden bil, der fortjener at blive bevaret, til trods for at den har en motor en del purister rynker på næsen af. Det er jeg ligeglad med, for mig er det den ultimative flyder med en herlig motorlyd :D
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870

Tilbage til "Classic Forum"