Banner cycler

Jeg sveder i min SAAB 90

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

_Gandalf
SAAB FREAK
Indlæg: 60
Tilmeldt: 1. mar 2014, 16:14

Jeg sveder i min SAAB 90

7. maj 2019, 17:38

Varmeapparatet i min SAAB 90 virker godt. Og det er jo en god ting - jeg kan bare ikke slukke for varmen. Når jeg drejer på knappen til at kontrollere temperaturen vil kablet ikke trækkes særlig langt, så der altid er minimum 1/4 del varme på.

Jeg er begyndt at grave mig ind til mekanikken, men kan ikke rigtig finde anden vej ind end nedefra, og efter at have skilt det meste af det ad, så ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre. Haynes er til ingen hjælp og heller ikke internettet. Derfor kommer jeg til jer.
Instrumentbordet i en SAAB 90 er nøjagtigt som i en SAAB 99 (i hvert fald mig bekendt)

Hvordan pokker kommer jeg ind på bagsiden af knapperne, der kontrollere varmeapparatet?

Håber I kan hjælpe en rimelig frustreret og svedig SAAB-entusiast.


Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Jeg sveder i min SAAB 90

7. maj 2019, 19:22

Hej Gandalf. Jeg har en SAAB 99 hvor jeg har haft det adskilt for et par år siden.
Ud fra hukommelsen så skal du fjerne toppen over speedometer mv. Den sidder med 2 skruer i bunden i hvert hjørne ved siden af instrumenterne. Øverst sidder den med et par flige, så du skal trække lige bagud for at få den fri. Når den er afmonteret mener jeg du kan få aflægningsrummet af.
Som sagt er det ud fra hukommelsen så måske mangler lidt i min beskrivelse. Det er muligt at handskerummet + overdel også skal afmonteres.
Jeg har selv et kabel til luftfordeleren der er hoppet af som jeg nok skal have kigget på snart. Heldigvis står den til at blæse luft på forruden så det er ikke så slemt.
Jeg adskilte min for et par år siden og fik varmereguleringen fikset. Den var kommet til at gå så stramt at noget var knækket. Jeg fik det lappet sammen og smurt så det nu virker igen. Jeg kan dog heller ikke lukke helt for varmen når der er koldt, men jeg tror det er på grund af termostaten, og jeg mener at den selv lukker når der bliver varmt.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99

Tilbage til "Classic Forum"