Hej
Jeg har et problem med skumgummifnuller (større stykker, men også små, klistrede fnug) i ventilationsanlægget. Det er specielt i midterdyserne, hvorfra småstumperne så flyver ud og klistrer sig fast på interiør, fører og passager. Selvfølgelig helt slemt, da jeg fik kabineblæseren til at virke igen. Det hjælper at blæse og støvsuge samtidig, men der bliver ved med at komme nyt til.
Hvordan kommer jeg ind til arnestedet? Det er ikke ude ved blæser og varmeapparat, så der findes vel en/flere tætninger længere inde? Kan de tilgås, hvis jeg fjerner "hatten" (jeg skal alligevel ind og skifte pærer og tjekke forbindelser)? Hvad kan jeg bruge som erstatning? Det kan selvfølgelig godt være skumgummi, hvis det bare holder 20 år igen , men kan andre former for tætningslister bruges?
Mvh/NC
Skumgummifnuller i ventilationsanlægget på 9K
Redaktør: Bestyrelsen
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Skumgummifnuller i ventilationsanlægget på 9K
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Skumgummifnuller i ventilationsanlægget på 9K
Jeg har lige været der!
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Skumgummifnuller i ventilationsanlægget på 9K
Der sidder selvklæbende skumgummi-tætning i den midterste vent.kanal, som rigtigt nok kan tilgås med demonteret "hat". Det er sikkert gået i opløsning
/Henrik
/Henrik
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Skumgummifnuller i ventilationsanlægget på 9K
Hej Henrik
Tak for svar -det var, som jeg forventede, men rart at få bekræftet, inden man splitter tingene unødigt ad. Har du kendskab til noget tætningsmateriale, man evt. kan bruge i stedet for dette modbydelige, klistrede stads?
Carlsson: Det sure fjæs er ikke møntet på dit svar, men på varmebrønden, som jeg aldrig håber at skulle ned og rode i igen.
Mvh/NC
Tak for svar -det var, som jeg forventede, men rart at få bekræftet, inden man splitter tingene unødigt ad. Har du kendskab til noget tætningsmateriale, man evt. kan bruge i stedet for dette modbydelige, klistrede stads?
Carlsson: Det sure fjæs er ikke møntet på dit svar, men på varmebrønden, som jeg aldrig håber at skulle ned og rode i igen.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nu har du vel fixet det forskellige så du slipper for at pille tarmene ud igen?
Nissen varmeapparat (fra før de blev kinesiske).
Måske nye slanger.
Check for løs lyddæmpningsmateriale (også i A/C kassen).
Ny blæsermotor eller renovering af den gamle.
Re: Skumgummifnuller i ventilationsanlægget på 9K
Det gættede jeg også på, det er et lo*arbejde.
Nu har du vel fixet det forskellige så du slipper for at pille tarmene ud igen?
Nissen varmeapparat (fra før de blev kinesiske).
Måske nye slanger.
Check for løs lyddæmpningsmateriale (også i A/C kassen).
Ny blæsermotor eller renovering af den gamle.
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Skumgummifnuller i ventilationsanlægget på 9K
Hej Carlsson
Ja, intet løst isoleringsmateriale i brønden -det var som nyt. Og Nissen-elementet blev monteret som det første, da jeg fik bilen som "ny" (den duggede og den duftede ikke helt optimalt). Måske i den sammenhæng blev stikket til blæseren ikke samlet korrekt -det var i hvert fald et nedsmeltet stik, der fik blæseren til at fejle. Da jeg var blind for denne fejlmulighed (jeg havde låst mig fast på, at det måtte være en blæserfejl, som jeg tidligere har oplevet), hev jeg l**tet op, og satte reserven fra HF i. Og den virker selvfølgelig, men det nager selvfølgelig lidt, om jeg blot kunne have fixet stikket, og så gemme guldet til senere.
Vacuumslanger/turbomålerslanger og sprinklerslanger er skiftet -slangerne til varmeapparatet så fine ud, og er jo også ret nemme at komme til.
Mvh/NC
Ja, intet løst isoleringsmateriale i brønden -det var som nyt. Og Nissen-elementet blev monteret som det første, da jeg fik bilen som "ny" (den duggede og den duftede ikke helt optimalt). Måske i den sammenhæng blev stikket til blæseren ikke samlet korrekt -det var i hvert fald et nedsmeltet stik, der fik blæseren til at fejle. Da jeg var blind for denne fejlmulighed (jeg havde låst mig fast på, at det måtte være en blæserfejl, som jeg tidligere har oplevet), hev jeg l**tet op, og satte reserven fra HF i. Og den virker selvfølgelig, men det nager selvfølgelig lidt, om jeg blot kunne have fixet stikket, og så gemme guldet til senere.
Vacuumslanger/turbomålerslanger og sprinklerslanger er skiftet -slangerne til varmeapparatet så fine ud, og er jo også ret nemme at komme til.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66