Næh nej min bil stå som ab fabrik..
Ikke noget ombygning..
(Kunne ikke finde på at fixe motor uden at ordne ventil og sæder til blyfri)
Men jeg har købt min sidste nye bil med forbrændingsmotor...
Den fest er ved at lukke helt..
Regimet slår atter til
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Regimet slår atter til
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Regimet slår atter til
For mine påhængsmotorer (2-taktere) godkender fabrikken følgende spritindhold:
Max. 10% Ethanol
eller
Max. 5% Metanol + 5% anden sprit
Fabrikken godkender også op til 16% Biobutanol (BU16) som vist ikke er noget man bruger i DK.
https://en.wikipedia.org/wiki/Butanol_fuel
Biobutanol har åbenbart ikke Ethanolens dårlige egenskaber, såsom tiltrækning og binding af vand og aggressivitet overfor gummi/plastik.
Fabrikken er ikke særligt bekymret overfor dårlig smøring, men mere sprittens dårlige vane med at tiltrække og holde på vand.
Dette kan jo også være et voldsomt problem med en motor som ikke bruges dagligt.
Påhængsmotorerne kører med en speciel TC-W3 olie da de typisk kører med en væsentligt lavere temperatur end andre 2-taktere.
Denne olie er tilsyneladende ikke særlig følsom overfor spritten, men lad nu være med at bruge den til motorsaven eller knallerten, hvorimod jeg tror at den er velegnet til en vandkølet Saab 2-T
https://www.nmma.org/certification/oil/tc-w3
Max. 10% Ethanol
eller
Max. 5% Metanol + 5% anden sprit
Fabrikken godkender også op til 16% Biobutanol (BU16) som vist ikke er noget man bruger i DK.
https://en.wikipedia.org/wiki/Butanol_fuel
Biobutanol har åbenbart ikke Ethanolens dårlige egenskaber, såsom tiltrækning og binding af vand og aggressivitet overfor gummi/plastik.
Fabrikken er ikke særligt bekymret overfor dårlig smøring, men mere sprittens dårlige vane med at tiltrække og holde på vand.
Dette kan jo også være et voldsomt problem med en motor som ikke bruges dagligt.
Påhængsmotorerne kører med en speciel TC-W3 olie da de typisk kører med en væsentligt lavere temperatur end andre 2-taktere.
Denne olie er tilsyneladende ikke særlig følsom overfor spritten, men lad nu være med at bruge den til motorsaven eller knallerten, hvorimod jeg tror at den er velegnet til en vandkølet Saab 2-T
https://www.nmma.org/certification/oil/tc-w3
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.