Banner cycler

Kun grundladetryk efter skift til Mitsu TD04 på 9k.

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

nemssaab
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24. mar 2016, 09:38

Kun grundladetryk efter skift til Mitsu TD04 på 9k.

3. dec 2019, 09:40

Jeg havde en lettere brugt TD04 liggende på hylden. Den ville jeg gerne sætte på min 9k CSET. Købte et slange/rør-kit hos Maptun. Skiftet gik fint bortset fra, at olietrykslangen i kittet havde en forkert diameter af fitting til banjobolten på motorsiden, så det gamle rør blev genbrugt. Det viste sig, at Garretten havde godt med slør, så det var en god beslutning at skifte.
Nå, men nu til problemet: Den leverer nu kun grundladetryk. Vi har checket, at APC-ventilens sikring ikke er gået. Herefter fjernede vi slange C og W fra ventilen og blokerede disse. Nu leverede den rigeligt med tryk - lavede fuel cut.
Vi mener derfor, at det er et styreboks-issue, men hvorfor skulle skiftet føre til fejl eller andet? Og nej, jeg har ikke udlæst fejlkoder - har ikke udstyret.
Hvis I har nogen ideer, så siger jeg tak på forhånd :D
Mvh, Niels-Erik


‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
nemssaab
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24. mar 2016, 09:38

Re: Kun grundladetryk efter skift til Mitsu TD04 på 9k.

3. dec 2019, 10:53

OK, både Viking og jeg har skrevet om samme emne :oops:
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Kun grundladetryk efter skift til Mitsu TD04 på 9k.

5. dec 2019, 13:30

Jeg samler lige svar og muligheder her.

Svar fra Morten:
"Først skal vi udelukke eventuelle fejl 40.
C skal til kompressor huset på turboen, Og W skal på wategaten.
Den sidste skal på indsugningen til turboen.
Dernæst er slangerne intakte, og er de ikke blokerede.
Næste tjek er der gennemgang mellem c og w når ventilen er strømløs.
Med et par ledninger på ventilen til plus og stel, så skal c og w være lukket, og w og mellem den sidste studs skal der være gennemgang.
Sidste tjek får ventilen 12 volt pulserende når bilen kører ude på vejen med belastning.
Ja softwaren skal opgraderes til en Aero uden varmelegeme, for at motoren skal køre optimalt.
Men det har ingen indvirkning på grund funktionen af apc ventilen."


Opfølgning:
Vi tjekkede slangerne, om de var placeret korrekt.
De ser fine ud og virkede fint tidl., men inspiceres grundigt igen

Vi tjekker om der er gennemgang mellem C&W mv.

Ventilen burde dog virke "lidt" og give tryk.

Men melder lige tilbage så snart der bliver lidt tid.

Viking
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Classic Forum"