viking skrev: ↑2. jan 2020, 21:20
Det er fordi alt IKKE er forbudt i Sverige, som det er i DK
Nå men der står en i T-Hattan, jeg ved hvornår de lukker, så vi lister den hjem. Det opdager de aldrig...
Sant, men det var nu heller ikke "bare lige" at få dem på plader i sverige.
Jeg kan huske fra tiden med den store auktion (Kvarndammen) -
at det var monteret en lille
plade omkring handskerummet (?)
Det stod utrykkeligt at bilen/erne
aldrig ville kunne registreres for trafik.
"Citat":
Det som kommer att pressa ned priserna för 9-5 SportCombi är det faktum att de inte går att registrera.
Fabriken hann nämligen aldrig få modellen typgodkänd innan konkursen.. :"Citat slut"
Men dette afskrækkede ikke så mange igen, godt nok blev de fleste af bilerne -
vist også handlet af udenlandskøbere.
Og så er det at det sker kort efter -
en af desse udenlandskøbere får bilen/erne registreret for trafik
Det er så herfra at det "går galt" i dette aflange land.
På trods af at nogle af bilerne er blevet godkendt i et andet EU land -
ja så prøver nogle her også den ting, men det får man ikke noget ud af.
De svenske regler er hvad de er (om så fra stenalder) så SBP (Svensk bilprovning) eller TF (Trafikstyrelsen) -
nægter man konsekvendt at tage den sag op her og så er det sagt/afgjort....
Det troede myndighederne måske også selv på -
men nu er det så at problemerne begynder at vokse sig større end de selv havde regnet med.
De 2 gutter der i sverige "figther" for at få bilerne på plader -
ja de får pludselig samlet "materiel" og andet "stuff" nok til at lægge sag an mod de svenske myndighedder
Sjovt nok, så fik "piben en anden lyd" derfra
SBP åbner op for at kigge på sagen, og der finder man intet som kan bruges til at holde sagen lukket -
ja, resten af historien den kender (de fleste af os) sikkert
Fra den tid af:
https://teknikensvarld.se/unik-saab-auk ... ra-119550/
https://teknikensvarld.se/bildgalleri/a ... 9-7x-m-fl/