Slow tv fra "gamle dage"
Hvor "kling og Klang" tester og kikker på en 8 år gammel Saab 900:
https://m.youtube.com/watch?v=X08i5eOY7GQ
Generel kommentar:
Saab falder meget i pris fra ny,
Issues med gearkasse, turbo, dele i undervogn.
Tung at manøvrerer, men meget velgørende med gode sæder og god instrumentering
Falder de meget i pris ?:
(Ja den gang de var i produktion)
Nej hvis man havde købt en brugt Aero for 15-20 år siden, er den mere værd i dag...
Test af brugt Saab 900, svtv 1991
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Test af brugt Saab 900, svtv 1991
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Test af brugt Saab 900, svtv 1991
Ja, jeg vil gerne advare imod at købe sådan en Saab.
Jeg har lige været nødt til at få skiftet 5' gear tandhjulet i geakassen på min 99 turbo.
Det der bare skulle være et serviceeftersyn udviklede sig en smule da gearolien viste sig at indeholde metalspåner. - Det lignede nærmest en dåse uomrørt sølv hammerlak.
Den er kun 42 år/217Kkm gammel og har allerede slidt mærker i højgearakslen som også måtte skiftes til ny.
Heldigvis er der ved samme lejlighed udført en serviceopdatering fra '83 der opdaterer konstruktionen.
Så samme fejl skulle ikke opstå igen, er jeg blevet lovet.
Nej, sporet i akslen skal ikke være der. Den skal være blank og lige.
Heldigvis er alle dele lagervare hos det lokale Saab-værksted i østjylland, incl. lejer, så operationen kunne udføres i løbet af få dage.
Det skulle bare have været et servicecheck af bremser mv. inden den kommende tur til Trollhattan.
Selvom muldvarpen blev lettere overeksponeret af dagslys grundet udtagning af motor, adskilde gerakasse mv. er det trods alt bedre end geakassen eksploderede på vej af færgen i Göteborg.
Hvis du vil undgå samme problem så sælg omgående din 900 aero til mig inden den eksploderer i gearkassen. Jeg giver skrotprisen + en ramme øl for denne tikkende bombe. Men det er kun som en tjeneste blandt venner.
Jeg har lige været nødt til at få skiftet 5' gear tandhjulet i geakassen på min 99 turbo.
Det der bare skulle være et serviceeftersyn udviklede sig en smule da gearolien viste sig at indeholde metalspåner. - Det lignede nærmest en dåse uomrørt sølv hammerlak.
Den er kun 42 år/217Kkm gammel og har allerede slidt mærker i højgearakslen som også måtte skiftes til ny.
Heldigvis er der ved samme lejlighed udført en serviceopdatering fra '83 der opdaterer konstruktionen.
Så samme fejl skulle ikke opstå igen, er jeg blevet lovet.
Nej, sporet i akslen skal ikke være der. Den skal være blank og lige.
Heldigvis er alle dele lagervare hos det lokale Saab-værksted i østjylland, incl. lejer, så operationen kunne udføres i løbet af få dage.
Det skulle bare have været et servicecheck af bremser mv. inden den kommende tur til Trollhattan.
Selvom muldvarpen blev lettere overeksponeret af dagslys grundet udtagning af motor, adskilde gerakasse mv. er det trods alt bedre end geakassen eksploderede på vej af færgen i Göteborg.
Hvis du vil undgå samme problem så sælg omgående din 900 aero til mig inden den eksploderer i gearkassen. Jeg giver skrotprisen + en ramme øl for denne tikkende bombe. Men det er kun som en tjeneste blandt venner.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Test af brugt Saab 900, svtv 1991
Godt kassen blev fixet.
Saab 900 har nogle glas-gearkasser der er bygget til en 2 liter sugemotor.
Mølle på motoren gav problemer.
Heldigvis kan det fixes.
Selv om det muldvarpen styrtbløder.
Du må nøjes med fricamping og ikke Hotel til 75års festen.
Mine to 900 turbokasser er begge renoveret og opgraderet inden der opstod "fest" i kassen.
Saab 900 har nogle glas-gearkasser der er bygget til en 2 liter sugemotor.
Mølle på motoren gav problemer.
Heldigvis kan det fixes.
Selv om det muldvarpen styrtbløder.
Du må nøjes med fricamping og ikke Hotel til 75års festen.
Mine to 900 turbokasser er begge renoveret og opgraderet inden der opstod "fest" i kassen.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Test af brugt Saab 900, svtv 1991
Det er så første gang for mig. Jeg har nok været heldig ind til nu.
Jubilæumsfest bliver med egen medbragt smørrebrød.
3 stk med slæbesild.
Jubilæumsfest bliver med egen medbragt smørrebrød.
3 stk med slæbesild.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz