Kling og Klang går i selvsving (i 1990)
og siger at Saab 9000 2,3 Aero-line har en "fel" motor.
Den skulle have en V6
Tror de to Stympere lider af Svensk melankoli...og futtet sikkert rundt i en fæl tændstikæske formet Volvo 245
Fel motor...
Og bil med for lidt status til 300 000 svkr.
Har selv haft en ny magen til den i klippet.
I Sverige kalde de den Aero-line
Min hed "Business Executive" CDS
Dejlig bil. Fyldt med at lækkert udstyr
Det var den bedste motor der kom fra Sverige B234
Senere kom den helt rigtige styring Trionic 5.5 men grundmotoren er den samme.
https://m.youtube.com/watch?v=HET9MeFKaPQ
Saab 9000 med "Fel" motor
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Saab 9000 med "Fel" motor
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9000 med "Fel" motor
De forekommer mig noget kritiske.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 9000 med "Fel" motor
Tjaa hvis man nu pudser SAAB logoet af brillerne, så har de vel egentligt ret, den mangler en motor på 6 cylindre.
For at kunne tiltrække potentielle Mercedes eller Bmw købere, og andre købere i dette segment.
Og så må man ej forglemme mærke snobberiet !
MVh
Morten
For at kunne tiltrække potentielle Mercedes eller Bmw købere, og andre købere i dette segment.
Og så må man ej forglemme mærke snobberiet !
MVh
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Det var præcis også argumentationen dengang fra "neutrale" motorjournalister m.v., herunder ikke mindst på de større markeder. Tyskland, for eksempel. Så ja, nøgternt set matchede SAAB-maskineriet ikke den tyste og luksuriøse fremfærd, som man fandt hos konkurrerende biler i lux-segmentet. Fuldstændigt ligegyldigt, hvad SAAB-kendere helst foretrækker og uanset herlighederne ved deres egne 4-cylindrede, gennemprøvede, økonomiske, momentstærke turbomaskiner
En 6-benet manglede bare som en option...De fik deres vilje i midt-halvfemserne, både i 900S og 9000 (som vist allerede bekendt). Det kan man så mene om, hvad man vil, så den diskussion deltager jeg helst ikke i. Der er fordele og ulemper ved alt (neutralt svar
)
/Henrik
Re: Saab 9000 med "Fel" motor
For at kunne tiltrække potentielle Mercedes eller Bmw købere, og andre købere i dette segment.
Det var præcis også argumentationen dengang fra "neutrale" motorjournalister m.v., herunder ikke mindst på de større markeder. Tyskland, for eksempel. Så ja, nøgternt set matchede SAAB-maskineriet ikke den tyste og luksuriøse fremfærd, som man fandt hos konkurrerende biler i lux-segmentet. Fuldstændigt ligegyldigt, hvad SAAB-kendere helst foretrækker og uanset herlighederne ved deres egne 4-cylindrede, gennemprøvede, økonomiske, momentstærke turbomaskiner

En 6-benet manglede bare som en option...De fik deres vilje i midt-halvfemserne, både i 900S og 9000 (som vist allerede bekendt). Det kan man så mene om, hvad man vil, så den diskussion deltager jeg helst ikke i. Der er fordele og ulemper ved alt (neutralt svar

/Henrik
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab 9000 med "Fel" motor
Enig, der var også meget snak om V6 i England i 90 erne.
Der havde alle "præstige" bilerne række 6 som BMW eller V6 og V8 som Mercedes, Audi og Jag.
Saab kom med flotte kampagner hvor sloganet var:
Saab 9000: "3 liter Swedish cream" Da de kom glad med deres V6.
IGEN gad dem, hverken Saab nørder eller almindelige bilkøber, så de solgte overhoved ikke..
De blev "forærret væk" med kraftig rabat.
Når først man prøvede en sløv, tung og tørstig V6, og bagefter prøvede en lystig B234R, var der igen tvivl.
På det tidspunkt var Saab 9000 også et "halv gammelt produkt"
Man prøvede så med 9-5 i V6. Samme reaktion: Ingen kunder...
Havde nok været anderledes hvis det havde været en 3 liters turbo V6. Men GM tunge gamle blok, solgte ikke biler for Saab.
Der havde alle "præstige" bilerne række 6 som BMW eller V6 og V8 som Mercedes, Audi og Jag.
Saab kom med flotte kampagner hvor sloganet var:
Saab 9000: "3 liter Swedish cream" Da de kom glad med deres V6.
IGEN gad dem, hverken Saab nørder eller almindelige bilkøber, så de solgte overhoved ikke..
De blev "forærret væk" med kraftig rabat.
Når først man prøvede en sløv, tung og tørstig V6, og bagefter prøvede en lystig B234R, var der igen tvivl.
På det tidspunkt var Saab 9000 også et "halv gammelt produkt"
Man prøvede så med 9-5 i V6. Samme reaktion: Ingen kunder...
Havde nok været anderledes hvis det havde været en 3 liters turbo V6. Men GM tunge gamle blok, solgte ikke biler for Saab.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"