Banner cycler

OG900 drypper lidt bremse/koblingsvæske

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

Zodiac
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 13. apr 2004, 14:56

OG900 drypper lidt bremse/koblingsvæske

20. jan 2007, 17:34

Hej Alle

Min OG900 drypper lidt bremse/koblingsvæske under motoren - det er ikke lykkedes mig at finde årsagen endnu - har I et bud? Det drejer sig om få dryp, men er da irriterende.

Morten


9-5 '04
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

20. jan 2007, 17:40

Kunne være fra koblings-slangen. Følg den fra hovedcylinderen og fremmod slave-cylinderen. Der hvor den hårde kobber-slange bliver til gummi-slange kan de blive utætte.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
villads
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1647
Tilmeldt: 24. okt 2004, 19:42

20. jan 2007, 19:06

Hvis ikke det kommer fra slangen, og det drypper fra forenden af motoren kan det være din slavecylinder der er utæt. Mvh
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp

1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
Zodiac
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 13. apr 2004, 14:56

20. jan 2007, 22:06

Tror ikke det er slangen - den ser rusten ud, men den ser ikke ud til at lække. I øvrigt kan koblingen være svær at 'betjene' når bilen har stået længe, det kan vel bekræfte en formodning om en slavecylinder?

...nogen der ved hvad der skal til i tid/økonomi for at få sådn en sag skiftet? (i perlegruset)
9-5 '04
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

20. jan 2007, 23:47

Jeg har lige skrevet en helvedes masse i et svar her, men siden vil ikke æde det. Jeg prøver om jeg kan poste det som PM .....

Karsten


Redigeret... Jeg kan heller ikke sende det som PM. Hvor store må indlæg være på denne site ???? :?:
Zodiac
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 13. apr 2004, 14:56

21. jan 2007, 10:37

Hej Karsten

skriv evt. direkte på mhm (snabela) privat.dk indtil der kommer en løsning her på siden - er meget interesseret i at høre fra dig :)

Morten
9-5 '04
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

21. jan 2007, 12:00

mht slavecylinderen så er det nok kun lidt O-ringe der skal skiftes..
fik det gjort forleden hos Kim, Verninge Auto (+hovedcylinder) og han var så venlig at gøre det på en helligdag !!
nice guy!!
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Zodiac
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 13. apr 2004, 14:56

4. nov 2007, 22:27

Så blev slavecylinderen skiftet i perlegruset. Spændende arbejde når man ikke har haft behov for for at rode med kobling før.

Så håber jeg drypperiet ophører :)
9-5 '04
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

5. nov 2007, 14:15

hvis det stadig ikke virker er det for det meste metal røret/det armerede gummi, der er færdig. har fixet det på min egen. og den var osse død på casper ankersens vogn. på min var det gummiet, og på caspers, var det røret, der simpelthen var blevet slidt igennem, da der lå lidt sand i bunden kunne røret ligge og gnide oven i det i mange år at den tilsidst var slebet igennem. tror, at hvis det kommer igen, at jeg køber nogle nye bremserør, og laver et nyt rør selv.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..

Tilbage til "Classic Forum"