Hej alle
I det nye Klasikker, er der en del stof om V4,
bla. er der ialt solgt 227084 V4 i Sverige, af dem er der 10529 tilbage, hvoraf de 7827 er avstälda, det vil sige 2702 som er "rullende" eller 1,2%
Hvor mange mon der er i DK?
Mvh
Jan
V4 ved at forsvinde i Sverige
Redaktør: Bestyrelsen
- Jan
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
V4 ved at forsvinde i Sverige
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Et godt gæt i Danmark er 100 96'ere.
I velmagtsdagene var det jo en vanlig bil i Sverige, som også kørtes af ikke-SAABfreaks, og man har set eksemplarer til salg i Sverige, som har haft 6-7 ejere.
Oven i det kommer en anden faktor: De to største uhæmmede saltmøgsvin i verden er Danmark og Canada, hvor Sverige, specielt den øvre halvdel, ikke har brugt salt i samme grad. Sjældent har jeg set en bil som 96, uden rustfælder, traverser og krinkelkroge, som i den grad kan ruste. Sådan er naturens og fysikkens love indrettet: I Danmark betaler vi 3 gange så meget som verdens gennemsnit for en bil, hvorefter den kører i saltsuppe i 6-7 af årets måneder. Det var ikke usædvanligt at en 96 i Danmark var smuldret væk, hinsides nogen fornuftig reparation, på 10 år.
I velmagtsdagene var det jo en vanlig bil i Sverige, som også kørtes af ikke-SAABfreaks, og man har set eksemplarer til salg i Sverige, som har haft 6-7 ejere.
Oven i det kommer en anden faktor: De to største uhæmmede saltmøgsvin i verden er Danmark og Canada, hvor Sverige, specielt den øvre halvdel, ikke har brugt salt i samme grad. Sjældent har jeg set en bil som 96, uden rustfælder, traverser og krinkelkroge, som i den grad kan ruste. Sådan er naturens og fysikkens love indrettet: I Danmark betaler vi 3 gange så meget som verdens gennemsnit for en bil, hvorefter den kører i saltsuppe i 6-7 af årets måneder. Det var ikke usædvanligt at en 96 i Danmark var smuldret væk, hinsides nogen fornuftig reparation, på 10 år.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Lecup
- SAAB FREAK
Indlæg
mit gæt er cirka 150 stykker 96 V4 i DK.
Der er cirka 120 medlemmer i v4 og Sonett klubben og nogle har mere end en bil (mange sonett'er er der ikke).Jeg har hørt for ikke så længe siden at nogen havde fundet ud af at 144 biler var blevet periodisk synet i Dk.
jeg tror også at der er nogenlunde lige så mange 96 2-takter på plader i DK
Der er cirka 120 medlemmer i v4 og Sonett klubben og nogle har mere end en bil (mange sonett'er er der ikke).Jeg har hørt for ikke så længe siden at nogen havde fundet ud af at 144 biler var blevet periodisk synet i Dk.
jeg tror også at der er nogenlunde lige så mange 96 2-takter på plader i DK
- SteenHansen
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Vores tidligere skatteminister Ole Stavad fik en brilliant ide i 1994 til at afskaffe fine Saab.
Man kunne få 6.500,- dkr. for at køre den ud et sted hvor de gør grimme ting ved velfungerende biler.
Det kostede rigtig mange V4'ere livet.
Jeg kørte selv hverdagskørsel i min V4 fra 92-94, og der var en del at hilse på, såvel unge mennesker for fuld skrue (hvor meget det nu var), og lidt ældre i roligt tempo.
Men de forsvandt meget hurtigt da de 6.500 kom på banen. Min egen var selv med i overvejelserne, da standen ikke var så pæn, men den slap med livet og de Sorte nummerplader i behold.
Vi må så glæde os over at vi trods alt har nogle anderledes biler. Hvis de mange havde overlevet, så er det jo ikke specielt længere.
Er der nogen der ønsker sig en V4 er de tilsyneladende stadig muligt at finde nogle godter i Sverige.
Mon ikke der også står en hel del uregistrerede rundt omkring i DK.
Steen
Man kunne få 6.500,- dkr. for at køre den ud et sted hvor de gør grimme ting ved velfungerende biler.
Det kostede rigtig mange V4'ere livet.
Jeg kørte selv hverdagskørsel i min V4 fra 92-94, og der var en del at hilse på, såvel unge mennesker for fuld skrue (hvor meget det nu var), og lidt ældre i roligt tempo.
Men de forsvandt meget hurtigt da de 6.500 kom på banen. Min egen var selv med i overvejelserne, da standen ikke var så pæn, men den slap med livet og de Sorte nummerplader i behold.
Vi må så glæde os over at vi trods alt har nogle anderledes biler. Hvis de mange havde overlevet, så er det jo ikke specielt længere.
Er der nogen der ønsker sig en V4 er de tilsyneladende stadig muligt at finde nogle godter i Sverige.
Mon ikke der også står en hel del uregistrerede rundt omkring i DK.
Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Joee, jeg har én stående fra '74, under halvtag. Konen vil have at jeg sælger den, men nej.
I øvrigt var efternavnet Stavadderhoved.
I øvrigt var efternavnet Stavadderhoved.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Asch
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Missionen må vel være at redde de 96'ere, der kan reddes og holde dem inden døre i den hvide ½-del af året (sne kommer der jo ikke meget af)
Anders
Min mors V4 fra 1969 fik 12 år i saltlagen inden den gik bort med et hul i bunden til venstre fod i st. 43½.. Set i det tophængte bagspejl, er det forbløffende få år for en solid svensker med fabrikspåført "asfalt til beskyttelse mod rustangreb" .Edwins skrev: I Danmark betaler vi 3 gange så meget som verdens gennemsnit for en bil, hvorefter den kører i saltsuppe i 6-7 af årets måneder. Det var ikke usædvanligt at en 96 i Danmark var smuldret væk, hinsides nogen fornuftig reparation, på 10 år.
Missionen må vel være at redde de 96'ere, der kan reddes og holde dem inden døre i den hvide ½-del af året (sne kommer der jo ikke meget af)
Anders