Saab Husbil:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Uht06mV_KP8&re ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Uht06mV_KP8&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
/Glenn
SAAB Husbil
Redaktør: Bestyrelsen
- g-maretti
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- per60
- SAAB FREAK
Indlæg
Der er alligevel nogle ting, der ikke helt passer:
Hvorfor står den WD 40 der? Det ligner, at nogen har været der for nylig...
Han tøver ikke et sekund, da han starter den, men ligner en, der skal ned til købmanden efter mælk til kaffen.
Hvis man er ved sine fulde fem gasser man ikke en motor op, der lige er blevet startet op efter fyrre år, og derefter har kørt 5 - 10 sekunder i tomgang! Aaarggh!
Men han ER måske ikke ved sine fulde fem?
Jeg tror, de har lavet en generalprøve inden de filmede - men en sjov "bil"!
Hvorfor står den WD 40 der? Det ligner, at nogen har været der for nylig...
Han tøver ikke et sekund, da han starter den, men ligner en, der skal ned til købmanden efter mælk til kaffen.
Hvis man er ved sine fulde fem gasser man ikke en motor op, der lige er blevet startet op efter fyrre år, og derefter har kørt 5 - 10 sekunder i tomgang! Aaarggh!
Men han ER måske ikke ved sine fulde fem?
Jeg tror, de har lavet en generalprøve inden de filmede - men en sjov "bil"!
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej
Der ligger en film på youtube, hvor man kan se han henter bilen ude i en skov. Der var link her i forumet - men jeg kan ikke finde det. Det var ikke youtube.
http://www.klassiker.nu/zino.aspx?articleID=11033
Omtalen her på siden kan findes under forum for veteraner.
Bjarne
Der ligger en film på youtube, hvor man kan se han henter bilen ude i en skov. Der var link her i forumet - men jeg kan ikke finde det. Det var ikke youtube.
http://www.klassiker.nu/zino.aspx?articleID=11033
Omtalen her på siden kan findes under forum for veteraner.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
Per60 skrev: ..Hvis man er ved sine fulde fem gasser man ikke en motor op, der lige er blevet startet op efter fyrre år, og derefter har kørt 5 - 10 sekunder i tomgang! Aaarggh!"""
en tt-motor med olieblandet benzin kan vel godt klare det ? hvad siger de kyndige ?
der er jo ikke noget olie i motoren der først skal smides rundt i lejer m.m. og oparbejde olietryk..
en tt-motor med olieblandet benzin kan vel godt klare det ? hvad siger de kyndige ?
der er jo ikke noget olie i motoren der først skal smides rundt i lejer m.m. og oparbejde olietryk..
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Mjoee, men stempler og lejer har ikke rette tolerance før motoren er driftsvarm.
Alfa Romeo GTV havde en grøn lampe, som sad over en temperaturkontakt. Den fritog køreren for tankevirksomhed: Når den grønne lampe tændte, var motoren temperaturmæssigt klar til at få stryg.
For os med tunede knallerter er det god skik med 5 min. med tomgang/let drift, før der åbnes op.
Alfa Romeo GTV havde en grøn lampe, som sad over en temperaturkontakt. Den fritog køreren for tankevirksomhed: Når den grønne lampe tændte, var motoren temperaturmæssigt klar til at få stryg.
For os med tunede knallerter er det god skik med 5 min. med tomgang/let drift, før der åbnes op.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Tjaa, vi nærmer os et spørgsmål som minder meget om snakken/troen på forskellige olie-mærkers vidunderevner. Saab skriver selv at en motor først bør belastes når den er driftsvarm. Men at give den lidt omdrejninger som i filmklippet uden at motoren er belastet er vist ingen skade til, den får jo kun smørelse fra brændstoffet som der kommer mere af når der lukkes en anelse op.
Saab skriver selv at en motor ikke bør opvarmes i tomgang med ved ganske alm. drift for at forkorte tiden, den er om at blive varm. Det er perioden med drift i kold tilstand, der slider. Ergo plejer jeg selv at køre ligeså stille indtil varmen breder sig
Saab skriver selv at en motor ikke bør opvarmes i tomgang med ved ganske alm. drift for at forkorte tiden, den er om at blive varm. Det er perioden med drift i kold tilstand, der slider. Ergo plejer jeg selv at køre ligeså stille indtil varmen breder sig
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Du gør det rigtige, Speedy. Start og kør, uden sejtræk og høje omdrejninger.
Har før fortalt kollegerne at deres biler ikke har godt af at stå ude på P-pladsen og køre tomgang på vintermorgenerne, mens de klæder om. En motor har ikke noget at bestille, når den står og pludrer tomgang, ergo er den også længere tid om at blive varm.
(Min egen står og syder fra dyppekogeren, mens kabineblæseren laver sauna.. )
Har før fortalt kollegerne at deres biler ikke har godt af at stå ude på P-pladsen og køre tomgang på vintermorgenerne, mens de klæder om. En motor har ikke noget at bestille, når den står og pludrer tomgang, ergo er den også længere tid om at blive varm.
(Min egen står og syder fra dyppekogeren, mens kabineblæseren laver sauna.. )
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg tror ikke på at benzin der er 40 år.kan starte en motor,det er fordampet for længst med aflejring alle steder
- tono
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
.. enig med Leif. Benzin er lige så ømfindig og med samme begrænsede holdbarhed som øl, efter et år er det nærmest ubrugelig (det ved bådfolket helt sikker)
Der startes ingen TTer med bare få år gammel benzin - bezinen bliver næsten helt grålig, i stedet for den gylden grønne kulør - men klippet romantiserer da flot TTer
Der startes ingen TTer med bare få år gammel benzin - bezinen bliver næsten helt grålig, i stedet for den gylden grønne kulør - men klippet romantiserer da flot TTer
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Der vil ingen benzin være i karburatoren efter 40 år , så der må være kørt med selvstarteren inden dette klip blev filmet.
De fleste biler kan roligt tøffe 30-60 sekunder inden der køres.Det er vel antal omdrejninger (ikke rpm pr. min ) der er afgørende.
Da der ingen fartvind er når den står stille , må motoren også blive hurtigere varm på færrer omdrejninger ved minimum last.
Ældre diselbiler har det faktisk bedst ved at blive kørt varm i tomgang.
Men nej den skal ikke køres varm i tomgang på en benzin motor men lidt kan ikke skade specielt med en turbo lader monteret.
De fleste biler kan roligt tøffe 30-60 sekunder inden der køres.Det er vel antal omdrejninger (ikke rpm pr. min ) der er afgørende.
Da der ingen fartvind er når den står stille , må motoren også blive hurtigere varm på færrer omdrejninger ved minimum last.
Ældre diselbiler har det faktisk bedst ved at blive kørt varm i tomgang.
Men nej den skal ikke køres varm i tomgang på en benzin motor men lidt kan ikke skade specielt med en turbo lader monteret.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002