Banner cycler

Intervalvisk V4?

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

MogensBen
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 146
Tilmeldt: 3. feb 2008, 20:56

Intervalvisk V4?

3. mar 2009, 01:22

Tænkte på, om de sene V4'ere havde intervalvisk/ viskerrobot? Og om det ville være muligt at montere dette relæ på tidligere modeller?
Alternativt - er der erfaring med uoriginale relæer, der kan fungere i V4'en?
Mogens


Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

Intervalvisk V4?

3. mar 2009, 03:08

du kan sagtens montere en viskerrobot i en V4...
http://www.hb-elektronik.dk/mb_article_ ... f96363416f

Billede
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
MogensBen
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 146
Tilmeldt: 3. feb 2008, 20:56

Intervalvisk V4?

20. mar 2009, 18:35

Er der nogle elektro-nørder outthere??
Har fået et viskerrelæ hos en svensk hugger - skulle passe V4
Bagpå er følgende stik:
31-6v
53
31a-12v
31b1
15+
31b2
Og så vil jeg jo blive meget glad, hvis nogen kunne sige mig, hvordan de skal tilkobles i forhold til viskerkontaktens forbindelser?
Mogens
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

20. mar 2009, 18:43

så vidt jeg husker så står disse ledningsnumre også på viskerarms-kontakten, kan sikkert ses når du piller den ud..

ellers er der kun ledningsdiagrammet tilbage, det kan nok skaffes ;-)
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
MogensBen
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 146
Tilmeldt: 3. feb 2008, 20:56

20. mar 2009, 19:36

Ledningsdiagrammet har jeg, og kontakten har jeg også fået demonteret. Problemet er, at koderne ikke umiddelbart stemmer.
Kontakterne er nummereret 53, 53b, 53e, 54, 54c og S.
54c og S er stelforbindelser,
54 er hovedstrømmen, 53 og 53b er hastighed 1 og 2, 53e er den ledning, der fører viskerne tilbage til udgangsposition.
Kan det hjælpe nogen?
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

20. mar 2009, 19:39

Hvad er navnet på relæet ? Jeg har vist gemt nogle monterings diagrammer jeg prøver at finde dem
MogensBen
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 146
Tilmeldt: 3. feb 2008, 20:56

20. mar 2009, 19:47

Det er mærket UHER WIEN og så er der et A i en cirkel.
Mogens
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

20. mar 2009, 20:15

De ligger opå mit arbejde,jeg ved ikke om jeg kan nå det i weekenden men senest mandag ,jeg har aldrig set dette fabrikat men Hella lavede nogle med lignende klemme betegnelser det kan evt.bruges
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2083
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

20. mar 2009, 21:30

Sådan en fin ting har hverken min 96er eller 99er - og jeg tivler på de har været fabriks monteret, :?:
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
MogensBen
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 146
Tilmeldt: 3. feb 2008, 20:56

20. mar 2009, 21:55

Det har næppe - er i hvert fald ikke omtalt i værkstedshåndbogen.
Men det kan vel godt have været (originalt) ekstraudstyr?
MogensBen
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 146
Tilmeldt: 3. feb 2008, 20:56

22. mar 2009, 02:22

Øhhhhh....
Er viskermotoren "positively or negatively connected"?
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6905
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

22. mar 2009, 08:35

Hej Mogens

Er din stel minus eller plus på din bil? Hvis den er minus er din viskerrobot negatively connected. Det antyder bare at viskerrobotten kan monteres i biler med positiv stel.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 9-3 Tid 2008
Saabo Campingvogn #238 fra '66
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12110
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

22. mar 2009, 09:16

Jeg havde intervalvisker i min første 99, en '71er.

Den var trinløs og blev købt hos Radio Shack i Amerika, og blev installeret efter den anvisning som lå i pakken. Det virkede fint.

De 6 sekunders interval der er i en Og900 vil jeg gerne have trinløs. Når og hvis jeg gør det, fjerner jeg også autoviskerfunktionen ved sprinkling. Viskerne kører aalt for længe efter sprinkling. Jeg har altid sprinklet og så ventet på at juicen blev spredt over ruden af vindtrykket, før jeg så har startet viskeren. Det kan man ikke mere. Viskeren pløjer lystigt løs og ender med at køre på tør rude. En ommer! :roll:

Kammesjukken havde en Farmerford med et ringetryk til venstre for koblingspedalen. Når man stødte til kontakten kørte viskerne 1 cyklus. Ganske fed detalje. :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

22. mar 2009, 09:30

Edwins-Du skifter viskerrelæet på din SAAB 900 ud med et BOSCH relæ nr.0 986 335 058 så er der trinløs fra 2-45 sek.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12110
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

22. mar 2009, 09:45

Tak, Leif, men der skal vel et potmeter til, som monteres i instrumentbrædtet?
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Veteran Forum"