Banner cycler

Hvilken farve skal Saab sonett III have ?

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

ken9000
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 4. mar 2010, 11:54

10. mar 2010, 21:35

Lige præcis de gamle modeller skinner bedst igennem i den tids farver :)


9K aero -97.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12291
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

16. aug 2014, 19:09

Gammel tråd, men nu rykker jeg endeligt på Sonett-en.
Den er nysynet og venter på afgift opgørelsen...

Hun er stadig True Blue.. Og den farve gror ligesom mere og mere på mig....

Vil beholde den original, så der bliver ikke så meget med vold-tuning. Og chancen for at den bibeholdes i blå vokser.....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

16. aug 2014, 20:19

Den blå er da fin.

Mange farver er fine, men jeg vil komme med et plat argument for den blå:

Det er nemmest at fastholde farven..

Nu ved jeg ikke hvad planen er. Skal den totaladskilles er et farveskift jo ikke noget problem. Renoverer du den i flere tempi. Først lidt i motoren så et bagtøj etc. så er det bare SÅ meget nemmere at fastholde farven.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12291
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

16. aug 2014, 21:03

Det var meningen at splitte den til atomer lige efter sager er behandlet..
Meeen jeg har lyst til at tøffe lidt rundt i den lidt. Efter 8 års venten ville lidt sjov være på sin plads..

Så derfor vil jeg nok tjekke Ball.aksel lejer og toppene skal lige af og have skiftet olietyve mv.

Ville være et stort tab hvis knast / Ball tandhjul/fiberhjul bliver mast. De kan ikke skaffe længere.
Så skal der stål tandhjul i , de larmer :-(

Derfor bliver den nok ikke malet her til vinter...

Cab-ens motorrums-renovering står forrest i køen.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1662
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

16. aug 2014, 21:53

Hvis den deler fiberhjul med ford essex v4 (jeg er lidt på tynd is her) så er fiberhjulene til at få
http://www.motomobil.com/products,3237. ... ce&latest=
Jeg har læst mig til at i USA blev fords v4 ikke brugt til biler, men til industrielle installationer og stumper kan fås hos ford til ok priser.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-3 SS 2.2 TID
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12112
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

17. aug 2014, 00:07

Viking skrev:

Toppene skal lige af og have skiftet olietyve mv.

Hvoffe dog fjerne toppe for at bytte ventilstammepakninger? Jeg dunkede indmaden ud af et gammelt tændrør og limede en trykluftfitting i resterne af røret. Dette for at tryksætte en cylinder, så ventilerne ikke falder ud, når låse opgåes og fjedre fjernes.. :wink:

Her er min brutalnøgle til at løsne navmøtrikker. En 32 top er svejset på vinkeljernet. I bunden af nøglen ses det isenkram jeg har lavet til at komprimere ventilfjedre med toppene på:

Billede

Mvh. Edwins, bevægelsesokønom. :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Veteran Forum"