V4 kron- og spidshjul opgearing ??
: 23. feb 2011, 10:09
Har i hørt om erfaringer med opgearing af K/S på V4, hvor meget opgearing giver det ??
(V4 sonette III er ultra lavt gearet , ca 3000 rpm ved 80kmt )...
Gaflet fra Saab 2TT og V4 klub.
Saab 95/96/97.
Så er vi klar med det nye sæt kron- og spidshjul til 4 trins gearkasser på alle V4 modellerne.
De afsluttende testkilometer - ialt 25.000 km fordelt på en Saab 96 og Sonett lll - blev kørt op til jul.
Julen og nytåret blev brugt til en gennemgang, adskillelse og opmålning af begge gear. Resultatet er nu behandlet af producenten og nye hærde- og indsætnings procedure er fastlagt, efter det sæt (Sonett III) der havde mindst slid.
Begge test-Saabér har været udstyret med V4 - 1,85 l. indsprøjtning K-jet, ca. 115Hk og slidet på Sonetténs gear var ca. 0,02 mm. i forøgelse af kron- og spidshjuls spillerum, incl. sætning af overfladen.
Næste produktion er sat igang og prisen er kr. 6000-
Hvis du er interesseret - kontakt:
HC Thing
65 38 28 56 / 61 63 40 14
consult@hc-thing.dk
(V4 sonette III er ultra lavt gearet , ca 3000 rpm ved 80kmt )...
Gaflet fra Saab 2TT og V4 klub.
Saab 95/96/97.
Så er vi klar med det nye sæt kron- og spidshjul til 4 trins gearkasser på alle V4 modellerne.
De afsluttende testkilometer - ialt 25.000 km fordelt på en Saab 96 og Sonett lll - blev kørt op til jul.
Julen og nytåret blev brugt til en gennemgang, adskillelse og opmålning af begge gear. Resultatet er nu behandlet af producenten og nye hærde- og indsætnings procedure er fastlagt, efter det sæt (Sonett III) der havde mindst slid.
Begge test-Saabér har været udstyret med V4 - 1,85 l. indsprøjtning K-jet, ca. 115Hk og slidet på Sonetténs gear var ca. 0,02 mm. i forøgelse af kron- og spidshjuls spillerum, incl. sætning af overfladen.
Næste produktion er sat igang og prisen er kr. 6000-
Hvis du er interesseret - kontakt:
HC Thing
65 38 28 56 / 61 63 40 14
consult@hc-thing.dk