Banner cycler

Saab96: årets første julegave

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Saab96: årets første julegave

7. nov 2011, 18:38

Yep, det er jo snart jul og her kommer en novemberkold beretning om bilentusiastens gode og dårlige begivenheder.

Forleden lørdag var jeg ude og lave vinduer på mit hus... alt imens jeg var bedst igang var der sælsomme lyde inde i min garage men blandet med lyden af skruemaskine og sømpistol var det ikke noget jeg gjorde noget ved. Da lyden pludselig blev til høje bang-bang lyde på min motorhjelm greb jeg sømpistolen og suste ind i garagen. Der nåede jeg lige at se min ene hund dratte ned fra motorhjelmen og lade ved siden af bilen..... :evil: :twisted: :cry: :twisted: :cry:

Den havde leget ét-ta-fat med en misling og havde for at fange mislingen valgt at hoppe op og ned på motorhjelmen for at se om man kunne fange kræet :cry: :cry: jeg er glad for at sømpistolen IKKE kunne skyde uden at man satte noget for spidsen......

Nå, skaderne blev gjort op med tårer i øjnene....2 ridsede skærme, 1 ridset motorhjelm.....da jeg kiggede efter opdagede jeg at min ene skærm er flækket da fiber ikke er så modstandsdygtigt overfor pludselige punktvise stød og det havde den åbenbart fået af 1 styk hund som drattede ned og ramte den.....fandens!!

Nå, værkstedet har besluttet sig for at lave skaden og jeg har efterhånden erkendt at jeg som entusiast må lære at holde døren til garagen lukket når gammmel-vovsen forsøger at skaffe sig selv føde i form af mislinger (den bliver normalt fodret med råt kød i haven....)

Efter denne forskrækkelse er jeg nu blivet i godt humør, julemanden har nemlig afleveret en pakke hos mig......

Med stor hjælp fra Daniel Fischer, som4 p.t. er bosat i US, har jeg formået at få et sæt originale dørtrin hjem til min V4…..Daniel har sørget for at modtage pakken, tilmed sendt mig en video med præsentation af dørtrinenes tilstand og efterfølgende sendt mig dørtrin i en fin pakke til DK…..spitzenklasse service !!!!!

Billede

Billede

Billede

Nu er der bare tilbage at jeg skal pakke dem ind igen og smide dem under træet :)


Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
krfogh
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 674
Tilmeldt: 28. mar 2004, 23:09

Saab96: årets første julegave

7. nov 2011, 18:46

Smoooooth....godt vi har de FIscher-drenge der ;)
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't :)
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. nov 2011, 19:13

Speedy, det var fælt at høre om dine bilskader. :(

Jeg har 3 rådne katte som sviner bilerne med poterne og ligger og sover på Cabbens bløde tag. :roll:

Usandtroligt flotte dørtærskler! Amerikanerne kan jo noget som vi ikke kan. Er de lasergraverede? Havde de været købt herhjemme, havde de været i matsort plastic, som jo er Europæiske bilfabrikanters foretrukne farve, og uden gravering. :?
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

7. nov 2011, 20:17

Mjaaa.....vovsen var da heller ikke stolt bagefter men ret beset kunne jeg jo have sørget for at bilen ikke stod hvor den skulle lege.....eller valgte at lege :D

Er ikke sikker på hvordan man lavede graveringen dengang tilbage i 60'erne.....dørtrinene er i original gammel fedtet papkasse :D

Imorgen ruller 96eren ud til en lakker som pudser lakken ned og polerer op igen samt laver fiberskaden og punktlakerer skærmen...så er den ged barberet !
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

7. nov 2011, 21:36

Ja man har meget glæde af sine dyr.

Vores hund elsker at bide i forskærme. Har haft flere biler der skulle omlarkeres i fronten pga. pga. Bidmærkerne...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

8. nov 2011, 01:07

Viking, nu er din Border vel velstimuleret?

Hvis de ikke får afløb, hyrder de biler, mennesker og cykler og hvad har vi. Vores hyrder bare de 3 katte som bor med hende, det giver mange gode grin.. :D

Speedy, om det er NOS, New Old Stock du har, er de rigtige SAAB logoer malet eller serigraferet på og det holder vel også. Kun børn og møgdyr træder på en bils paneler..

Disse paneler vil hæve Moffes interiør til orgastiske højder.. :sunglasses
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

8. nov 2011, 02:11

Og troede at mine slædehunde var mærkelige - det er de ikke i sammenligning med jeres... :D

Har haft en TT 1965 med disse pyntepaneler på, de kan ses i tilbehørskataloget fra perioden.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

8. nov 2011, 08:54

Godt de kom frem Anders, de har pyntet en del i mit gæsterum før jeg fik dem smidt i postkassen, men hjem det kom de da, dejligt :-)
Glæder mig til at se en opfølgning på denne historie med et billede af dem på bilen ;-)
/Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

8. nov 2011, 13:02

Edwins skrev: Disse paneler vil hæve Moffes interiør til orgastiske højder.. :sunglasses
Måske vil panelerne ikke alene gøre dette men jeg har lidt motordele på vej hjem fra verchromung i Tyskland, det vil helt sikkert 8)

Daniel>> Godt at de har gjort nytte i Wichita :) Så de ikke har ligget i vejen hjemme hos dig !
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk

Tilbage til "Veteran Forum"