Køn er den sgu ikke.. men om man skal tro på at den er bygget ud af 1 af de 6 stk sonett 1 ved jeg ikke..
http://iedei.wordpress.com/2012/01/11/t ... ab-facett/
Saab Facett
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Den er god nok, det er en ombygget Sonett I.
Den fik knust bagenden af et af disse genier, som vejene er fulde af, som finder det uinteressant at holde øje med hvad der foregår ud af forruden, men er sidenhen blevet genopbygget.
Den fik knust bagenden af et af disse genier, som vejene er fulde af, som finder det uinteressant at holde øje med hvad der foregår ud af forruden, men er sidenhen blevet genopbygget.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Saab Facett
Vi så den live nede i Schweiz her forrige sommer. Oprindelig var den bygget på rammen af en sonett 1, men på det tidspunkt blev det besluttet at den skulle bringes tilbage til original stand. Så byggede man en ny ramme efter de originale mål som dette karosseri blev monteret på. Så at den er bygget på en original Sonett 1 er både rigtigt og forkert.
Sådan har jeg hørt det i hvert fald.
Jeg kan nu godt li den. Især med de 3 rør ud af siden
Her er et par skud af den :
De sjove lygter skal man have med i bagagerummet og så montere hvis der pludselig bliver mørkt. De gør den dog ikke kønnere.
Edwins nåede lige at tilføje lidt til historien mens jeg fandt billedet.
Jeg tilslutter mig hans udsagn.
MVH Mads
Sådan har jeg hørt det i hvert fald.
Jeg kan nu godt li den. Især med de 3 rør ud af siden
Her er et par skud af den :
De sjove lygter skal man have med i bagagerummet og så montere hvis der pludselig bliver mørkt. De gør den dog ikke kønnere.
Edwins nåede lige at tilføje lidt til historien mens jeg fandt billedet.
Jeg tilslutter mig hans udsagn.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Jensen
- Administrator
Indlæg
For øvrigt er det noget sludder jeg skrev ang lygter: På billedet af motorrummet kan man se at man blot skal åbne motorhjelmen og vippe lygterne op og derefter lukke hjelmen igen.
Kendere vil også kunne se om det er en original sonett 1 motor der er på billedet eller om der er monteret sådan en nymodens sag på hele 850cc...
MVH Mads
Kendere vil også kunne se om det er en original sonett 1 motor der er på billedet eller om der er monteret sådan en nymodens sag på hele 850cc...
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Fed artikel om Facetten i det Svenske bilblad "Klassiker", blad n° 9. Et skønt blad, hvor det står klart at samtlige journalister har forkærlighed for SAAB.
Hvorfor sidste billede står på højkant, ved kun Imageshack..
Hvorfor sidste billede står på højkant, ved kun Imageshack..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
At dømme ud fra det man nu kan se af karburator og indsug ligner det en 96 Sport maskine.. men det er lidt svært at dømme om uden at få hele snotten ned i smykkeskrinet.
Man øjner dog seperat smøring med oliebeholder helt ude foran.. så det er helt sikkert en sport maskine. Oliebeholderen er dog ikke fra Sonett II og luftfilterkasen er så vidt jeg ved heller ikke.. så det er nok en "ordinær" Saab 96 Sport maskine.
Sonett II
Saab 96 Sport
Det er en 850cc'er nymodens ting der ligger i den.. der er alt for mange bolte i den top til at det er en af de originale 748cc sonett 1 maskiner - dog pumpet til 57Hk. ( 12 vs 8 bolte )Jensen skrev:For øvrigt er det noget sludder jeg skrev ang lygter: På billedet af motorrummet kan man se at man blot skal åbne motorhjelmen og vippe lygterne op og derefter lukke hjelmen igen.
Kendere vil også kunne se om det er en original sonett 1 motor der er på billedet eller om der er monteret sådan en nymodens sag på hele 850cc...
MVH Mads
At dømme ud fra det man nu kan se af karburator og indsug ligner det en 96 Sport maskine.. men det er lidt svært at dømme om uden at få hele snotten ned i smykkeskrinet.
Man øjner dog seperat smøring med oliebeholder helt ude foran.. så det er helt sikkert en sport maskine. Oliebeholderen er dog ikke fra Sonett II og luftfilterkasen er så vidt jeg ved heller ikke.. så det er nok en "ordinær" Saab 96 Sport maskine.
Sonett II
Saab 96 Sport
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Den er smuk. Især forfra....
Bag kofanger er flot krom...den kunne godt bruge en lille smal front kofanger
Den er barn af firkant tiden og dog alligevel. Den har trukket linier fra de smukke Lotus Elan, MGB roaster, E-type etc.
Den gad jeg godt have i garagen... Også som TT.. Jeg er helt sikker på den er sprød...
Bag kofanger er flot krom...den kunne godt bruge en lille smal front kofanger
Den er barn af firkant tiden og dog alligevel. Den har trukket linier fra de smukke Lotus Elan, MGB roaster, E-type etc.
Den gad jeg godt have i garagen... Også som TT.. Jeg er helt sikker på den er sprød...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Jeg tror at selv en V8 freak kan blive forelsket i en trimmet SAAB totakter, netop fordi den er så sprød..
Min egen oplevelse af at føre en Sonett II, S/N 16, 1966, med særligt trimmet motor, var som at køre en firehjulet motorcykel..
Min egen oplevelse af at føre en Sonett II, S/N 16, 1966, med særligt trimmet motor, var som at køre en firehjulet motorcykel..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Kim, når man fører cursoren hen på noget, hvor det så bliver til en hånd, betyder det at der sker noget når man så klikker igen. Klik på frimærkerne, så bliver de til gobeliner i en balsal. Klik så på det forstørrede billede, så bliver det endnu større..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262