Side 1 af 1

Bremsehovedcylinder

: 18. jun 2013, 17:03
af Harild
Hej igen

Jeg har desværre ikke fået min 96 tt 1965 ud at køre endnu. Jeg døjer fortsat med bremseproblemer. Jeg beklager min lidet mekaniske beskrivelse, der følger, men jeg håber, den er til at forstå :-)
Det er hovedcylinderen, den er gal med. Jeg har fået den skilt ad, og ganske som I tidligere har svaret, var det nogle gummidele, der skulle udskiftes. Jeg har nu fået nye gummidele, men også nye problemer.
Lige inde bag, hvor palen fra bremsepedalen går ind i hovedcylinderen sidder en hvid plastikring. Den er desværre blevet molesteret under adskillelsen af cylinderen. Endvidere sidder der inde i cylinderen en slags clips fast på fjederen. Denne clips har også lidt skade.
Jeg har forgæves kigget efter tilsvarende dele, men ingen fundet.
Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg kommer videre?

: 18. jun 2013, 19:52
af Edwins
Röntgenbillede af hovedcylinderen:

Billede

- Bare du nu er usvigeligt, 246% sikker på at cylinderen ikke har tæreskader. Jeg har været inde i en del hovedcylindre, og jeg har ja-hatten på, men samtlige, hvortil der også var indkøbt repsæt, havde tæreskader. De kan ikke hones væk, som mange tror. Hvis cylinderen har tæreskader, duer den kun til præcisionskast hen i metalskraldespanden. Nå, det var et sidespring, men nu kan folk da se hvad du mangler.

Har du brugt forkert værktøj, siden at dele i cylinderen er blevet formokset?

: 18. jun 2013, 22:37
af viking
Hvis man ikke er 6000 % sikker på hvad man gør inde i enheden køber man en renoveret enhed.
Bremser er ikke til for sjov skyld... De skal virke hver gang....

Enig med Edwinds, er der det mindste tærring, sendes de til renovering eller nye enheder monteres...

: 19. jun 2013, 07:21
af Edwins
Når jeg skrev hvad jeg gjorde, er det ikke fordi jeg er forudindtaget, men som sagt at jeg har fundet tæring i samtlige af de cylindre jeg var inde i, hvor jeg troede at gummistemplerne bare havde mistet "den skarpe kant". Indikationen har været at pedalen veg og ganske langsomt sank under bremsning.

Tæringen i en sådan cylinder er farveløs og man skal se sig godt for. :wink:

: 30. aug 2013, 11:02
af Harild
Er der nogen, der har en idé om, hvor man skaffe en anden hovedcylinder? Det er jo ikke ligefrem hyldevare. :wink:

: 30. aug 2013, 11:50
af Speedy
Vagn på Als, eriks auto i thisted....

: 30. aug 2013, 11:50
af Speedy
Vagn på Als, eriks auto i thisted....

: 30. aug 2013, 12:32
af Edwins
- Hvis alt andet går op i hat og briller, kan disse gutter presse en ny rustfri stålforing i din hovedcylinder. Jeg har selv en grounded 99 fra '69, som har tæret hovedcylinder, som ikke fåes nogen steder mere. Jeg har skrevet til dem, men må nok gentage, da jeg ikke har fået svar :roll: :

http://www.pastparts.co.uk/

: 30. aug 2013, 12:53
af Edwins
Nu fik de en mail. Gør det samme, om danske forhandlere slår ud med armene, eller afkræver dig 6000 for en ny klump i fedtpapir.. :shock:

Hello, Pastparts.
I have a SAAB 99 from 1969, serial no. *2943*, a very early production model. The brake master cylinder is dead, most probably because of corrosion. Can you fit a stainless insert to this master cylinder? If yes, what will be the grand total, including freight to Denmark?

The attached image gives you the dimensions and physical appearance of the unit.

Best regards,

Henrik Carlsen


Billede