Banner cycler

Juhuu powerflex i Saab 96/97

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12283
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Juhuu powerflex i Saab 96/97

23. apr 2014, 19:00

http://shop.speedparts.se/sv/prod/92939 ... 6-413.html


Ummmmm


(kom så Speedy, hvor kommer det i først i din V4 eller i min V4 97er)


Ps. Der er mere af samme skuffe, når der skal pimpes:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/92939 ... powerflex/


Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

Juhuu powerflex i Saab 96/97

24. apr 2014, 09:53

Uhh Skal jeg da have når jeg alligvel skal skifte alle de mørne bøsninger i min undervogn..
godt jeg ik har bestilt bøsninger endnu så :)
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6906
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Juhuu powerflex i Saab 96/97

24. apr 2014, 09:57

Jacob>> Vi kan da bestille et sæt sammen, jeg kunne nemlig godt tænke mig at skifte alle mine også selvom jeg frygter lidt for selve operationen.....tænker at flere af dem ikke umiddelbart er lette at komme til :(

Viking>> Lad os da bestille sæt hjem :)
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 9-3 Tid 2008
Saabo Campingvogn #238 fra '66
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

Juhuu powerflex i Saab 96/97

24. apr 2014, 10:02

Ja jeg er på. skal jo skifte alle mine ligemeget hvad.
så kan jeg ligseå godt opgradere til powerflex jo :)
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12283
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Juhuu powerflex i Saab 96/97

24. apr 2014, 15:36

Det gør vi helt klart, Speedy......
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12283
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Juhuu powerflex i Saab 96/97

26. sep 2014, 14:16

Så er spørgsmåle om det skal være std. poly, eller race poly.

Men min Sonette er lidt slap i undervognen og skal strammes op.

Sammen med fjedre og dæmpere
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12110
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

26. sep 2014, 14:23

Det spontane spørgsmål er så:

Hvad skal dog dét til for? :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

26. sep 2014, 17:32

Den bøsning jeg har haft mest lyst til at skifte kan ikke købes hverken i gummi eller poly, nemlig den midterste i bagakslen. Men hvor meget den har at sige for køreegenskaberne ved jeg ikke.
Derudover trænger mine krængningsstabilisatorbøsninger også til udskiftning, men de findes vist heller ikke, så her må man improvisere.

Men jeg kan godt forstå at man skifter, hvis bilen alligevel er splittet ad i atomer. Vikings Sonett stammer vist fra USA hvor der måske er lavere luftfugtighed. Det er nok ikke det bedste for gummidelene. Speedys er næsten 50 år gammel, hvilket også må have haft sin indvirkning. Better safe than sorry.
Jeg skifter ikke mine lige med det samme da de koster en mindre formue. Jeg har dog et komplet sæt liggende til min og900 når engang den skal samles igen.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
OG9⁵ '99
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83 + diverse projekter
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12110
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

26. sep 2014, 20:22

For nok 15 år siden, byttede jeg bøsninger i min '63 96er.

Bøsningsenderne så knudrede og barkede ud i siderne, men ikke én kvadatmillimeter gummi havde sluppet midterrørene.

Jeg byttede samtlige bøsninger men spildte nok krudt og penge. Der står også en '61 model, i den lille garage, hvor der ingensomhelst har været af symptomer på trætte bøsninger.

Den er fra dengang, ingen kunne drømme om GM's fremtidige involvering.. :bigcrying

Tidlige 96 har ikke krængningsstabilisatorer. Disse gummier har jeg også set have et noget løst greb om fjederstangen på tværs, i dens yderender, på senere modeller.

Det giver dog ikke daldrende kørsel og mislyde. :wink:

En sådan SAAB skal kunne være hverdagsbil i mindst 20 år, uden at skulle rode med sådanne sager. Kan den ikke det, er produktet ikke godt nok.
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
tknage
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1487
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

26. sep 2014, 20:33

Jeg har set forsøg på, at reparere gamle bøsninger. Man kratter det gamle gummi af, og placerer delene med korrekt indbyrdes afstand. Tætnet med tape eller lign, hælder man noget 2-komponent polyuretan gummi på. Sådan her: http://www.civicforums.com/forums/119-s ... hings.html

Jeg ville nok gøre et større nummer ud af at afrense det gamle, end der er vist i linket. :roll:
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz

Tilbage til "Veteran Forum"