hej
min svigersøn vil købe min gamle rustene 96 fra 1973 det er en v4 1700
fik at vide da jeg købte den at det var en 1,7 l motor , men hvor kan man se det ? bilen køre super godt , men den er bare meget rusten hele venstre side er næsten væk , fra bag hjulet frem til pædalerne , hvad er den mon værd
hvor meget er en rysten 96 værd
Redaktør: Bestyrelsen
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
hvor meget er en rysten 96 værd
Det er næsten umuligt at sige hvad den er værd....den er som altid mere værd for dig som har en historie med bilen end for alle andre men hvis du er sikker på at den aldrig kommer igennem et syn er den nok ikke meget over skrotværdien værd idag.
At delene på den (motor, kabine, alle aftagelige dele) så kan have en værdi er en anden sag
Mht. motoren, så kan man se det på motorkoderne om det er en høj eller lavkomp. 1500 eller 1700.
motorcode pladsering:
http://www.motomobil.com/engine-code-lo ... rintview=1
Hedder den MX er det en 1500, er det en MY er det en 1700
At delene på den (motor, kabine, alle aftagelige dele) så kan have en værdi er en anden sag
Mht. motoren, så kan man se det på motorkoderne om det er en høj eller lavkomp. 1500 eller 1700.
motorcode pladsering:
http://www.motomobil.com/engine-code-lo ... rintview=1
Hedder den MX er det en 1500, er det en MY er det en 1700
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- SteenHansen
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Anders er motorkoderne ikke:
EX 1500 lav komprimeret
EY 1500 høj komprimering (standard 96 motor)
MX 1700 lav komprimeret
MY 1700 Høj komprimeret
Det er jeg ikke helt sikker på, men mener dog at EY er standard 96 motoren.
Steen
EX 1500 lav komprimeret
EY 1500 høj komprimering (standard 96 motor)
MX 1700 lav komprimeret
MY 1700 Høj komprimeret
Det er jeg ikke helt sikker på, men mener dog at EY er standard 96 motoren.
Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
SA22 har helt ret, det var også min første tanke, da jeg så indlægget. Så bliver SAABen også i familien og der kan holdes øje med, om den bliver lavet, som den skal
Venlig hilsen
Claus
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Steen Hansen>> sorry, du har fuldkommen ret Tak for rettelsen !!!!
aksaab> kig venligst på Steens oversigt mht. motorstørrelserne. Standard SAE heste er også opgivet til hhv. 60, 65, 70 og 75 for de 4 modeller Min egen kører idag med MY motoren
aksaab> kig venligst på Steens oversigt mht. motorstørrelserne. Standard SAE heste er også opgivet til hhv. 60, 65, 70 og 75 for de 4 modeller Min egen kører idag med MY motoren
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk