Banner cycler

V4 Ole fra Højby, vest Sjælland..søges....

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

naval
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. mar 2018, 23:02

V4 Ole fra Højby, vest Sjælland..søges....

6. mar 2018, 23:15

Kan en hjælpe mig med at finde / oplyse om hvor han er i Sveriges Dalarna...og nr til ham...Han kender mig fra tidligere: Henrik fra Hundested... Jeg kom hos ham og lavede min Saab 95 og 96 V4....tilbage i slut 90'erne...
Hilsen Henrik Thurøe


Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Re: V4 Ole fra Højby, vest Sjælland..søges....

7. mar 2018, 08:19

Hej Henrik

Hvis jeg husker ret er Ole desværre gået bort et par år tilbage. Han var så ufattelig uheldig at få en bil over sig en dag på værkstedet.

Selvom det selvfølglig er et SAAB er det stadig en ringe trøst

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: V4 Ole fra Højby, vest Sjælland..søges....

9. mar 2018, 11:36

Var det dét der skete? Døde han af at få en bil over sig?
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: V4 Ole fra Højby, vest Sjælland..søges....

9. mar 2018, 22:56

Det er vel nok løgn?
Jeg laver mine SAABer på værkstedsdonkrafte og højtløftere. Danske. Compaq og AC. Betongulv.

Der er ALTID på bukke på, når bilen løftes.
Vennen, ku**e- Kurt, løftede sin Volvo 164. Han var på liggebræt. Han trak sig ud. Han tog i donkraften.
Han udløste donkraften. Bilen satte sig på Kurt. Knækket ribben. Ribben i lungen.
Han blev utæt. Han kunne ingenting. Ikke skrige, ingenting. Ikke tale. Han lå i 8-10 min. Kæresten fandt ham. Hun løftede bilen. Godt, at hun havde set ham løfte bilen tidligere.
Gjorde det ondt, Kurt? Var du bange, Kurt? Han blev hentet med blå lamper og horn. Han hostede blod. Kødsnedkerne reparerede ham. Han blev god igen. Han var en klovn. Der var hjul på bilen. Uden hjul, var han død.
Der er ALTID på bukke på, når bilen løftes. Fliserne og mursten duer ikke. De flækker eller vælter.

Som knægt, var familien på ferie på Ibiza. Vi lejede en Citroën Mehari, en sjov plasticbalje. Fik en punktering. Løftede bilen med dens hjulskift-donkraft. Baghjulet kom ud. Alle væk fra bilen. Bilen faldt ned hårdt på asfalten. Bilen rullede og kvæstede donkraften. Vi løftede bilen og fik mokket et reservehjul på bilen. Det var i 1975, jeg var 15. Vi var nogle fæhoveder. Trak ikke håndbremsen. Lagde ikke sten foran og bagved forhjulet. Hjulskiftdonkrafte er noget lort og ikke egnet til løft af en bil, udover bilreparation. :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Veteran Forum"