Tænding fejlfinding
: 25. aug 2019, 20:14
Så blev det endelig tid til at få min Saab sport ud af Garagen for første gang i år.
Som traditionen byder, skubes den ud af garagen første gang (ikke så meget plads) for vask, rengøring og tjek af diverse inden opstart.
Vask og klargøring gik fint, men opstart
Benzinpumpen kørte, og den startede ikke med benzin direkte i karburator.
Nye tændrør monteret, sikkert dem som laver ballade - nej heller ikke.
Tjek om der er gnist, men det er ikke tilfældet.
Let slibning af kontaktpunkter i strømfordeler, rotor og kontaktsæt. Stadig ingen gnist.
Der er strøm til tændspolen.
Hvordan fejlfinder jeg på hvad der er galt herfra, uden bare at købe, kontakt sæt, kondensator, fordeler dæksel, rotor, tændkabler, og tændspole?
Er der en struktureret måde at tjekke det på (uden at have stumperne til at bytte rundt med, da jeg ikke er samle, eller er det bare at købe ind og komme i gang)?
Jeg har stillet afstand på tændrør (NGK AB8) til 0,7mm, mon det er korrekt som på V4?
Er det muligt at prøve med tændspole fra V4, eller er der for meget forskel?
Hvis jeg skal på indkøbe, giver det så mening i samme ombæring at skifte til elektronisk tænding, og evt andre opgraderinger for at få en mere sikker drift, og i givet fald hvilke komponenter?
Nogen link til et sted hvor jeg kan købe elektronisk tændingsmodul?
Steen
Som traditionen byder, skubes den ud af garagen første gang (ikke så meget plads) for vask, rengøring og tjek af diverse inden opstart.
Vask og klargøring gik fint, men opstart
Benzinpumpen kørte, og den startede ikke med benzin direkte i karburator.
Nye tændrør monteret, sikkert dem som laver ballade - nej heller ikke.
Tjek om der er gnist, men det er ikke tilfældet.
Let slibning af kontaktpunkter i strømfordeler, rotor og kontaktsæt. Stadig ingen gnist.
Der er strøm til tændspolen.
Hvordan fejlfinder jeg på hvad der er galt herfra, uden bare at købe, kontakt sæt, kondensator, fordeler dæksel, rotor, tændkabler, og tændspole?
Er der en struktureret måde at tjekke det på (uden at have stumperne til at bytte rundt med, da jeg ikke er samle, eller er det bare at købe ind og komme i gang)?
Jeg har stillet afstand på tændrør (NGK AB8) til 0,7mm, mon det er korrekt som på V4?
Er det muligt at prøve med tændspole fra V4, eller er der for meget forskel?
Hvis jeg skal på indkøbe, giver det så mening i samme ombæring at skifte til elektronisk tænding, og evt andre opgraderinger for at få en mere sikker drift, og i givet fald hvilke komponenter?
Nogen link til et sted hvor jeg kan købe elektronisk tændingsmodul?
Steen