Min ellers så trofaste v4 er begyndt at koge over, problemet er at køleren er ved at være dårlig, jeg har været nede og snakke med vores lokale køler service om at få den lavet og samtidig skifte rørene til mindre dimantion ( optimerering).
Værkstedet forlanger 3000+ kr for det, jeg Sys det virker lidt peberet i prisen, hvad mener i.
Jeg ønsker ikke at bygge den om med el blæser
Køler v4
Redaktør: Bestyrelsen
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Køler v4
Hej André
Køleren dårlig? Som i "lameller forvitret væk"? Eller belagt indvendigt? Ellers kan der jo være mange andre forklaringer på overhedning.
Om værkstedets pris er fair, kan jeg ikke sige -det lyder som en tidskrævende håndværkeropgave, så det er sikkert OK. Men der er da en anden løsning: Svenska SAABklubben sælger en ny med din ønskede optimering til 2.725 svenske træpenge (godt 1.870 DKK). Hertil kommer selvfølgelig medlemskab og fragt, men det lyder da som et godt tilbud. Og de kan måske lokke med mere: https://saabklubben-reservdelar.se/95-9 ... kylare-nt/.
Mvh/NC
Køleren dårlig? Som i "lameller forvitret væk"? Eller belagt indvendigt? Ellers kan der jo være mange andre forklaringer på overhedning.
Om værkstedets pris er fair, kan jeg ikke sige -det lyder som en tidskrævende håndværkeropgave, så det er sikkert OK. Men der er da en anden løsning: Svenska SAABklubben sælger en ny med din ønskede optimering til 2.725 svenske træpenge (godt 1.870 DKK). Hertil kommer selvfølgelig medlemskab og fragt, men det lyder da som et godt tilbud. Og de kan måske lokke med mere: https://saabklubben-reservdelar.se/95-9 ... kylare-nt/.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- tono
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Køler v4
Hvad med NISSEN er de ikke aktive længere ? har handlet to gang med gode resultater
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Køler v4
Medlemskab for udlændige uden blad koster 150 SEK, så at få en ny køler for under 2000 DKK, kan ikke gøres billiger, heller ikke af Nissens.
Pøj, pøj.
Pøj, pøj.
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Køler v4
Hej igen
Medlemskab er nu 200 SEK (500 med blad), så det springende punkt er nok fragten.
Nissens produktion i DK er vist en saga blot. Skulle man kunne få noget, der passer en V4, er det nok kanøjserkram.
Mvh/NC
Medlemskab er nu 200 SEK (500 med blad), så det springende punkt er nok fragten.
Nissens produktion i DK er vist en saga blot. Skulle man kunne få noget, der passer en V4, er det nok kanøjserkram.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Køler v4
Jeg fik bygget en køler med tre rækker celler (som den fra Saabklubben) hos kølerfabrikken BMP i Odense. I øvrigt et fantastisk sted... Det kostede vistnok også omkring 3000 med moms und alles.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- Andréoestberg
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Køler v4
Tak for alle de gode tilbage meldinger, jeg må indrømme at jeg overvejer at få renoveret den jeg har, da jeg ønsker at bevare den så orginal som muligt
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Køler v4
Odense har pris og mulighed for Sonett, mon ikke de kan fixe en alm køler...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Andréoestberg
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Køler v4
Status: så har jeg ringet til nogle forskellige køler centre, og prisen for at få renoveret en v4 køler inklusiv 3 rækker rør, prisen løber op i 3000 kr
Jeg fandt dog en anden løsning, jeg har skiftet til en anden køler propel og skyllet køler systemet igennem med eddikesyre, og det har hjulpet gevaldigt på det, faktisk har jeg ingen problemer med at den koger over længere
Jeg fandt dog en anden løsning, jeg har skiftet til en anden køler propel og skyllet køler systemet igennem med eddikesyre, og det har hjulpet gevaldigt på det, faktisk har jeg ingen problemer med at den koger over længere
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Andréoestberg
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Køler v4
Jeg skiftede den gamle 5 bladet (lille) ud med en 4 bladet (stor) man kan tydeligt mærke at den trække noget mere luft igennem køleren. Propellen stammer fra en USA model
- Andréoestberg
- SUPER SAAB FREAK