Banner cycler

Billig Biltema generator V4 OG900 kan de holde ?

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Billig Biltema generator V4 OG900 kan de holde ?

17. jan 2021, 20:34

Hvis generatoren til V4 eller saab 99 og 900 er træt

Kan man købe et billigt Kina kopi.

Ala dem her

https://www.biltema.dk/bil---mc/bilrese ... 2000020862


Kan de holde ?

En test: Jeg købte en biltema enheden for godt 2 år siden til min kutter...
Virket fint den rustfrie skærm jeg har rundt om enheden sad dårligt, så den kom ikke på, hvilket bevirkede at der løb saltvand ind i generatoren flere gange og løbende drypvis ved stilstand.

Skulle starte motoren efter 3 måneders stilstand ( dvs. tørne stemplet til top for at starte. )
Og generatoren sad fast. Rotor og stator var rustet sammen..
Adskilte enheden og rensede. Malede rotor og stater med 600C varmefast maling. Lejer er 2RS så de var ok, regulatoren med kul var meget medtaget, men der havde jeg en ny til Saaben... og pollerede rotor slæbesporene.

Samlede og satte rustfri skærm / skjold på igen og vupti... alt vel, enheden ruller fint igen og regulerer perfekt..


Så ja de kan tåle prygl. og holde til vilde ting... lige så robuste som Bosch enheden...


Derfor vil jeg ikke være bange for at anbefale dem til de gamle Saab biler....( hvor de er udsat for normalt brug )


Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Veteran Forum"