Banner cycler

Død, eller bare uden livstegn?

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Seniorsergent
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 368
Tilmeldt: 24. sep 2014, 13:17

Død, eller bare uden livstegn?

10. jan 2019, 19:45

Kære alle sammen
Godt nytår.
Jeg synes det virker som om, denne side er afgået en stille død, er det tilfældet? Er ingen interesserede i SAAB-biler, eller er de gået til andre jagtmarker.?
Sker al aktivitet på Facebook? Jeg kan desværre ikke selv kontrollere dette, da jeg ikke er, og ikke har til hensigt at tilmelde mig til noget som helst asocialt netværk, men udelukkende er interesseret i lidt "SAAB-hygge/-viden, som hidtil er delt her.
Er det den tilsyneladende " ballade" i ledelsen af SKD, der slår igennem her, så kom dog ned på jorden, og lad os nyde hinandens viden og dumme kommentarer :shock:

Jeg savne nogle flere indlæg i de forskellige fora :(

PS, Hvad er der galt med en SAAB 9-3 My 06, der ikke har haft behov for andet end almindelig service (samt lidt pærer og dæk) de sidste 4 år? :roll:


Sláinte
Mick
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Re: Død, eller bare uden livstegn?

10. jan 2019, 20:11

Hej Mick.
Jeg er enig med dig. Jeg savner også lidt aktivitet på hjemmesiden. Jeg er på saab facebook; men jeg finder den ikke særlig seriøs. De indlæg der tidligere kom på hjemmesiden var der mere dybde i; men det er måske, fordi jeg er ved at være for gammel til de korte indlæg ( 80 år)
Godt Nytår til alle.
Kurt. :D
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt. :(
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Re: Død, eller bare uden livstegn?

10. jan 2019, 20:12

Hej Mick.
Jeg er enig med dig. Jeg savner også lidt aktivitet på hjemmesiden. Jeg er på saab facebook; men jeg finder den ikke særlig seriøs. De indlæg der tidligere kom på hjemmesiden var der mere dybde i; men det er måske, fordi jeg er ved at være for gammel til de korte indlæg ( 80 år)
Godt Nytår til alle.
Kurt. :D
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt. :(
Gæst

Re: Død, eller bare uden livstegn?

10. jan 2019, 22:02

Jeg mener nu nok jeg har gjort mit til at holde liv på siden :wink:
Eller er jeg en af de der laver "ballade"? Jeg er jo før blevet kaldt terrorist af et andet medlem.
Pt. venter jeg på klubbladet fra december 2018, hvor jeg (og andre) forhåbentlig får nogle svar på alle de spørgsmål der er blevet stillet siden GF-18. Ikke at jeg har de store forventninger til svar, da jeg har hørt rygter om at bestyrelsen skal ignorerer eller svarer "hen i vejret" på medlemmernes spørgsmål.

Jeg er en bruger der ikke har brug for svar på tekniske spørgsmål, jeg har brug for at kunne debattere med bestyrelsen (og andre medlemmer) om de ting der foregår. Derfor bliver jeg harm og vred når jeg, som jeg skriver ovenover, erfarer at bestyrelsen skal ignorerer eller svare hen i vejret.
Brugeravatar
9000Griffin
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 211
Tilmeldt: 10. okt 2016, 19:46

Re: Død, eller bare uden livstegn?

11. jan 2019, 12:31

Det gælder vel om at blive ved at smide forespørgsler og andet indhold ind, der kan appellere til, at fokus kommer tilbage på det, der bør være bærende for dette forum: Det tekniske vedrørende biler af mærket SAAB.

Hvis de, der besøger siden ikke mødes af meget andet end diskussioner om paragraffer, der måske, måske ikke er overholdt, eventuelt samarbejde med andre klubber, der rummer personer, der tidligere har været konflikt med, gensidigt negative forventninger og sårede følelser generelt, vil de fleste dreje om på hælen og forlade sitet.

Det er vel forståeligt i betragtning af, hvor mange andre sites der findes derude.
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
villeogtorsten@gmail.com
SAAB FREAK
Indlæg: 71
Tilmeldt: 24. mar 2013, 19:30

Re: Død, eller bare uden livstegn?

11. jan 2019, 16:52

Enig, der sker forlidt på siden. Mange foretrækker facebook, men ikke jeg, betragter det som den største sladderspalte af alle.
Må også sige at det er kedeligt at alt det negative skal frem, så tag dog fat i nældens rod og riv den op, så vi an komme videre, det er til at br.@#*&+ sig over alle de negative indlæg.
Håber at der snart sker noget positiv, der er efterhånden ikke meget ved at læse negative indlæg her. :twisted:
Gammel bil tosse, som har følgende:
nu SAAB 9.5 combivert tid hirsch - og har tidligere haft 28 andre biler
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Død, eller bare uden livstegn?

11. jan 2019, 19:10

Det er ikke pga. høj søgang i klubben.

FB har bare spist trafikken.
Desværre låner jeg ikke den bog !
Så jeg bliver her.

Det kan heller ikke være pga.der ikke rigtigt er konmet nye Saab biler i snart 10år.
(Ja der kom lidt i 2010 og 2011) da de fleste her ikke har købt fabriksnye Saab.

Jeg har kun købt nye i England i 90 erne.
Aldrig nye i DK. Så jeg er i samme båd.

Tror selv det er manglen på 3-5 år gode brugte vogne og FB der har drænet SKD siden..

Øv...

Så vi må op på hesten igen..

Eller købe en skrallecedes E55:

https://youtu.be/LuklsA__9Gk

Så skal man nok få brug for hjælp...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: Død, eller bare uden livstegn?

12. jan 2019, 12:51

Det har sådan set været kendt siden SKD FB gruppen blev lavet i sin tid, at den over tid ville aflive forummet.
Det har ikke noget med støj eller ikke støj at gøre, ganske simpelt den udvikling der er i samfundet ift. sociale medier og den udvikling der har været med fabrik og mærke.

Man kan selvfølgelig forsøge at tvinge folk over på webben, men jeg tror faktisk ikke at det vil resultere i noget positivt.

Det er vel på tide at acceptere hvordan verden ser ud, netop som i selv konstaterer at bruger aktiviteten er næsten lig med 0.
Så, hvis man skal forsøge at fange folk hvor folk er, skulle man måske overveje at udnytte f.eks. FB maksimalt i stedet.

Den del kan jeg godt rådgive lidt om hvis der er interesse, og funktionaliteten kan tilsniges forummet.

Nok om det.

Personligt, er jeg en smule stødt over at kritiske spørgsmål udelukkende henføres som "negative indlæg om paragraffer".
Hvis i virkelig har klubben så kær som i giver udtryk for, burde situationen være omvendt. Her dur den lade holdning om "jeg gider altså kun tale om biler" ikke. Så har i ikke brug for en forening/klub, men blot garage kammerater.

Jeg mener fortsat at kritikken af toppen er berettiget, og for de fleste af jer gælder det; at hvis de samme ting fandt sted på jeres lokale kommune eller i folketinget ville der lyde et ramaskrig og det ville være samtale punktet ved aftensmaden.
En forening er, som jeg tidligere har nævnt en af vores demokratiske grundlovs sikrede rettigheder. Det betyder også at den bør og skal drives som sådan, så det går rigtigt til for alle og alle føler at der rent faktisk er både et demokratisk fundament og regler der bliver fulgt.
Den seneste tids roderi og kritik er farligt for en forening, og mindst lige så farligt er det når man ikke vil tage stilling eller stille sig kritisk.

Undskyld her fra, men jeg ville faktisk ønske at dem der enten ikke gider sætte sig ind i tingene eller ikke vil - i det mindste vil stoppe med at forplumre dialogen med indlæg om at de ikke gider læse om det.

Godt nytår
Billede
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

Re: Død, eller bare uden livstegn?

12. jan 2019, 15:19

Jeg har gjort lidt den samme iagtagelse, og det kan vi måske græde over, men igen, alting har en tid og jeg tror på aktiviteten kommer igen, men vi er givet ikke den eneste klub, forening mm som oplever dette - vi rammes noget hårdere fordi vi var lidt toppen af poppen.

Og problemstillingen med de flere medier
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Død, eller bare uden livstegn?

12. jan 2019, 15:45

Vels har fat i en vigtig pointe.

Demokratiet i en forening som SKD kan kun fungere, hvis:

1: Den/de der administrerer dette demokrati spiller 100% efter reglerne, og

2: Hvis medlemmerne gider at interessere sig for processerne og ikke mindst: Råbe vagt i gevær når nogen spiller ureglementeret.

Alt dette "brok" er netop menige medlemmer, f.eks. mig, der påpeger hvad jeg opfatter som urent trav. Det er ikke kun min ret - det er min simple pligt at påtale det.

En bestyrelse SKAL spille efter reglerne, så enkelt er det - og der er nogle helt berettigede, kritiske spørgsmål som den siddende bestyrelse p.t. synes meget modvillige mht. at svare på.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
claushessellund
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. nov 2018, 10:56

Re: Død, eller bare uden livstegn?

13. jan 2019, 22:56

Vels's indlæg kan jeg kun tilslutte mig, det rammer spot on, tingene skal frem i lyset, og jeg glæder mig, ligesom Solvej, til det næste nummer af klubbladet, hvor der forventeligt kommer en eller anden form for redegørelse fra bestyrelsen :!:
Anders.w.bisgaard
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. okt 2014, 20:53

Re: Død, eller bare uden livstegn?

14. jan 2019, 20:28

Hej Mick

Jeg kan ligesom dig konstatere en stædig dalende aktivitet her på vores fine forum. Jeg tror ikke at årsagen til den manglende aktivitet stammer fra den tumult der har været i bestyrelsen. Jeg tror simpelhen at www.skd.dk desværre er blevet overhalet af Facebook. og hvorfor så det? Jo på Facebook kan man på et split sekund dele en video, et foto eller andet visuelt og hurtigt få kommentar, og det tror jeg er en af hovedårsagerne til at denne sider står meget stille. Hvis man kikker på saabklubdanmark facebook side, samt saab køb og salg, så er her en fældig trafik og dele skifter hutigt hænder og div projekter bliver lagt op. Jeg syntes selv dette er en kedelig tendens da jeg syntes at Facebook er forvirrende og der er ikke "orden" i tingene som her på www.skd.dk hvor der er div forum.

Sidst men ikke mindst, tror jeg også at det at saab ikke laver biler mere, gør at folk så småt falder fra nå de skifter deres gamle saab ud med ja hvad ved jeg.
saab 900 turbo 16 cab. årgang 89
Nordsjælland
Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 785
Tilmeldt: 7. sep 2004, 14:53

Re: Død, eller bare uden livstegn?

14. jan 2019, 22:02

Ja verden af lave!
Er heller ikke på FB, gider ikke men er sikker på at forklaringen skal findes her.
Til gengæld er jeg aktiv på den svenske Saab Turbo Club og her er tendensen nøjagtig den samme. Især det seneste år, er det gået meget stærkt ned af bakke med indlæg.
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5

Tilbage til "SKD Web"