Banner cycler

Ny forum del!

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Ny forum del!

6. aug 2008, 00:41

Hej,

Om kort tid vil jeg åbne op for en ny forum del. Men denne gang er det ikke til at snakke i som sådan, men et gammelt emne vi prøver at råde bod på.
Jeg har diskuteret idéen med Kanstrup (der oprindeligt foreslog det) her til aften og nu skal den prøves af!

Vi vil ganske simpelt tilbyde et "register" af biler i det ganske land, og måske også uden for grænserne. Hermed åbnes muligheden for at man kan komme i kontakt med lidelsesfæller inden for den kategori man brænder for - uanset om det være sig gamle to-taktere eller OG900 Cab.

Jeg ved ikke helt endnu hvordan vi lige får det styret så det rammer plet og bliver strømlinet. Altså om folk selv skal kunne oprette deres bil, eller om et par moderatorer skal modtage beskrivelser og billeder, for herefter at lægge det ind så opstillingen er ens.

Uanset så kommer de sidste detaljer på plads snarest muligt og så må vi se.

Kom gerne med en kommentar til hvordan dette kan løses smartere eller bare en generel kommentar om hvordan og hvorledes.

/Vels


Billede
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

Ny forum del!

6. aug 2008, 00:45

Det med at opstillingen er ens, det kan man måske også løse med afkrydsningsfelter f.eks. ABS ja/nej, 8v/16v årgang osv. Jeg ved ikke hvor besværligt det er for jer IT folk, men en idé.

mvh
Troels
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

Ny forum del!

6. aug 2008, 00:46

Hej Vels
Det lyder bare fint.
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Ny forum del!

6. aug 2008, 00:48

Hej Troels,
I forummet kan det ikke lade sig gøre da vi jo blot skriver i det store hvide felt alle sammen og der ingen mulighed er for at lave den slags numre.
Skal det kunne lade sig gøre, vil det være via en form som sender en email til en moderator - hvilket jeg tror bliver for omstændigt.

God idé og ren ønsketænkning fra min side. Er der andre der har en idé til om dette alligevel kan lade sig gøre, så sig frem.
Billede
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Ny forum del!

6. aug 2008, 07:53

Bum, bum...nu kan jeg jo ikke lige huske.....Men kan det ikke laves som database med en brugerformular?
Ved selvfølgelig ikke hvor besværligt det er her på sitet og hvor meget arb. der ligger i det.
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Ny forum del!

6. aug 2008, 08:16

Tjoo det kunne det såmænd godt :-)
Men så skal jeg nok snart have mig selv lært php på et højere plan, har ellers altid prøvet at undgå det ;-)
Billede
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Ny forum del!

6. aug 2008, 08:32

Det forstås......som kommandolinie allergiker og programmør-spastiker hænger jeg tit i telefonerne til dem der kan og gider.
Men det kan blive værre. Kæresten er til COBAL og assembler. Så går min hjerne i restordre :lol:
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Ny forum del!

6. aug 2008, 08:58

Argh.. COBAL er ikke blandt favoritterne, ej heller Miranda, RealBasic osv. Der er en grund til at jeg sprang af programmør jobbet - nemlig at jeg i bund og grund ikke gider.
Så er det sjovere at lege med noget server / netværk sjov...

Jeg forstår idag ikke hvorfor COBAL stadigvæk lever, men måske der kører en del AS400 lignende kværne stadigvæk.

Det skal dog siges at jeg syntes classic VB / ASP, C# og Java er ganske hyggeligt. ;-)
Billede
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Ny forum del!

6. aug 2008, 09:08

Bankerne er glade for AS400......
Jeg har en hjerneskade...Objektorienteret programmering kan ikke forene sig med min logik..,..Jeg har da lavet noget men det ta'r en evighed+ lidt ekstra
Så hellere noget SQL
Og klart: Servere/netværk er sjovere....men sig det ikke til en programmør :mrgreen:
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Ny forum del!

6. aug 2008, 10:32

Og så lige en COBOL -joke:

http://jmm.aaa.net.au/articles/7581.htm
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349

Tilbage til "SKD Web"