Banner cycler

Regler vedrørende forhandler kritik

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

29. mar 2009, 00:29

Hmm... Aerofighter, jeg læste dit oprindelige indlæg i den nu åbenbart forsvundne tråd, og skønt jeg ikke husker den nøjagtige ordlyd længere, kan jeg huske at jeg tænkte: Ups, nu bliver der vist ballade. Problemet var den ... ahem.... i indlægget udtrykkelige modvilje mod i fremtiden at frekventere bemeldte etablissement pga. indehaverens sendrægtighed med tilbagemeldingerne - hvis du forstår hvad jeg mener. Den går altså ikke, det er for direkte og personligt.

I øvrigt har også jeg fremsat saglig (syntes jeg selv) kritik at af sitet's admin'er, og blev lyttet til.


Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Saab2,11993
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 25
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:48

29. mar 2009, 00:34

For nye brugere herinde,må de da tænke,hvad i alverden er dette her for noget og det er vel netop dette man skal undgå i en klub.Hilsen Jens
Aerofighter
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 390
Tilmeldt: 28. aug 2005, 14:56

29. mar 2009, 00:37

Fair nok Peter. Det er så din holdning, som jeg blot ikke deler. Uanset hvilken opfattelse man måtte have om det, må det kunne forventes med de nye regler, at administratorerne nu tager fat i klokkeværket på sig selv og får slettet alle lignende indlæg og tråde. Altså "walk the talk".
Ellers begynder du vel også at nyse grundet din overfølsomhed for kammerateri - eller hva´?
Saab2,11993
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 25
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:48

29. mar 2009, 00:51

For undertegnet at se,er bestyrelse herinde da ikke selv bleg for at bruge møgbeskide ord om andre i et andet saabforum.Dette må da siges,at være dobbeltmoral så det vil noget.Hilsen Jens
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

29. mar 2009, 00:52

Udmærket, vi behøver jo heller ikke være enige.

Mht. at slette tråde: Du mener tråde hvor man henviser til f.eks. partsforsaabs og kalder dem f.eks. langsomme eller alt for dyre med deres (måske) tvivlsomme varer?

Ja, måske, konsekvens er i hvert fald vigtig, da man ellers udsætter sig selv for nye beskyldninger om nepotisme ved kun at håndhæve reglerne når snakken handler om annoncører og personer med relation til klubben. En allergisk reaktion fra min side forudsætter at jeg kan huske hvilke tråde det evt. skulle handle om - og det kan jeg altså ikke, beklager.
Senest rettet af Peter 29. mar 2009, 01:00, rettet i alt 1 gang.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Saab2,11993
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 25
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:48

29. mar 2009, 00:53

Tja............nu er det nok tid for en blacklistning.Jens
Aerofighter
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 390
Tilmeldt: 28. aug 2005, 14:56

29. mar 2009, 03:40

Peter, det glæder mig at også du går ind for konsekvens og heller ikke bryder dig om kammerateri og pamperi. Lad mig dog skuffe dig desangående ved at hjælpe lidt med din hukommelse. I nedenstående tråde, som jeg har fundet ved relativ kort tids søgning på siden, rettes der alvorlig og til tider sønderlemmende kritik af div. forhandlere. Disse, og de antageligt mange andre tråde af lignende karakter, bør efter min mening også slettes. (Det ville dog efter min mening være beklageligt, da flere af trådene indeholder relevante oplysninger om erfaringer med forhandlerne - ligesom den nu slettede tråd om Jensen Racing).

Hvis du og andre vil tage dig/jer tid til at læse nedenstående tråde fra ende til anden vil du/I kunne se, at min kritik af denne nu pludselig indførte regel er fuldt ud berettiget. Find lommetørklæderne frem for nu kommer snottet til at flyde fra din næse:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... forhandler

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... forhandler

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... behandling

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... v%E6rksted

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... erfaringer

og ikke mindst den her:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... erfaringer

og den her er også god:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... erfaringer

og den her:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... stiansfeld

og den her:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... t=d%E5rlig

og den her:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... ht=svindel

og den her:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... oplevelser

Det var blot et udpluk af andre tilfælde af forhandlerkritik, hvor det dog ikke lige var én fra inderkredsen der blev kritisk omtalt .....

Mht. blacklistning: Det håber jeg da sandelig ikke. Jeg er en glad bruger af hjemmesiden og håber blot at ovenstående giver andledning til eftertanke og selvransagelse hos visse administratorer.

Vh Søren
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

29. mar 2009, 09:09

Hej Søren,

Som du nu for tredie gang får forklaret var netop dit indlæg usagligt fordi det var udformet som en direkte henvendelse til et firma..

"Til Jensen Racing
I tager ikke telefonen og svarer ikke på email....."

Og så fremdeles.
Som du også tidligere har fået forklaret er SKD's forum ikke en direkte kommunikationsvej til erhvervsdrivende uanset om dette måtte være Jensen Racing eller Mekonomen. I dit tilfælde ( uden at jeg ved det ) kan det måske enda tænkes at tavshed fra din modpart kan have været et bevidst valg. Uanset hvordan det forholder sig er det ikke noget der hører hjemme på SKD's forum og det er ej heller til glæde for andre parter.

Din nuværende opførsel kan jeg kun tolke som at du føler dig trådt over tæerne og ikke kan forholde dig til at blive irettesat.
Til information er "de nye regler" faktisk ikke nye, jeg har blot formuleret dem noget klarer end reglementet gør, dette burde du være bekendt med og eller kan det findes her : http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... pic&t=7645

Her citeres løst :
SKD reglement skrev: Indlæg på www.saabklubdanmark.dk skal holdes i en sober og venlig
tone. Kommentarer eller indlæg, som kan virke provokerende eller
truende overfor andre fjernes uden varsel. Ligeledes kan personlige
angreb eller usaglige indlæg med beskyldninger på personer, virksomheder
eller tredie part medføre suspendering af brugerkontoen og ved gentagne
gange slettes kontoen og der indføres tiltag til at hindre denne brugeres
adgang til websiden. Sidstnævnte skal ikke forfeksles med muligheden
for at stille sig kritisk overfor samme, blot de øvrige regler overholdes.

Når webmaster eller moderator laver indgriben i et indlæg og beder om
enten at holde tråden på emnet, god tone, mere saglighed etc og den pågældne
bruger ikke retter sig derefter kan der udstedes en advarsel. Når en bruger har
modtaget 2 (to) begrundede advarsler forbeholder Saabklubdanmark sig retten
til at suspendere brugerens konto eller i værste fald slette den.
Med hensyn til sletning af tråden så tager jeg den gerne på mine skuldre. Jeg valgte at slette den netop fordi den ikke havde nogen reel relevans mere, men blot blev brugt til usagligt indhold - relevansen fordi trådens oprindelige indhold var en bruger som gerne ville i kontakt med Jensen Racing hvor dette ikke var lykkedes og spurgte bredt til forum om de kendte til andre fremgangsmåder eller om der mon var noget galt.

Når "vi" ( administratorerne ) falder over tråde med regelstridende indhold skal vi såmænd nok slette dem, men pt. har ingen af os tid / eller resourcer til at gennemgå alle 105287 indlæg i SKD's forum for dette. Vi er kommet langt med hensyn til forum over de sidste par år, selvom vi desværre har måttet nødsage os til at ændre i reglerne pga. en lille skare brugere der ikke rigtigt kunne finde ud af at begå sig.
Endvidere er SKD's forum primært til SKD's medlemmer og andre er ganske enkelt velkomne, og også velkomne med forslag til forum. Derimod er dine beskkyldninger for kammerateri osv. ganske enkelt uden for hvad vi gider bruge tid eller resourcer på, og med henblik på dette så kan du melde dig ind i klubben og tage sådanne ting op på klubbens generalforsamling. Indtil da kan du passende acceptere og respektere når en moderator/administrator skrider ind over for dine indlæg.

De spørgsmål jeg åbnede for vedrørende reglerne var ment som spørgsmål til reglerne hvis noget var uklart, derimod ikke at du nu endnu engang skulle åbne for hele koncerten af din "uretfærdige" behandling.

Med disse ord kan du jo passende selv selvransage lidt vedrørende dit indlæg som jeg ganske pænt bad dig om at ændre, og nej der er ikke tale om en blacklistning men i sin yderste konsekvens kan dette dog blive en nødvendighed for at opretholde ro og orden på forum, så der ikke går "ungdomshuset" i det hele igen.

/Vels
Billede
René-Jørgensen
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 388
Tilmeldt: 15. nov 2005, 22:56

29. mar 2009, 09:17

Nu ved jeg ikke helt om det er populært at blande sig, men hold da kæft hvor går der børnehave i det her!
Det er da helt vildt, Aerofigther, med alt ære og respekt, så var dit oprindelige indlæg ikke noget at råbe hurra for,
jeg læste det - Og tænkte ligesom andre har påpeget, at det skal da gå galt.
Der var intet brugbart i det indlæg for andre, udover at du skulle af med noget vrede der var rent og skær rettet imod det specifikke firma.
Fra mit syn af sagen er der INTET galt i at du blev bedt om at ÆNDRE (!) dit indlæg, der var ingen der sagde du skulle slette det eller lignende,
du blev bedt om at ændre måden du skrev din kritik på.
Det var du ikke tilfreds med, og i stedet for blot at ændre dit indlæg til noget brugbart for resten af klubben - Så gik du ned i 6. Klasse
og blev sur på den uheldige admin som kom til at irettesætte dig. Siden er der gået princip i den og en form for at man ikke rigtig vil indrømme
at der ikke var noget galt med det man skrev - Og hvis der var, så er der i hvert fald også med alle de andre som nogensinde har skrevet kritik. "Basta"
Jeg har åbnet en håndfuld af de emner du har skrevet, og i dem jeg har set, er kritikken netop skrevet på en fornuftig måde hvor man prøver på at høre
om det kan passe at en forhandler plejer at være som de forskellige brugere har oplevet.

Jeg har svært ved at se omtalte kammerateri, men kan tilgengæld nemt se en som føler sig uretfærdigt behandlet, desværre uden at jeg kan se grundlaget.
Nu findes dit eget oprindelige indlæg, eller reaktionerne bagefter åbenbart ikke længere, men helt ærligt, synes du så selv at det var noget at råbe
hurra og klappe i hænderne over?

Det her indlæg kommer nok desværre til at lyde som en småpersonlig sviner, og det beklager jeg virkelig, men jeg har som nævnt læst den aktuelle tråd,
og
fulgt med i udviklingen af den, og det var ikke mange andre som gav deres mening med. Jeg tager udgangspunkt i tråden, og hvordan jeg opfatter den,
det har intet med hvordan jeg generelt har set omtalte brugere på forumet.

God weekend til alle :) Der er jo både Formel 1 og solskin udenfor, og alle 4 hjul på bilerne, det kan kun gå godt.
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

29. mar 2009, 10:26

Go'morn..

Hvem fanden er det der har energi til at sidde op hele natten for at finde tråde som ikke engang er relevante for den aktuelle problemstilling for derefter at poste kl 03:40 bare fordi man vil ha ret?

Billede

Aerofighter:

Du kvajede dig, indrøm det.

Ad dit pkt 1:

Jo, det var useriøst.

Ad dit pkt. 2:

Du er velkommen til at finde flere tråde hvor der bliver skrevet:

"Til Elkparts, BSR, eller hvem du nu syn's. I er nogle idioter og jeg ønsker ikke at handle hos jer og det skal alle vide."

Det får du nok svært ved.
Jeg vil nu også gerne endnu en gang vende tråden på hovedet:

Du ville aldrig henvende dig til Elkparts eller Parts for Saab på den måde fordi de ikke er et firma der også er en person på siden.
Du bedes venligst skelne mellem dine personlige angreb på folk og dine anmeldelser af firmaer.
De personlige angreb er IKKE accepterede her, men en ordentlig formuleret kritik er.
Næste gang du henvender dig til Jensen Racing burde du måske overveje hvilket svar du ville få fra de udenlandske firmaer hvis du henvendte dig til dem på den måde, og så omformulere dit indlæg til et sprogbrug du ville henvende dig der med.

Personligt ER du i min verden lige klar til en udelukkelse fra forum i fuld overensstemmelse med reglerne, men jeg skal undlade det lige nu.

Att: Taladega/Saab2,11993:
Jeg vil gerne have at du fremlægger dokumentation for din påstand om at bestyrelsen for SKD har skrevet fornærmende på andre fora, eller at du sletter dit indlæg.
Ellers gør jeg det.
Det hører under injurielovgivningen.

Billede
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Aerofighter
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 390
Tilmeldt: 28. aug 2005, 14:56

29. mar 2009, 11:10

Gud fri mig vel! Hvor må der sidde mange derude med en klam smag i munden en søndag som i dag. Folk der ligesom mig kan se at noget er fuldstændig galt uden at have nosser nok til at sige deres ærlige mening.
Glem mit indlæg et øjeblik og se hvad der ellers skrives.
Krishdk: Du ved intet om hvorfor jeg poster indlæg på det tidspunkt af døgnet, men endnu et fint forsøg på latterliggørelse af en berettiget kritik af dine og andres evner som administratorer.(Klokken var i øvrigt 2.40 i gammel tid.). Tænk overhovedet at tale om udelukkelse pga. den kritik jeg har rejst.
Det er da useriøst så det batter!
Sidst men ikke mindst: Personlige angreb? Hvad i al verden snakker du om.
Steffen2352
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 479
Tilmeldt: 29. okt 2008, 21:14

29. mar 2009, 11:19

Hej khrisdk.

Uden at jeg skal blande mig i Aerofighters problemstilling (har ikke læst bemeldte tråd), så synes jeg at dit sidste indlæg i dén grad gør lige nøjagtig dét, som i beskylder Aerofighter for - personlige angreb og hetz. Hvordan synes du lige at dét harmonerer med det Vels han skriver?

Hilsen
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

29. mar 2009, 11:29

Hmm..

Jeg bliver morgensur når jeg læser Aerofighters indlæg.
Beklager, men jeg gider ikke spilde tiden på folk der ikke forstår en høflig henstilling og bliver ved med at gentage sig selv i en uendelighed.

Han har netop kaldt alle dem på SKD forum der ikke bakker ham op for nosseløse fordi de bør kunne se det hele fra hans side.
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 420
Tilmeldt: 17. apr 2006, 18:55

29. mar 2009, 11:47

Kunne det ikke være en fordel at låse/lukke tråde i stedet blot at slette dem? Det er næsten for nemt at beskylde Aerofighter for personlige angreb når tråden ikke længere er tilgængelig?
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

29. mar 2009, 12:02

jo..
Men det plejer nu ikke at forandre noget. Der vil typisk blive oprettet en anden tråd lig den her der linker tii den låste tråd, hvorefter den bliver låst o.s.v
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Aerofighter
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 390
Tilmeldt: 28. aug 2005, 14:56

29. mar 2009, 12:11

Jeg gider heller ikke spilde min tid på jer, da I jo synes at være smurt i olie fra top til tå. Jeg vil derfor blot afslutningsvis - og helt objektivt - konstatere, at fjernelsen af omhandlede tråd skete, da klubbens næstformand og en skd-annoncør stod for skud og blev udsat for kritik - fra mig og andre. Folk må så tænke, hvad de vil.
Jeg tror Asbjørn Auto, Mekonomen og Mafiaen fra Christiansfeld, Chr. Østergaard, Anderup Import, AGL m.fl. ville have sat pris på sammen behandling i forbindelse med omtalen af deres firmaer.
Jeres begrundelse med at fjerne tråden pga. formen og ikke indholdet vil jeg lade svæve frit i luften. Det synes jeg næsten den fortjener....

Nosserløse eller manglende mos på køleren? Same shit - different name. Kernen er, at folk ikke melder ud hvad deres holdning er - uanset om de er enige med mig eller ej.

Slut her fra.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

29. mar 2009, 12:38

Så tror jeg faktisk at vi bør holde her.....

/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk

Tilbage til "SKD Web"