Banner cycler

Tilladelser til kommentarer i salgstråde

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Tilladelser til kommentarer i salgstråde

27. jun 2009, 12:42

Hej

Jeg har nu i forlængelse af debatten omkring kommentarer og indlæg i salgstråde undersøgt mulighederne for at give sælger Administrator/Moderator adgang til sin salgstråd.

Dette er ikke teknisk muligt i på vores forum.

Der kunne så laves en konstruktion hvor alle salgsindlæg skulle igennem en Administrator for at oprettes i "Sælges" som så skal laves til et låst forum.
Herefter ville at kommunikation omkring varen skulle forgå pr. PM mellem sælger og evt. interesserede.

Da jeg anser det for en temmeligt tidskrævende og langsommelig operation, og der kan gå en del information tabt så sælger måske modtager de samme spørgsmål mange gange og alle rettelser skal gå gennem en administrator vil jeg for at imødekomme de brugere der ønsker al feed-back forealå følgende:

Når annonen oprettes skriver sælger:

"Alle kommentarer accepteres"

i selve annoncen.

Jeg vil så undlade at gribe ind i disse salgstråde.

Alle andre salgstråde vil stadig være underlagt de nu gældende regler, og jeg forventer så at de øvrige brugere respekterer dette, og også accepter indgriben fra Admins/Moderatorer

Mvh


For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

27. jun 2009, 13:03

Det lyder fornuftigt.

Der burde være en passus på Salgsforum: Hvis du gerne vil have respons på din annonce, så disk op med nogle billeder. Det lokker husarerne til.

Det behøves måske ikke lige netop at formuleres sådan. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

27. jun 2009, 14:29

Hej Christian

Se mit indlæg på side 3 i dette indlæg: http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... 265#144265 der er også fra min side en mulig løsning.

mvh
Troels
Steffen2352
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 479
Tilmeldt: 29. okt 2008, 21:14

Re: Tilladelser til kommentarer i salgstråde

27. jun 2009, 16:43

khrisdk skrev:...og jeg forventer så at de øvrige brugere respekterer dette, og også accepter indgriben fra Admins/Moderatorer

Mvh
Hmmm, i mine øjne en meget uheldig formulering. Du kunne have valgt en blødere tilgang til emnet, ved at skrive: "Jeg håber og tror at I øvrige brugere kan og vil respektere dette!"

For med din formulering med at du "forventer", er der ligesom igen lagt op til den militære disiplin - kæft, trit og retning. Jeg mener dette stadig kan medføre at nogle måske afskrækkes fra at deltage i debatten.

Hilsen
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Re: Tilladelser til kommentarer i salgstråde

27. jun 2009, 16:52

Steffen

Den formulering er helt bevidst.

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Steffen2352
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 479
Tilmeldt: 29. okt 2008, 21:14

Re: Tilladelser til kommentarer i salgstråde

27. jun 2009, 17:00

Dét har jeg efterhånden fundet ud af... ;)

Hilsen
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Re: Tilladelser til kommentarer i salgstråde

27. jun 2009, 17:54

Hej gutter

Sikke en masse skriveri :shock:

Jeg har bevidst holdt mig ude af debatten, af hensyn til at få en god og konstruktiv debat til at glide. Vi har haft denne snak maaange gange før, også på forum og internt mellem webmaster/moderator. Jeg har også haft debatterne 1 mia gange før med brugere på Bilgalleri hvor denne debat også blussede op fra tid til anden.

Min egen personlige mening er at jeg finder det utroligt at I bruger så voldsomt meget krudt på så lidt.

Som jeg ser dette handler det om 2 ting. Som bruger på SKD skal man ligesom på alle andre hjemmesider med et frit forum huske at friheden til at skrive og ytre sig opnås på den betingelse af sitets regler overholdes. Det er frihed under ansvar og hver enkelt brugers ansvar er til enhver tid at overholde reglerne. I disse står anført at man retter sig efter de henstilinger, en webmaster/moderator/administrator udstikker, punktum. Måske er man ræve uenig, forudretter og irriteret over at blive irettesat men så må man tage debatten med den pågældende person eller med bestyrelsen. Indtil da er det brugernes ret at anvende forum efter reglerne og pligt at følge regler og besked fra admin. Dem som flere gange bevidst har nægtet dette herinde er med tiden blev udvist. Det er spillereglerne på et åbent forum og bryder man sig ikke om den er det frit for den enkelte at finde et andet forum.

Den anden ting, der fylder i debatten er kommentarer til salgsannoncer. Man kan regelgive sig ud af alt men jo mere indviklet man laver regler og funktioner, jo flere brugere vil ubevidst overtræde disse fordi de ikke havde læst reglerne og jo mere forvirring giver det for brugere, forum og besøgende. Jeg er ikke tilhænger af mange svære regler, forums med specielle regler om hvad man må og ikke må skrive i forskellige underforums. Det giver forvirring, rod, mere unødig debat og brok fra brugere som får en besked fra en admin, som de ikke havde ønsket og kræver forklaring på forklaring på forklaring...

Jeg er tilhænger at at brugere i al almindelighed husker deres ret og ansvar. Deres ret til at ytre sig i et åbent forum og om de emner, de ønsker indenfor forummets retningslinjer og efter de spilleregler, som bestyrelsen har besluttet gælder for hjemmesiden. Om dette skal laves om må I jo tage med til bestyrelsen på generalforsamlingen. Jeg er sikker på at I vil få gode konstruktive svar på Jeres henvendelser.

Dette var min mening som person, IKKE som admin og administator, håber at folk kan skille de 2 ting lidt ad.

Seriøst håber jeg snart at folk kunne bruge deres krudt på noget andet end mavesur debat.....handler alt dette om passionen for det fælles bilmærke eller ??

Nyd solskinnet, det gør jeg.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Re: Tilladelser til kommentarer i salgstråde

28. jun 2009, 09:56

Hej

I lyset af at den temmeligt omstændelige procedure med at lægge billeder ind på vores side, hvis ikke man bruger attachment, og fordi vi jo allesammen helst vil se billeder af varen vil jeg placere tilbud om at lægge billeder ind for sælger ind Troels' kategori B, altså som indlæg der ikke gribes ind over for uden opfordring fra sælger.

Jeg vi samtidig følge Edwins opfordring til at gøre opmærksom på i "sælges" forum at billeder ikk er helt ringe til at trække husarerne til

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

28. jun 2009, 17:34

Jeg har også fulgt debatten.. og jeg skrev også en del af de regler der eksisterer nu og som blev godkendt af bestyrelsen.

Der er en rigtig god grund til at de eksisterer, og vi havde mange før der skrev "det kan da købes billigere ved elkparts" osv.. Eller også "Sådan en har jeg også derhjemme" og så gik snakken om alt mulig andet derfra.

Det drejer sig ikke om politi og diktatur, men ganske almindelig respekt for sælger. Jeg har hjulpet nogle med at oprette annoncer der bevidst ikke ville have billede på fordi de hellere ville tage dialogen og evt. billeder når der var oprigtig interesse. Som de skriver på blocket - "spekulanter behøver ikke ringe".
Mange andre spørger moderatorer eller administratorer om hjælp.. sjovt nok finder voksne mennekser som regel en løsning.

Med de ord vil jeg så bakke op om webmaster som fulgte reglerne, og i samme åndedrag gøre opmærksom på at jeg syntes at det er forkasteligt ikke at respektere webmasters henstillinger.
Åndsvage sidste ords indlæg som der har kørt de sidste dage er det der gør at ingen til sidst gider røre siden fordi folk ikke kan :
1.) respektere andre
2.) respektere regler

Ind i mellem skammer jeg mig sgu over at det udvikler sig til ren børnehave i en gruppe mennesker hvor 99,5% har trukket et kørekort.

God sommer..

PS: Er du utilfreds så mød dog op på GF og sig din mening. Til dette så jeg så heller ingen i år som havde noget at kommentere..

/Vels
Billede
Brugeravatar
henslev
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 493
Tilmeldt: 17. apr 2009, 00:43

28. jun 2009, 18:25

Hej

Jeg synes det er hamrende enkelt:
Lad reglerne være som de er og håndhæv dem.
Skriv ud fra egne motiver i handelsgruppen. Lad være med at give andre (hverken køber eller sælger) gode råd.

Alle de andre fora handler kun om at give gode råd, det er pragtfuldt.

Vh Henrik
900i bordeaurød, den rigtig farve til 900
900i, 2,1, hvid, 5 døre, suveræn
900 grifen, lortebil
900i, 2,1. Træt gearkasse
Vw polo, kort visit
9000i, 2,3. Døde mellem hænderne på mig
9000 2,3 T, fantastisk og bedste benzinøkonomi af alle (-polo)
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

28. jun 2009, 18:27

Et godt eksempel på hvad et billede kunne have gjort:

99GL solgte modelbiler. Der var et billede af en rød og900, sådan lidt på afstand. Jeg fulgte lidt med, men var ikke tændt. 99GL kom så med malende beskrivelser af detaljerigdom osv. Nu har jeg handlet.

Alt dette kunne have været klaret med et nærbillede, omend 99GL klarede det fint med skrift.

Op med billeder når der skal sælges, det er sgu ikke Ringkøbing Tidende i 1905.. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
henslev
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 493
Tilmeldt: 17. apr 2009, 00:43

28. jun 2009, 18:53

Jeg er helt enig i at billeder fremmer salget.

Jeg anfører blot, at hvis der mangler reaktioner på en salgsannonce er det op til sælger at reflektere over, om prisen for høj, billeder mangler eller beskrivelse er for dårlig. Og her foreslår jeg så, at der ikke er hjælp at hente i et salgsforum. Ellers ang. pris kan man skrive "bud modtages", så kan sælger selv se, om der er et nul for meget i prisen;-)

Vh Henrik
900i bordeaurød, den rigtig farve til 900
900i, 2,1, hvid, 5 døre, suveræn
900 grifen, lortebil
900i, 2,1. Træt gearkasse
Vw polo, kort visit
9000i, 2,3. Døde mellem hænderne på mig
9000 2,3 T, fantastisk og bedste benzinøkonomi af alle (-polo)
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

28. jun 2009, 20:31

Jeg har siddet og overvejet kraftigt om jeg skulle stikke hænderne mere i denne ildebrand - det er jo i høj grad min person det handler om.
Jeg er enig i at sagen set på afstand virker noget plat og unødvendig - en bagatel som for mange beskuere burde have løbet ud i sandet med det samme.

Nu har både Khrisdk, Speedy og Vels gjort deres indtog og skrevet lange og velbegrundede indlæg, som alle ender med den konklusion at man skal rette sig efter webmaster, administrator eller hvem der nu irettesætter. Jeg er i princippet fuldstændig enig.

Det der gjorde denne sag så speget og alligevel nødvendig var måden det blev gjort på. Det er fint - og helt nødvendigt - med regler for opførsel, det skal der være. Men denne mere fintfølende og i høj grad overvejende tankegang der netop signalerer overskud hos en webmaster blev bare tromlet ned at regelrytteri , løftede pegefingre og ikke mindst - en advarsel jeg stadig ikke begriber var seriøst ment.
For mig blev sagen pludselig personlig - jeg følte mig i den grad urimeligt behandlet (det gør jeg stadig).

Jeg synes at ord som IT-tyranni, militærstil, diktatur og schoolmaster i den grad burde være ord der fik klokkerne til at ringe hos forvalterne af siden og alligevel bare
overveje: Har vi måske gjort noget forkert i denne sag? Ønsker vi at håndhæve regler som ingen brugere synes er rimelige?

Vels, det er fint at du synes det er forkasteligt ikke at respektere webmasters henstillinger. Det er jo også det man forventer du skal sige. For så vidt enig! Men hvordan i alverden skulle jeg have gjort det anderledes i pågældende sag?
Når webmaster i tråden offentligt udstiller mig som "lovbryder" UDEN at sende en PM, har jeg så ikke ret til at forsvare mig offentlig også? Åbenbart ikke.
Det er DET jeg stejler over. MÅDEN.
I Gjellerupparken i Århus har man forlængst fundet ud af at der ikke kommer noget frugtbart samarbejde ud af at politiet slår på alt og mistænker alle for at være potentielt kriminelle. Istedet viser man sig fra den lidt mere humane side, snakker lidt med de unge og viser sig som det mere venlige, tolerante politi.
Det er der kæden hopper af for webmaster. Og han vil under INGEN omstændigheder høre tale om at han ikke har ret. Til flere brugeres store undren.

Nu bliver der så gjort tiltag for at ændre reglerne - med andre ord har diskussionen måske alligevel gjort en forskel? Der er mange gode forslag oppe at vende, og det er spændende læsning som i høj grad kommer brugerne til gavn.
Lad os så tænke os at min obsternasighed i sidste ende alligevel har gjort noget godt for os alle i form af en bedre struktur på salgsannoncerne - skulle jeg så have haft den advarsel?

Det er muligt at jeg får endnu en advarsel for dette indlæg, for jeg kan ikke finde ud af hvad man får en advarsel for mere. Jeg er en livlig bruger af siden og har stor gavn af den, sådan vil jeg naturligvis gerne have at det skal forblive.
Jeg synes i som webmastere, administratorer eller moderatorer skal lytte nøje efter hvad brugerne siger, for det er trods alt dem der giver siden dens liv. Kigger man denne tråd igennem ser det nærmere ud som om at man istedet vil dække over hinanden så der ikke kommer uro i bestyrelsen.

Og til denne parallel med værten og de indbudte gæster som flere gange er nævnt:

- Gæster er inviteret til festen og værten styrer festens gang. Men hvis alle gæster er enige om at værten opfører sig urimeligt - hvem gider så blive?
Med andre ord: Jeg har overvejet at opsige mit medlemsskab på baggrund af denne, ja, åndssvage sag.

Overvej lige en ekstra gang om det er den stil i vil føre fremover - for det er desværre sådan den bliver opfattet af en del brugere.

Saab-ånden, hvor er den?

Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
SOAP
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 126
Tilmeldt: 10. nov 2008, 19:07

28. jun 2009, 21:03

å så er det jo muligt at ytre sig på gf blir det sagt, jo sandt nok, men inte som vanlig bruker kun som medlem av SKD, dette stellet er vel talerør for alle också de som inte kommer på gf, eller hur.?
Full Trothle-No Brakes
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

28. jun 2009, 21:07

SOAP, siden her er medlemmernes og medlemmerne har ret og lov til at komme til GF.
De som er på siden men som ikke er medlemmer, er her på klubbens gæstfrihed da det er klubben og medlemmerne der betaler for siden og driften heraf.

Dermed ikke sagt at et ikke medlem ikke må komme med konstruktive forslag, men realiteten er at "gæster" i bund og grund ikke har noget at skulle have sagt.

Da denne side blev født var det et stærkt ønske fra bestyrelsen at den skulle afspejle meget mere at der er en klub bagved, og at det ikke blot er et Saab forum på nettet. Dette er søgt efterlevet, men stadigvæk med respekt for at alle skal have lov til at komme og få et godt råd eller deltage i nogle gode dialoger.
Billede
Brugeravatar
Ydegaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 953
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:39

28. jun 2009, 21:45

Vels skrev:Realiteten er at "gæster" i bund og grund ikke har noget at skulle have sagt.
Undskyld mig lige engang, men hvis "gæsterne" ikke er enige, og ikke må ytre sig om deres uenighed så forlader de naturligvis "festen". Og så er der kun webmaster samt div. adminstratorer tilbage. Det må da til hver en tid være således at man handler i flertallets interesse, hvad enten det så måtte være til "din side" eller "Nicolais side" (ved godt det ikke er så sort/hvidt)

Jeg kan ikke forstå at det er okay at en "overordnet" (være det webmaster, adminstrator eller hvem det nu måtte være) må fremstille en anden bruger i gabestokken og skrive til alles skue at en bruger har overtrådt en regel (som mange i øvrigt ikke mener er overtrådt), mens brugeren ikke må tage til genmæle. Det lugter langt væk af diktatur.

I denne specifikke situation havde en PM løst alle problemer og der havde aldrig været nogen advarsel og dermed ingen diskussion.
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

28. jun 2009, 22:59

Hej

Da denne tråd nu har udviklet sig til en fortsættelse af den allerede låste tråd vil denn nu også blive låst

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349

Tilbage til "SKD Web"