Banner cycler

Info : Skriv nye indlæg her

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Info : Skriv nye indlæg her

7. nov 2010, 11:16

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... 027b3393ed

Som sagt er dette midlertidigt, men står du med et problem - har set noget spændende på nettet osv så kører vi i dette forum de næste par dage.

OSB : Det "gamle" forum er der stadigvæk så du kan fortsat søge efter ting i det gamle forum, blot ikke skrive indlæg eller besvare.


Billede
Brugeravatar
SAAB_PJ
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10. mar 2010, 21:59

Info : Skriv nye indlæg her

11. nov 2010, 21:08

Sænkning af 9-3 årgang 06 113tkm

Har sænket min 93 sc 06 med eibach fjedre. Nu kører den som på skinner men den rumler ved normal acc. som stopper når jeg er kommet op på den ønskede fart. Vognbunden vibrerer faktisk.
Den er blevet sporet på alle 4 hjul. Den havde også lidt inden udskiftningen men kun meget lidt, det føltes som når den skulle sejtrække lidt ved lave hastigheder, en let kort rumlen.
Ved hjælp af lytteudstyr fandt mek. og jeg ud af at lejet der sider fast på højre side af motoren til den lange trækaksel fra gearkassen skurede, er nu blevet skiftet. Da mek. alligevel havde trækakslen løsnet tjekkede han de 2 kardanled på den korte aksel og det inderste bandt, det kunne sidde fast, ikke bevæge sig. Har selv set det. Det yderste fejlede intet. Han tjekkede venstre trækaksel, den gør det samme. Der kommer 2 andre trækaksler på nu, han skaffer nogle brugte med 3 md. garanti på. Pris pr.aksel 2000 et nyt led koster 3500 og en komplet trækaksel 7000. Plus arbejdsløn.
Hvis i synes at jeres biler rumler lidt ved sejtrækken så pas på at kardanleddene ikke er defekte.

Hilsen SAAB_PJ
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

11. nov 2010, 21:10

Hej SAAB_PJ,

Jeg mente nu forum kategorien "MIDLERTIDIGT FORUM" som der er linket til i mit indlæg og ikke tråden her ;-)
Billede

Tilbage til "SKD Web"