Banner cycler

SKD Web : kommentarer tak..

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

SKD Web : kommentarer tak..

8. nov 2010, 22:35

Hej,

I plejer at være så rare til konstruktiv feedback, og selvom mange netop har fundet ud af hvad forummet betyder for dem samt stadigvæk har abstinens symptomer vil jeg alligevel gerne bede om en tjeneste.

Siden er lidt halt, og ikke alt spiller endnu, det primære gør og resten skal nok komme samt stor opgradering er planlagt - men det tar' lige lidt mere end en time. Et andet faktum er en "lille" linje - fiber kommer snart.

Ser vi bort fra det - hvordan oplever i forummet og siden kører, primært hastighed ?

Grunden til at jeg spørger er at vi kører på anden hardware igen og jeg har brug for en objektiv vurdering ud over feltet for at se på om vi skal have skruet lidt her og der.

PFT
/Vels


Billede
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

9. nov 2010, 09:31

Hej Poul.

Jeg har et lille ønske til vores web-site. :idea:
Kan funktionen send PM gøres mere pålidelig. :?:

Jeg har flere gange været udsat for, at modtageren ikke har modtaget min PM. :(
Sidste gang bestilte jeg en modelbil af SAAB 96, og udbad mig svar om, at PM var modtaget. Desværre har jeg hverken fået svar eller mere alvorligt min modelbil :( (Den fremhævede tekst i indsat i håb om, at modelbil-kontakten ser mit indlæg og henvender sig). :roll: 8)
Jeg oplever ingen hastighedsproblemer, hverken nu eller før crach'et, men min internetopkopling er ikke speciel hurtig. :wink:

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

9. nov 2010, 10:03

Hej Ole,

Tak for info..
PM funktionen plejer at virke ganske godt med mindre man har fyldt sin kvota op mht. til enten indbakke eller sendte PM'er - mener at det er et par hundrede man må have liggende. Der er ikke noget hokus pokus i PM'er, det er en tekst der bliver indsat direkte i databasen og ikke noget så flygtigt som email. Jeg kan derfor kun forestille mig at det beror på enten din eller modtagerens PM plads er fyldt op, eller på anden vis menneskelig fejl.

Modelbiler plejer vist at være Lars Hyldegaard - han hedder 99GL herinde, tror du ikke at det var ham?

Bedste hilsner
Poul
Billede
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

9. nov 2010, 10:32

Hastigheden virker fint for mig... :wink:

Kan også godt lide at siden er så overskuelig som den er, men det har jo med opbygningen at gøre. :wink:
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

9. nov 2010, 10:55

- Som Sven skriver er det også her.. :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
birck
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. jan 2007, 16:21

9. nov 2010, 12:18

Måske det er noget jeg bilder mig ind, men jeg synes den er en smule langsommere end jeg husker den(hvad der ikke nødvendigvis siger så meget), når jeg vil tilbage til forsiden.
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

9. nov 2010, 12:19

Det fungerer også godt hos mig
Min erfaring med PM der ikke går igennem er hvis man har glemt at udfylde feltet emne
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

9. nov 2010, 16:16

Kører fint, ingen ventetid.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

9. nov 2010, 16:52

Responstiden er lidt længere end før nedbruddet. Jeg vil sige at den nu er på højde med hvad den var da siden lå hos Danhost, så det er vel OK.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Don
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 117
Tilmeldt: 9. okt 2007, 22:37

9. nov 2010, 18:37

Siden kører hos mig, som den har gjort tidligere. Der er ingen ventetid og en normal
hastighed.
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

9. nov 2010, 18:42

Den kører lidt mere trægt end tidligere og så har jeg studset over at billeder nogle gange udebliver... I den post der hedder "Til Edwins" er et billede at en kvinde med en motor.. Det så jeg ikke første gang, men først ved et senere besøg og nu er det væk igen.. Samme gør sig gældende for den post der handler om Vinterbillede... Det kan selvfølgelig være fordi jeg sidder i Nuuk lige nu, men resten af nettet fungere altså fint med det nye søkabel heroppe....



PS. Tak for arbejdet med siden... Det bliver påskønnet herfra :-)
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

9. nov 2010, 19:04

For at sætte i perspektiv hvor lang tid det drejer sig om når vi snakker responstider o.l. så har jeg lavet nogle remote location tests.

Den normale responstid i DK er mellem 2 og 3 sekunder.
Fra tyskland ca. 3-3,5 sekunder
Fra USA ca. 4 sekunder
Fra Australien ca. 4,5 - 5 sekunder
Fra Kina, gennem deres Firewall, mellem 5 og 7 sekunder

Dette er komplette loadtider på hele vores halvtunge forside.
Selve forum kører hurtigere end forsiden da der ikke skal slæbes så meget frem på skærmen

Der er ikke så meget i det, men jeg kan garantere at den oplevede forskel fra 2 til 5 sekunder er enorm.

Er vi under 4 er det acceptabelt, men ikke specielt flydende, er vi på 6 sekunder føles det som om der ingenting sker.
Under 3 er glimragende og hurtigt

Bare for at sætte det i perspektiv.

Mennesket er en utålmodig sjæl :D

P.s. De her tests er foretaget uafhængigt af min linie, der er målt fra den aktuelle lokation.
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349

Tilbage til "SKD Web"