Banner cycler

NY SKD SPONSOR og autoriseret værksted

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

NY SKD SPONSOR og autoriseret værksted

9. dec 2010, 22:19

Hej alle SKD'ere..

Her er et yderst positivt budskab, et nyt autoriseret værksted har set dagens lys i Glostrup. Der er indledt et godt samarbejde med SKD hvor der udover sponsorat til klubben muligvis på sigt også kommer nogle andre aftaler i stand.

Men indtil videre og for at åbne butikken har Dennis skrevet følgende til os :

Hej Saabklubdanmark,

Vores firma er netop blevet autoriseret SAAB-værksted og vi vil gøre lidt op med de tårnhøje værkstedsregninger og samtidig bibeholde
den gode service og det professionelle håndværk i top.

Konceptet går på, at vi vil give en fast pris på et autoriseret serviceeftersyn på en SAAB, til kr. 2.500,- inkl. Alt, reservedele & moms.

Vi tilbyder i december & januar, GRATIS-service, hvilket indebærer, at man kun betaler for reservedelene. Vi er absolut fair helt ind til benet, eksempelvis forlanger vi kun 100 kr. for en liter motorolie 5/30.
Vi er helt nystartede, så vores hjemmeside er ikke oppe at køre endnu, men det kommer den snart. I mellemtiden linker den til vores budskab, gratis serviceeftersyn. Vedhæftet er draft på vores hjemmeside.

Vi er 5 meget engagerede medarbejder, der kun venter på at servicere SAAB-biler og tilbyde kunderne den autoriserede service, af de bedste medarbejdere i branchen der findes. Vores knowhow er stort, vi har tilsammen mere end 40 års erfaring med SAAB.


Med venlig hilsen

Dennis Frederiksen

SAABSERVICE
Sydvestvej 121
2600 Glostrup
4340 4141
www.saabservice.dk


Billede


Billede
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

9. dec 2010, 22:43

Det lyder spændende!

Spørgsmål:Fem mekanikere med tilsammen 40 års erfaring med SAAB. Det må være folk man kender i miljøet. Kan man få at vide hvem de er, og hvor de har arbejdet før?
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

9. dec 2010, 23:24

Hej Peter,

Så vidt jeg kan forstå er indehaveren den tidligere service chef fra Saab Danmark, der et stykke tid har puslet med idéen om eget værksted og tanken om at det skal være rentabelt at få serviceret selv sin gamle Saab autoriseret frem for hos automester som eksempel.
Mekanikerne er vist fulgt med fra et andet Saab værksted...

Ret meget mere kender jeg ikke til dem pt. men jeg ved at Ole B. har fået en masse baggrundsviden og ellers er jeg ret sikker på at du kan slå på tråden til Dennis og få den fulde historie.
Billede
SAW
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 413
Tilmeldt: 16. jan 2005, 21:15

10. dec 2010, 07:18

Det lyder godt nok spændende. Held og lykke med projektet . Jeg er helt ked af at min 9-5er lige er blevet serviceret.
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

10. dec 2010, 07:55

Super. :D

Det er godt nyt for dem der bor på Øen.

Værkstedet ønskes al mulig held og lykke herfra.

Et super godt åbningstilbud. Og så lige i julen. :wink:
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

10. dec 2010, 11:23

Jeg forsker lidt mere i sagen, tak Vels.

Jeg kender intet til hverken økonomien eller selskabets konstruktion, men kan ikke lade være med at tænke:

Åbningstilbud er én ting, men hvis man rent faktisk havde tænkt sig at skulle leve af servicere biler til 2500,- pr. service...? Det vil jeg se før jeg tror det.

"Service" på en bil er så mange forskellige ting: Skiller man bremserne ad og renser/smører dem hver gang, eller opererer man med begrebet "visuel inspektion", som blot består af at man ser efter om skiver/belægninger er slidte? Osv osv...? Et autoriseret stempel i servicebogen er helt sikkert lækkert, men det arbejde der rent faktisk er udført betyder meget mere for f.eks. mig, der kører ældre Saab og er ligeglad med stemplerne i bogen.

(Læs: Mit barns mor kører over 200 kilometer i vores 9000 Aero stort set hver eneste dag. Den SKAL bare være i orden. Derfor vil jeg f.eks. også have renset og smurt bremserne - HVER gang den er til service. "Visuel inspektion af bremser" er bare ikke godt nok.)

Men jeg skal også altid være så kritisk. Jeg har bare erfaret at det betaler sig at være kritisk når et tilbud ser ud som om det er "too good to be true".

Jaja, kald mig bare gammel og sur. Jeg er vant til det...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

10. dec 2010, 11:36

Jeg kan da lidt info om den gode Dennis.
Han er gammel Cadillac og Saab mand fra Saab Center Søborg.

Og manden der var grund til at min boss i en periode var den lykkelige ejer af en NG9-3.
Siger min boss.
Han siger så oss' at han prøvede at få ham til at hoppe på en BLS :lol:
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12594
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

10. dec 2010, 12:53

Jeg syntes det er et super god ide, der mangler saab specialister til os almindelige brugerer her på øen.

Dvs. service til priser som man ser på "sammenlignige biler" så som opel.

Ja saab er et "premium brand", men mekanikken er ret beset ikke mere komplex end den opel stumperne kommer fra og opel har mere attraktive rep. priser...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

10. dec 2010, 12:56

Peter skrev:Jeg forsker lidt mere i sagen, tak Vels.

Jeg kender intet til hverken økonomien eller selskabets konstruktion, men kan ikke lade være med at tænke:

Åbningstilbud er én ting, men hvis man rent faktisk havde tænkt sig at skulle leve af servicere biler til 2500,- pr. service...? Det vil jeg se før jeg tror det.

"Service" på en bil er så mange forskellige ting: Skiller man bremserne ad og renser/smører dem hver gang, eller opererer man med begrebet "visuel inspektion", som blot består af at man ser efter om skiver/belægninger er slidte? Osv osv...? Et autoriseret stempel i servicebogen er helt sikkert lækkert, men det arbejde der rent faktisk er udført betyder meget mere for f.eks. mig, der kører ældre Saab og er ligeglad med stemplerne i bogen.

(Læs: Mit barns mor kører over 200 kilometer i vores 9000 Aero stort set hver eneste dag. Den SKAL bare være i orden. Derfor vil jeg f.eks. også have renset og smurt bremserne - HVER gang den er til service. "Visuel inspektion af bremser" er bare ikke godt nok.)

Men jeg skal også altid være så kritisk. Jeg har bare erfaret at det betaler sig at være kritisk når et tilbud ser ud som om det er "too good to be true".

Jaja, kald mig bare gammel og sur. Jeg er vant til det...
Hej Peter,

Nej jeg forstår godt hvad du siger, og jeg tror at det er en "skade" mange traditionelt har lidt hos de autoriserede, hvor man ofte har kunnet få indtrykket af at det mere har drejet sig om at få skovlet penge ind, end at finde en balance mellem et godt service, god kundeoplevelse og en faktura der i kundens øjne modsvarer det man har modtaget i ydelse.
Akurat det du skriver kender jeg alt for godt selv, dog på andet bilmærke..

Når det så er sagt, så syntes jeg at det er meget prematurt at dømme og fordømme, det kan der blive rig mulighed for når og hvis fordommene skulle være rigtige.
Hvorvidt værkstedet kan leve med deres prissætning kan have mange faktorer, bl.a. de faktiske udgifter på at drive værkstedet, huslejen og den økonomi man har startet virksomheden op med i forhold til at skulle afdrage på en gæld eller om man står med en "betalt" virksomhed.

Nu har jeg meget kort tidligere omtalt at jeg som slider har anskaffet mig en Smart for at spare på Saab'en. Der kan jeg da oplyse at de store autoriserede kører samme koncept til klubmedlemmer med fastpris service til en god pris, samt rabat på reservedele og 50% på timeprisen på yderlige arbejde..
Så jo, det må jo kunne lade sig gøre...

I bund og grund prøver jeg vel bare at sige at jeg personligt finder det glædeligt at nogen tør starte virksomhed i disse tider hvor vi ellers har måttet sige farvel til mange små og gode Saab værksteder. Hvordan fremtiden kommer til at se ud for denne forretning kan kun tiden vise..

Just my 10 cents..

/Vels
Billede
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

10. dec 2010, 13:01

- En timepris er en timepris, uanset om man reparerer SAAB eller Zastawa.

Den svinestreg som Audi laver, hvor der skrues op for prisen, hvis man f.eks. kommer med verdens grimmeste bil, Audi TT, er uhørt. :evil:
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12594
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

10. dec 2010, 13:05

Hvis jeg havde en saab der var 2-3 år gammel gav jeg den et "std. service" til en billig pris for at få stemplet service bog så bilen kan sælges igen.

Resten ville jeg så selv nappe.... (overhale bremse kalibre, ekstra olie skift mellem årlig olieskift osv osv.)

På den måde kan man holde en superbil rullende, billigt og gennemtjekket...

Autoriseret service der koster 15-20kkr årligt da der "lige" skal dit og dat ekstratil, ligger jeg ikke pung til...

Det er jo hele den glæden vi har set hos slettet grundet GDPR.... i ..Slettet grundet GDPR.... Hos ham kan vi få super service, priser der kan betales og kvalitets arbejde til aftalt tid og pris :wink:
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

10. dec 2010, 13:42

Peter skrev:
(Læs: Mit barns mor kører over 200 kilometer i vores 9000 Aero stort set hver eneste dag. Den SKAL bare være i orden. Derfor vil jeg f.eks. også have renset og smurt bremserne - HVER gang den er til service.

Jaja, kald mig bare gammel og sur. Jeg er vant til det...
Ja jeg servicerer min egen 9k aero hver gang jeg skifter olie. Altså med 10.000 km mellemrum.
Jeg kontrollerer naturligvis bremser.... Det gør jeg ved at kigge lidt på dem, rømme stemmen og tage en smøg... :D
Det er jo ikke gamle 99èr bremser der er på 9k. hehe.
De har kørt (slag på tasken) 50.000 km siden der blev pillet ved dem sidst.

if it aint broken, dont fix it. :wink:

Og ja du er gammel og sur. hehe. :lol:
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

10. dec 2010, 14:02

Alle der er 10 år+ ældre end Sven, står med det ene ben i graven og støtter sig til en rollator. :D Vi har også været vårharer engang.

Jeg er selv en forstokket, mavesur gammel narrøv. Det er OK, så er jeg sgu da blevet til noget.. :oops:

Her, festbilledet af mig, da jeg blev 50 tidligere på året:

Billede

Mine bremseeftersyn begrænser sig også til nedstirring af skiver og klodser. Ved synstid sikrer man sig at alt løber frit og at ingen klodser er groet fast i caliprene. :shock:
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

10. dec 2010, 14:17

Som min fatter så tit har sagt til mig....

Sven min dreng,,, Voksen det bliver du aldrig.... :D hehe.

Hold da kæft hvor det er rart... :mrgreen:

Dem der kender mig udover nettet vil nok mene det samme... :roll:

Ps. Edwins. du holder dig da ret godt... :wink: Rygning ælder huden siger man, så nu du er stoppet med røgen, ligner du vel mig om 3 måneder. :wink:
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6920
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

10. dec 2010, 19:36

Dem af Jer som deltog i Saabster træf #4 på hestetorvet har mødt Dennis. Han er tidl. manager hos Saab Center Søborg og var så flink så han tilbragte en feriedag hos os til træffet for at vise Saab AeroX frem til os entusiaster....:)
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
SP
SAAB FREAK
Indlæg: 86
Tilmeldt: 4. mar 2007, 00:04

10. dec 2010, 21:37

Sikke en julegave, det lyder for godt til at være sandt.
Min 9-3 sport combi 1,9 TDI fra 2008 skal have lavet 150000 km service. iflg bogen skal den have skiftet olie+filter, tandrem og kabinefilter.
Som jeg har læst ovenstående tilbud vil det kun koste mig 2500,-kr alt inklusiv.
Det lyder altså for godt.
berylgrønAero
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. sep 2006, 07:52

19. dec 2010, 19:36

Du skal ikke glæde dig for tidligt, jeg har en TDI som skal have service og bla. tandrem, og i deres annonce reklamerer de jo med en fast pris på alle service og modeller til 2500 kr, og endda billigere her i dec. og januar
men da jeg bad om pris nu i dec. hvor service jo er gratis, fik jeg at vide at service med tandrems skift der kom der 3500.- kr oven i de 2500.- kr så det kan være de skulle rette deres annoncering så de fortalte at det var
et grundservice, for umidelbart tænker man jo nu på hvad der kommer af ekstra regninger hvis der er andre ting der skal skiftes ved servicen.

Tilbage til "SKD Web"