Banner cycler

December konkurrence "Painting with light"

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

December konkurrence "Painting with light"

8. dec 2011, 19:18

Jeg har før diskuteret lidt konkurrence med bestyrelsen, hvilket jeg har fået indtrykket af at man syntes var en god idé ..

Derfor gør jeg nu noget ved sagen og udskriver en lille december konkurrence egnet til den mørke tid..

Som titlen antyder går det her i første udgave ud på at male med lys, og helst Saab relateret.

ALLE kan være med ( hvis man har et digital kamera ), og det går i al sin enkelhed ud på at placere sit kamera på et stativ eller lignende hvor det står helt stille og derefter udløse det på lang eksponering ( på canon hedder dette bulb ). Nogle meget små modeller kan ikke stilles på længere tid en 30 sek - men så man man bare være ekstra kreativ.

Derudover skal der bruges en lommelygte, diodelys eller andet man lige har liggende. Kan evt. kombineres med rød, grøn, blå gavefolie eller lignende til at manipulere med farven.

Med lidt øvelse kan man lave noget lignende dette, men det kunne også bare være at belyse sin bil med forskellige farver og derved "male" den :

Billede

Mere inspiration : http://www.google.dk/search?q=painting+ ... 00&bih=796

Kig evt. på youtube efter guides... Kan du ikke lige male noget Saab relateret så deltag alligevel.

Dette kan udføres i et mørkt rum indenfor eller udenfor når det ikke lige stormer.

Post dit billede her til alles glæde. ( der må deltages med op til 5 billeder pr. person )

Kommer der nok forsøg, vil et mindre udvalg kåre en vinder hvor jeg vil se om ikke bestyrelsen kan lokkes til at finde en rimelig præmie - og er billedet rigtig godt kunne det måske enda blive forsiden på 9eren næste gang..?? hvem ved..

Konkurrencen ender til nytår.

God fornøjelse!


Billede
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

December konkurrence "Painting with light"

8. dec 2011, 19:51

Fed ide, og self skal det være saab relateret, men hvorfor starter du så med en Bugatti EB110... :evilsmilebig
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

December konkurrence "Painting with light"

8. dec 2011, 20:02

så så Stoffer..

Find nu bare det her...

Billede

Og gider du ikke i aften kan du i stedet gruble lidt over denne:

Billede


Ta den ... :tihi

Copyright på begge til Tegner Ole
Billede
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

December konkurrence "Painting with light"

8. dec 2011, 20:25

Ja godt så.. Det er jo Emmely Rolls, Og så er det jo køleren fra en Bugatti type 10 årg.1909, men emblemet er forkert, for der skulle stå deutz på. :Iwillshutup Ups, jeg var da lige ved at glemme den vigtigste, nemlig Saab 92b

Men det er da et fedt kamera !!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

December konkurrence "Painting with light"

8. dec 2011, 20:34

Hmm, jeg tog nok fejl mht saabén for dørene vender jo "forkert" til en 92b, så er det vel en 93ér årg ´59, og grillen er den org x 3... :wink:
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99

Tilbage til "SKD Web"