Hej alle
Jeg har idag fået installeret Hirsch trim i min 9-5 2.0t - sikke en forandring ... det er jo en helt anden bil
Dog havde jeg ventet at bundtrækket ville blive forbedret mere end det er tilfældet. Den trækker først rigtig ved 3.000 RPM, hvilket er lidt træls især hvis man skal acc. ud af et sving i 2. gear.
Er der nogen her der kan forklare hvorfor den først ta´r ved oppe omkring 3.000 RPM?
Mvh.
Mikkel Bruncke
Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Redaktør: Bestyrelsen
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Måske for at skåne gearkassen? Gearkassen vil jo hellere have mange omdrejninger end få omdrejninger og samtidigt kæmpestort NM.
mvh
Troels
mvh
Troels
- bruncke
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Ja, det kan der måske være noget om for den har bestemt ikke så meget bundtræk som min gamle 9000 (som i øvrigt fik skiftet gearkasse).
Mener dog at den burde have max. drejningsmoment ved 1.800-2.000 RPM ... men det kan jo være begrænset i 1. og 2. gear?!
Mener dog at den burde have max. drejningsmoment ved 1.800-2.000 RPM ... men det kan jo være begrænset i 1. og 2. gear?!
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Er bilen færdig med at "adaptere" til de nye forhold? Hirsch er kendt for, at bibeholde Saab's "karakteristik".
Har du fået monteret den TD04?
M.v.h.
Har du fået monteret den TD04?
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Ja, der ér momentbegrænsning i de første 2 gear. Hvad med hvis du sparker til den i 3. - helt fra kælderen?
M.v.h.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Hvor meget skulle den få af hk og hvem har installeret det for dig?
mvh
Troels
mvh
Troels
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Ja iflg Hirsch hvis det er dette sæt, så skulle det være 320 NM ved 2.000 omd.:
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E270002151
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E270002151
- bruncke
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Hej
Henrik: Nej, jeg har endnu ikke fået monteret den TD04 Mitsu turbo, men det tror jeg heller jeg må få gjort i en fart....og dertil software fra Nordic.
Det er knap så slemt i 3. gear, så der er noget der tyder på at den er begrænset i 1. og 2. gear.
Troels: Det er monteret af Saab i Højer, så den skulle være god nok. Det er bare en super behandling man får på det værksted. Det kan kun anbefales!
Henrik: Nej, jeg har endnu ikke fået monteret den TD04 Mitsu turbo, men det tror jeg heller jeg må få gjort i en fart....og dertil software fra Nordic.
Det er knap så slemt i 3. gear, så der er noget der tyder på at den er begrænset i 1. og 2. gear.
Troels: Det er monteret af Saab i Højer, så den skulle være god nok. Det er bare en super behandling man får på det værksted. Det kan kun anbefales!
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
mvh
Troels
Re: Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Ja Henrik har nok styr på det, når han siger at den er begrænset i 1. og 2. gear, men jeg undrer mig dog over din bemærkning "og dertil software fra Nordic" hvad for software, er det til udover Hirsch? og kunne du så ikke have undladt hirschtuningen.bruncke skrev:Hej
Henrik: Nej, jeg har endnu ikke fået monteret den TD04 Mitsu turbo, men det tror jeg heller jeg må få gjort i en fart....og dertil software fra Nordic.
Det er knap så slemt i 3. gear, så der er noget der tyder på at den er begrænset i 1. og 2. gear.
mvh
Troels
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
http://sv.bsr.se/products/t36/
M.v.h.
Re: Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Hvorfor ikke et BSR-trim? Så er der moment fra kælderen, for alle pengene. Og du kan selv skifte mellem trim og ikke-trim.bruncke skrev:Hej
Henrik: Nej, jeg har endnu ikke fået monteret den TD04 Mitsu turbo, men det tror jeg heller jeg må få gjort i en fart....og dertil software fra Nordic.
Det er knap så slemt i 3. gear, så der er noget der tyder på at den er begrænset i 1. og 2. gear.
http://sv.bsr.se/products/t36/
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hirsch trim - lam ved lave omdrejninger
Henrik er der nogen ide i at vælge både Hirsch og Nordic eller Hirsch og BSR fremfor blot BSR alene?
mvh
Troels
mvh
Troels