Banner cycler

Saab NG900 Stage 4 / 300 HK plus minus

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

allan79
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 41
Tilmeldt: 8. feb 2008, 22:31

Saab NG900 Stage 4 / 300 HK plus minus

10. jul 2008, 22:25

Halløj,

Lyder jeg sindsyg hvis jeg overvejer følgende på en NG900 96, 192.000 km, alt OK omkring bilen.

Sidder på nu

1. Alu NG900 Intercooler = Installed
2. BOV = Installed
3. Åben Filter = Installed

Mangler og overvejer meget pt.

4. Udstødning = Overvejer Maptun / Speedparts med racer cat ?
5. Turbo = Overvejer T25/T28 eller T28 ?
6. Boks = Overvejer Maptun Stage 4 ?

Jeg mangler seriøst noget imput til punkt 4 - 5 - 6, findes der alternativ løsninger eller skal jeg nok nå de cirka plus/minus 300 HK?


Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Saab NG900 Stage 4 / 300 HK plus minus

10. jul 2008, 23:02

Hej!

Kan da lige give et hint eller to: Det er da noget af et ambitiøst projekt, må man sige, men til gengæld ikke en umulig opgave. Mig bekendt skal der temmelig meget "isenkram" til for at nå de 300HP, dvs. alt over steg3. Udover det, du selv nævner i punkt 4-6, kræves større i-dyser (vist nok +465 ml) og en kraftigere B-pumpe.
Der er givetvis hjælp at hente her til fremskaffelse af de fleste af tingene. De er plukket ud af en totalskadet bil, tilhørende en god bekendt, som har ofret formuer på sin kære, gamle (og aldeles specielle!!! 8) ) NG 900T aut. fra ´96. Jeg ved, at delene ikke har mange km på samvittigheden og er absolut OK. Bilen er/var udstyret med Maptun steg5 = 320 HP :shock: . Prøv at tjekke det her ud:

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_alle.asp?UserID=8771
:wink:

Mvh.
Henrik
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

Saab NG900 Stage 4 / 300 HK plus minus

11. jul 2008, 00:02

undskyld jeg afsporer tråden lidt men 320Hk på en auto kasse så er den da også spændt godt op
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Saab NG900 Stage 4 / 300 HK plus minus

11. jul 2008, 01:02

Ja, det har du så ganske ret i, Casper! Det var heller ikke nogen særlig heldig kombination, kan jeg vist roligt sige på ejerens vegne. Den havde netop lige fået en SPRITNY kasse i, ganske få dage inden den døede - ØV! Nu skulle trængslerne langt om længe være forbi for en rum tid, og så skete dette :cry: R.I.P.

/Henrik
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 25. dec 2004, 19:14

Saab NG900 Stage 4 / 300 HK plus minus

11. jul 2008, 12:55

maptun boks ville jeg vælge og dyser ja der skal du vælge dem deres boks anbefaler. Ikke noget med nogle som næsten er lige så storre og de har jo også et forslag til hvilken turbo du skal vælge så kontakt Jacob Jensen og han kan sige dig hvilke ting der skal til
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
allan79
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 41
Tilmeldt: 8. feb 2008, 22:31

Saab NG900 Stage 4 / 300 HK plus minus

11. jul 2008, 23:46

Er der nogen herinde som har kørt med Stage 4 fra maptun????

Jeg synes der er mange som skriver at der skal større dyser til, men hvorfor har Maptun så ikke valgt at tage det med i deres sæt? :)

Er der nogen herinde som roder med EPC selv og har nogle alternative løsninger? :)
NG900 2.0T - GT2871R med lidt andre modifikationer - Det blev til 367 HK :/
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 25. dec 2004, 19:14

Saab NG900 Stage 4 / 300 HK plus minus

12. jul 2008, 13:49

en mitzu 18t er en god turbo. Den kører jeg med og lave 350 hk. Jeg kender ikke lige de dyser du køre med men tvivler på at de kan levere mere end 270 hk. Daniel og Casper A kan lave en boks til dig tror jeg men de må du ikke lige hænge mig op på. Men dyser skal du have mine grønne volvo dyser 460 ml er max udnyttet de kan ikke fælge med over 5500 rpm.. Din benz pumpe kender jeg ikke men min standart kan godt lave over 300 hk men det er jo også en 9000 der kan jo være lavet noget om siden
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

Saab NG900 Stage 4 / 300 HK plus minus

12. jul 2008, 14:10

Skal man lave mange hk, vil jeg til enhver tid vælge en custom-mapping, specielt med en større turbo, andre dyser osv...
Forhåbentligt kommer Casper Ankersen og jeg meget snart til at kunne mappe live, således grejerne virkeligt kan tilpasses til hinanden...
Med hensyn til
Punkt 4: Helt klart 3", med/uden kat alt efter samvittighed og lyst til at skifte til syn...
Punkt 5: Turbo: Vælg noget der er 50hk større end du satser på... Så har du lidt overskud, OG du har mulighed for at opgradere en smule senere, for man køber i
90% af tilfældende for små grejer til hvad man ender med at ville køre med... Ask me how I know :D
Punkt 6: Da jeg selv har muligheden for at mappe, så ville jeg ALTID vælge dette, og vi kunne nok godt finde ud af en mulighed for at lave en boks til dig, hvis det var...

Mvh,
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/

Tilbage til "Tun og trim Forum"